מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמקיאה את מחשבותיי...

מקיאה את מחשבותיי...

12/01/19 3:20
18 תגובות

אני כל כך מאוכזבת מעצמי, לא על משהו ספציפי, אלא פשוט על הכל, על האדם שנהייתי, האישיות שלי, מזה שאני לא מתפקדת כבר שנים, מהחוסר עצמאות, מהחוסר ביטחון המטורף והערכה עצמית הנמוכה שיש לי, מזה שאני כזאת פחדנית, מהיעדר הצלחות באופן כללי וגורף, מזה שאין לי חברים ויותר מזה אני גם לא יכולה כבר ליצור חברויות כי אין לי כישורים, ואני לא יודעת להתנהג מול אנשים.. עזבו אותנטי, אפילו לזייף, מהתכונות אופי שלי, מהחוסר אנרגיה ושמחת חיים.
פשוט מהכל, מזה שאני לוזרית בגדול..
וזה כל כך מעיק עליי, מקשה עליי לנשום.
אני לא מוצאת שום משמעות לקיום שלי, אני מרגישה כל כך מיותרת..
מרוב הריק בחיים שלי והניתוק מאינטראקציה אנושית בשנים האחרונות אני כבר מרגישה שאני לא יודעת לדבר.. בזמן אמת, לחשוב, ולהוציא משפטים הגיוניים מהפה שלי, גם לתאר, לספר משהו, כאילו המח ריק, שוכחת מילים פשוטות, מרגישה כמו ילדה בת 4, מה נסגר איתי? לאן הגעתי? ואיך זה שכולם מסביבי פשוט חיים, עושים, מגשימים, חווים.. ואני כלום, בבור שחור ועמוק שסוגר עליי . מרגישה מתה בעודי בחיים, כאילו הנפש שלי כבר ממזמן לא כאן, ונשארו כמה שאריות מהמח והגוף.


תגובות

Yasi
12/01/19 8:28

אני לא יודעת כמה זה עוזר או מנחם אבל יש לך את המקום שלך פה כמו שכתבת- להקיא את המחשבות ואנשים שרוצים לתמוך בך ולנסות לעזור. אולי זה לא הרבה אבל זה כבר משהו. הייתי רוצה להיות מסוגלת לתת לך עצות מועילות אבל יש לי רק חיזוקים לשלוח לך וחיבוק.

1Batel
12/01/19 19:37

תמיכה וירטואלית היא לא באמת עוזרת, ולא פרקטית למצבי בכלל.. אבל היא עדיפה מכלום. תודה.

elibracha
12/01/19 11:14

סליחה על השאלה בת כמה את?

1Batel
12/01/19 19:34

24. מה זה רלוונטי?

vהבודדv
12/01/19 12:56

יש דברים שגורמים לך להרגיש טוב יותר?תתמקדי בהם, אפילו אם השיפור יהיה קטן, זאת התחלה.

1Batel
12/01/19 19:33

מה עושים במצב שאין כלום ושום דבר שעוזר להרגיש יותר טוב? הכל מסתכם ברע, נורא , ונורא מאוד.

Levana2
12/01/19 17:27

... יש לי חברה שקוראים לה בתאל שמדברת בדיוק כמו שתיארת פה.. בתאל, אני חושבת, שאם יש לך בחיים בסיס שהוא די יציב , ואם כל שאר הדברים זה פשוט הפרעות סרק( כמו אנשים שמזייפים איתך, אולי בנזוג לא תומך או כל סיבה אחרת שפשוט משאירה אותך במקום) .. מה שאני מנסה להגיד , זה שאת צריכה לנקות מהחיים את מה שמוריד אותך, את מה גשורם לך להרגיש פחות למרות שבתוך תוכך את יודעת שלא כך הדבר. יש בך יכולות ואת יודעת לדבר ולהסביר את עצמך בצורה ברורה מאוד. אם את לא מאמינה לי, תקראי שוב את מה שכתבת :wink:

