מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהשאלה טריגרית אולי בקשר לאמון..........

שאלה טריגרית אולי בקשר לאמון..........

11/01/19 3:36
3 תגובות

שאלה טריגרית אולי בקשר לאמון..........
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................
...............................

האם 'אמון' זה הדבר הכי בסיסי ונצרך שבלעדיו אי אפשר לפתח קשר אמיתי?
שלום,
אני רואה מסביבי, לצערי, בהרבה מקומות (משפחה, שותפים איפה שאני גר, כל מיני חברים שיש לי, אנשים שאני עובד איתם) אנשים שאני לא יכול באמת 'לסמוך עליהם' במאה אחוז. למשל שיכילו דברים שאני אומר להם בלי שיצחקו עלי או לא יבינו אותי, שלא יספרו דברים אישיים שאני אומר להם לאחרים, שיהיו 'חברי אמת', שיקבלו אותי איך שאני וכן הלאה.
האם זה נכון ש'חייבים' תחושה שאפשר לבטוח / להאמין בבן אדם על מנת שיהיה קשר 'אמיתי' ו'עמוק' לטווח ארוך?
ואם זה נכון, וסליחה ממש על השאלה ומקוה שאני לא נשמע פסימי מדי או משהו כזה - איפה מוצאים כאלו אנשים? אם אני למשל מסתכל על רשימת אנשי הקשר שלי בפלאפון שיש שם כמה מאות אנשים - אני לא יודע אם יש בכל הרשימה אפילו אחד כזה... לא בדקתי עכשיו אחד לאחד ואני מקוה שאני לא מגזים, אבל ככה זה נראה לי בתחושה.


תגובות

no-one
11/01/19 11:05

היי שאלה ושאלה ! אני לא מבין גדול ביצירת קשרים, אבל רוצה להגיב ולהשתתף. נראה לי שחבר זה מישהו שאפשר לדבר איתו על הדברים האלו ולהגיע להסכמות (אפילו הסכמה לא להסכים). אולי חברות זה כמו בגד, לכל אחד יש את ההעדפות שלו. התכונות המושכות ותחומי עניין משותפים. מרכיב האמון הוא הכרחי. לדעת שהוא/היא איתך לפחות עד מידה מסוימת.

צל
11/01/19 16:10

ובכן, גם אני רוצה להגיב לדעתי, התשובה היא כן בגדול בלי אמון קשר אמיתי ויציב לא יתקיים, כי תחשוב על זה , שאם אין אמון, במילים אחירות אתה לא יכול לסמוך על החבר, ואם אתה לא יכול לסמוך על החבר זה יכול להיות שזה בגלל שהוא לא מייחס אליך חשיבות מספיק, אם הוא לא מייחס אליך חשיבות מספיק, אז זה לא קשר עמוק. לשאלה השניה איפה אתה מוצא אנשים כאלו, ובכן.... הייתי אומר לך בקלות אם אני בעצמי מחפש אנשים כאלו, אבל לפי דעתי, הדרך היחידה למצוא אנשים כאלו, היא פשוט לנסות.... כי לעולם לא תיהיה קטגוריה אחת שבה כולם יתאימו, ככה שלפי דעתי אנחנו צריכים לחפש אנשים עם אותו מכנה משותף, זה יכול להיות קהילה כלשהי, או קבוצה או משהו שמייחד אותם איתך, אם זה אומנות/סדרה/סרט/תחביב/מקצוע/אמונה/מקומות וכו' יכול להיות המון אופציות, והקטע הוא לחפש מקום שהאנשים עם המכנה המשותף נמצאים, אנחנו בעידן מודרני שהמון אנשים מתקבצים למלא קבוצות, וצריך למצוא את הקבוצה שצריך, אגב, עם כל ההומור, גם אנחנו סוג של קבוצה, אבל כאן זה יותר אנונימי, אז זה קצת שונה, אבל בעיקרון בהמון מקומות נמצאות קהילות שבהן תוכל ליצור קשר, ושמה אולי נמצא את הקשר שנרצה

שלום לך יקר. שאלת שאלה גדולה והתשובות עליה רחבות ועמוקות. אנסה לענות כמיטב יכולתי. לאנשים שונים יש תכונות שונות. ישנם אנשים אשר יסכנו את חייהם עבורך אבל לא ידעו לשמור היטב על סודותייך. ישנם כאלו שגם בעינויים לא תחלץ מהם סוד אבל יחד עם זאת לא תרגיש בנוח להפקיד אצלם את סודותייך וישנם כאלו שידעו להכיל את מה שאתה מספר וגם לשמור היטב על הדברים שלך אבל בכדי להיות בטוח בכך תצטרך להתחיל ליצור מערכת של קשר. אמון זה דבר שנבנה. הוא איננו חד צדדי: אתה מספר דברים אישיים והצד השני גם מספר לך. עובר זמן ואתה מרגיש שאתה רוצה לספר לו יותר ויותר כי גם הוא שיתף אותך בדברים עמוקים שלו. אתה לעולם לא תחשוף את מה שהוא סיפר כמו שהוא לא יחשוף את מה שאתה סיפרת לו. לפעמים התהליך הזה של אמון קורה במהירות האור...אתה פשוט מרגיש שאתה יכול לבטוח, לפעמים הוא נבנה לאורך זמן. מהדברים שכתבת עולה שעברת אירועים בהם נפגעה תחושת האמון שלך ונסדק האמון הבסיסי הזה שמישהו יהיה שם עבורך יכיל אותך באופן הנכון ביותר לך וגם ישמור על הדברים שסיפרת. האם אתה רוצה לכתוב מה קרה לך וננסה להבין מדוע אתה כל כך פסימי עכשיו?