1Batel
12/01/19 19:31

זהו שאין לי בסיס יציב בחיים בכלל .. אין לי חיים אפילו, רק קיימת כאן.. ואולי זה לא היה ברור מהפוסט, אבל המצב שלי הרבה יותר גרוע מאיך שתפסת אותי, אין לי חברים בכלל כבר המון שנים, אני מנותקת מהעולם האנושי, שום אינטראקציה עם הסביבה, אפילו מפחדת מאנשים.. מלדבר איתם, שום יכולות תקשורת בין אישית, שום מיומנויות שיחה, רק חרדות, עצב וסבל אין סופי. ואם אצטרך לנקות מהחיים את מה שמוריד אותי אז אצטרך לנקות את עצמי, אני האויב הכי גדול שלי, זה כבר אני יודעת, קשה לי להיות בתוך עצמי.. והתכוונתי שקשה לי לדבר , לבטא את עצמי, ולהתנסח בעל פה, בזמן אמת .. במיוחד מול אנשים, והסיבה לכך אני חושבת היא השילוב בין החרדה החברתית הקשה שלי, והעובדה שלא מעט שנים הסתגרתי בבית, ניתקתי את עצמי מכל סיטואציה ואינטראקציה בין אישית, לא דיברתי כמעט בכלל, וכאילו היום באות ההשלכות של זה, כאילו המח התנוון מהכלום שעשיתי ודיברתי בשנים האחרונות, כאילו אין לי כבר שום כישורים בסיסיים שיש לכולם באוטומט.

Levana2
12/01/19 21:11

אני מבינה למה את מתכוונת. השאלה שלי , היא האם באמת ניסית להיות בסיטואציה עם אנשים בזמן האחרון, שאת מרגישה שבאמת את לא מסוגלת לבטא את עצמך כמו שאת רוצה? או שאולי זה משהו שאת מסיקה שנגרם לך לנוכח הניתוק וההסתגרות בבית? גם אני סובלת מחרדות , מהתקפים שבאים יותר חזק גם לפעמים, אני גם נוהגת לבודד את עצמי מהסביבה המון, כמו היום בעצם. יש לי גם טראומות שחוזרות כל הזמן ומפריעות לי לנהל חיים תקינים. וחיים בכלל.. סליחה אם פגעתי בך או עוררתי אצלך כעס כלשהו. באמת מצטערת לא אגיב יותר שוב.

1Batel
14/01/19 18:11

כן, עם מעט הסיטואציות שהיו לי בזמן האחרון לדוגמא, אני שמה לב שכל מה שכתבתי זה דברים שקורים אחד לאחד, בזמן אמת, לפעמים בעוצמה נמוכה, ולפעמים כמו שתיארתי שקורה, אפילו עכשיו אני מתקשה למצוא את המילים שאני רוצה להגיד, לכתוב, אז תחשבי אז בזמן אמת, בעל פה איך זה יוצא לי.. מרגישה כאילו נהייתה לי בעקבות העבר, בעיה אמיתית בביטוי עצמי, ורבליות ושפה בכלל אז עוד שצריך להוציא את כל אלו גם בקול? אחרי ששנים בקושי דיברתי.. זה כל פעם אתגר מחדש לא פשוט בלשון המעטה. מרגישה כאילו בעקבות ההסתגרות וזה שלא תיפקדתי כאדם בוגר כמה שנים, חזרתי ליכולות חשיבה ושיחה של ילדה בת 12..

אלינור141
12/01/19 21:12

משאירה ווטסאפ אשמח לדבר 0556822022

נויה13
12/01/19 21:36

אני ממש מזדהה איתך.. לא יודעת אם זה עוזר לך במשהו אבל מרגישה כאילו קראתי את עצמי מהמילים שלך... אני מכירה את הניתוק הזה וההסתגרות בתוך עצמך והקושי לדבר עם אנשים אפילו הדברים הכי פשוטים והכי קטנים שלאחרים כל כך קל... ולך קשה. אני כמוך.. גם במשך הרבה זמן לא הייתי חשופה לאינטראקציה חברתית וגם שהיתי אלו לא היו האנשים הנכונים... וכשהתחלתי ללמוד זה גרם לי להיחשף יותר לדברים האלה.. ואני לא אומרת שזה קל עד היום זה קשה מאוד... את צריכה מישהו שיעזור לך עם החרדה החברתית שילמד אותך כלים כי זאת מיומנות ואם אין לך אותה, את צריכה ללמוד אותה... מישהו שממש ייתן לך כלים ואת תבצעי את זה ולאט לאט תלמדי איך להתחבר... ואני מבינה אותך את לא יודעת עד כמה... אבל את לא מיותרת אף בן אדם לא מיותר בטוחה שיש בך המון והמון מה לתת לסביבה , את פשוט מתמודדת עם דברים לא פשוטים שהביאו אותך לאן שאת כיום... לא קל לצאת מדיכאון לא קל ללמוד לתקשר עם אנשים ולא קל להתמודד עם מה שאת עוברת... מזדהה ומקווה שתמצאי לפחות מישהו מקצועי שיעזור לך ... אני עד היום נעזרת במטפלת ועדיין קשה לי... אפילו יותר מתמיד אבל בסופו של דבר זה עוזר לי... ואם יותר קשה לך להתקרב.. אולי שווה לשקול קבוצה טיפולית. אולי שתדעי שהאנשים מתמודדים עם משהו דומה לשלך יותר יעזור לך להיפתח אח"כ מול אנשים אחרים.... וחלילה לא הקטנתי את הקושי שלך, כמו שכתבתי אני מאוד מזדהה ויודעת שזה לא פשוט רק שתדעי שאפשר להתמודד עם זה... אם מקבלים את העזרה הנכונה :heart: שיהיו ימים קלים יותר

1Batel
14/01/19 18:32

היי. זה לא באמת עוזר אך קצת מנחם שיש מי שמבין בדיוק את מה שאת עוברת ואת התחושות שלך. אנשים פשוט מתפקדים באוטומט ועושים את זה בצורה שנראית כל כך קלה, ולי אפילו לדבר, להביע את עצמי ולפתוח את הפה קשה וזה כל פעם מחדש אתגר בשבילי ואני לא מבינה איך מצמצמים את הפער הזה ביני לבינם , איך גורמים לזה פשוט לעבוד ובלא הרבה מאמץ נפשי כמו שקורה אצלי כיום.. כמעט כל דבר בחיים זה מיומנות, אני יודעת, אבל אין לי תמיכה מסביב, ואין לי באמת מי שייתן לי את הכלים, ויעודד אותי להתמיד בזה בשביל לראות שינוי, עזבי את זה .. אין אפילו אדם שאוכל לפתוח בפניו את זה ויוכל להבין אותי ולמה אני מתכוונת, זה דברים שרוב רובו של העולם פשוט לא יהיה מסוגל לקלוט, זה יראה בעיניהם כל כך פתטי ולא הגיוני. ווואלה מהדיכאון איו לי כבר כוחות לדבר על הקשיים והכאב שלי, זה נראה לי חסר טעם, במיוחד שזה הדבר היחיד שיש לי כרגע, רק להתעסק בעצמי ובכמה המצב שלי גרוע ובלתי נסבל. אני לא בטוחה שאפשר לעבוד על החוסר יכולת שלי לתקשר עם אנשים, על הביטוי עצמי בעל פה והורבליות, זה ברמה כל כך גבוהה ובלתי נתפסת. ואני כן כרגע נמצאת בטיפול , cbt אך גם זה מרגיש לי כאילו לא יראה שינוי בהמשך, כאילו אני אני מנסה לשווא. ותודה.

vהבודדv
13/01/19 13:51

איכשהו, קשה לי להאמין ששום דבר לא מעניין אותך או מעודד אותך. תנסי ליצור לעצמך שיגרה, שתעזור לך להרגיש טוב עם עצמך. העולם יכול בינתיים לחכות.

גם אני. באותם מחשבות...ומנסה איך שהוא לשרוד

שילת39
14/01/19 21:06

הוצאת לי את המילים מהפה,עייפתי

לילה טוב חכולם:heart:

נויה13
14/01/19 21:28

בת אל יקרה, לא רואים שינוי ברגע.. זה לוקח זמן עד שהתוצאות נראות כלי חוץ ואת לא צריכה להיות כמו כולם , אלא כמו עצמך! אבל לרכוש לאט לאט כלים כדי שתוכלי להיפתח בפני אנשים... לי יש גם את אותה חרדה חברתית ואני מאוד מודעת אליה אבל בפועל קשה לי ליישם ולהתקרב לאנשים... יש לי קשר אחד וזהו וגם זה קשה לי להתנהל כי לא כל כך יודעת איך אבל ההתנסות גורמת לי להבין מה זה קשר בריא, שלצד השני גם אכפת... ואני לא טיפוס חברתי אני לא יכולה להיות כמו האחרים שקל להם להתחבר ושכל מפגש או סיטואציה הכי קטנה זאת הזדמנות לקשר אז אני לא מוקפת באנשים, ויש אנשים שהרבה יותר קל להם... אבל ככה אני.. ואני מקווה שזה ישתנה יום אחד מאוד מקווה... אבל תקבלי את עצמך כמו שאת, את לא צריכה לשאוף להיות מוקפת עכשיו במאות חברים אלא לעבוד על עצמך מבפנים לרכוש כלים ולפתח אפילו קשרים שלא מחייבים, כמו שיחות ולאט לאט שיהיה לך אפילו קשר אחד או שניים וזה כבר יוציא אותך ממעגל הבדידות... כשבדיכאון הכול שחור לא מוצאים טעם בכלום.. וגם אוטומטית פחות פנויים לסביבה ולקשרים עכשיו תטפלי בעצמך ואל תצפי לראות תוצאות ברגע זה לוקח זמן.. ואני יודעת כמה זה מתסכל ומייאש אבל בסוף תראי שינוי.. תאמיני קצת... :heart: