מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

ייאוש

12/01/19 18:34
3 תגובות

אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל,אני בן 22,משוחרר כבר שנה,ומזה 10 שנים סובל מדיכאון המחמיר משנה לשנה. הדיכאון מלווה בחרדה חברתית או שמא החרדה חברתית מעמיקה את הדיכאון. זה הגיע למצב שאני לא יכול לראות סרט מבלי לנדוד למחשבות על העתיד הקודר הממתין לי, ועל איך שהימים האמורים להיות "המהנים בחיי" (בכל זאת,חייל משוחרר) הם תערובת של תסכול ומצוקה שאיני יכול אפילו לתאר. הייאוש מונע ממני לטפל בדיכאון,ניסיתי טיפולים, אבל אני לא בן אדם גמיש מחשבתית ובהחלט נשאבתי להרגלים מגונים אליהם מילדות. ניסיתי לשנות, להתנהג אחרת, אבל זה פשוט מרגיש שאני מטמיע בתוכי אושייה אחרת שאינה משקפת את מה שאני מרגיש.
להבנתי ומראייה נכוחה של המציאות, אני סובל מחרדה חברתית בינונית-גבוהה; נרתע ממפגשים חברתיים, מקשר עין, ירידה במעלית עם שכנים ושאר תופעות שרק מעמיקות את חוסר האונים שאני נמצא בו.
הבדידות התודעתית בה אני חש, מלווה גם בבדידות פיזית שנכפתה עליי מכורח המציאות, אבל אין אני תולה את מצבי בכך, משום שישנם אנשים שאובייקטיבית מצבם הרבה יותר גרוע משלי.
תפישתי את עצמי היא שאין ביכולתי באמת להיות אדם פרודוקטיבי, אין בי שמץ של יצירתיות או יצר להנאה, וכל פעולותיי מלוות בזעף שאני אוגר בתוכי תוך כדי חיוך צבוע.
בהיותי בבית ספר, עוד הייתי תמים לגבי ההתדרדרות במצב והייתי סבור כי המצב ישתנה לטובה כשאתגייס לצבא, אך בצבא הגעתי להבנה ממשית כי המקור לתחושתיי אינו השפעה חיצונית כזו או אחרת.
לחלק מהאנשים הבודדים יש את הדיסוננס באשר לשהות עם אחרים ; מצד אחד יש את התאהבות בלהיות לבד מתוך הרגל ונוחות אך מצד שני יש את הכמיהה הפנימית להיות בקרבת אנשים מתוך ידיעה כי מבחינה אבולוציונית בני אדם נועדו לחיות זה לצד זה ( זאת הסיבה להיותנו "שליטי העולם").
אין סוף שבוע שהדיסוננס הזה לא "מכה" בי, ואיני יודע כיצד להתמודד איתו; מצד אחד הבדידות היא עבורי כר נוח שלא גוזל ממני משאבי נפש, אולם מצד שני איני יודע איך בעתיד אוכל לנהל חיים תקינים; משפחה, קניית דירה ורכב וכו'.
הדבר הכי איום בחרדה חברתית הוא שהוא מונע מהפרט לטפל בבעיות "הטכניות" איתם הוא מתמודד במהלך חייו; עבורי לפחות לקבוע תור לרופא זאת משימה אלייה אני צריך כוחות נפשיים, להיכנס לחנות בגדים יכולה להוות עבורי טראומה, וכמובן כל פעולה הדורשת מידת מה של התמקחות ודין ודברים.
אני לא באתי לכאן כדי לחפש תשובות, כי אני יודע שלא אמצא-אני מכיר את עצמי. נכנסתי לכאן כדי לשפוך את אשר על ליבי,זה מקל קצת.
אני מקווה שלא הלאתי אתכם בדבריי,כי אני יודע שחלק מן הנאמר כאן הם מנטרות חוזרות ונשנות של הדיכאוני המצוי, אבל bear in mind שכל דיכאון וכל חוויה באשר היא הינם סובייקטיבים להפליא.


תגובות

1Batel
13/01/19 0:27

אין לך מושג כמה אני מבינה ומזדהה איתך.. ממש בכל דבר שציינת פה אחד לאחד. במיוחד להיקף החרדה החברתית הארורה שלנו. להתקשר ולדבר עם נותן שירות מסוים (בעצם היום, לכל מקום), לדבר עם מוכר, לצאת מהבית בכלל. זה הגיע למצב קיצון. אני בחרדה תמידית שאני לא אצליח לדבר, שאני אשכח מה אני רוצה להגיד, שהמח שלי יהיה ריק, שאני אגמגם, וזה בא מחרדה החברתית הקשה מדי שיש לי, וזה משתק אותי וגורם לי להימנע מהכל. גם אני סובלת מדיכאון כבר כמה שנים בנוסף לחרדה חברתית שמעמיקה את הדיכאון. ווואלה איך זה שבשנים שאמורות להיות הכי יפות ומפתחות ומעצימות אצלי , איכשהו כל המציאות שלי מסתכמת בעצב, שליליות, חרדות, ייאוש, תסכול וחוסר אונים אין סופי. הבדידות הפיזית הרגשית והנפשית חונקת ושורפת מבפנים, ואני כ"כ רוצה שזה ישתנה, אבל באותה נשימה גם נורא מפחדת וחוששת מזה בו זמנית, מרגישה שלא יודעת כבר להתנהג ולדבר מול אנשים, מרוב התבודדות והסתגרות.. שכל הכישורים והיכולות הבין אישיות והורבליות נשחקו. לגמרי מבינה ומרגישה את הדיסוננס הזה שלא עוזב אותי לדקה, שמתסכל. מרגישה שלא יודעת להתנהל בעולם הזה ושאם לא אעשה שינוי אמיתי לעולם לא אצליח בעתיד להתנהל כאדם נורמטיבי ולהיות עצמאית. כרגע אין לי כבר סבלנות לשום דבר מהדיכאון והכל מרגיש לי תפל וחסר טעם. אני לא יודעת אם זה עוזר לך, אבל תהיה בטוח שיש מי שחווה את אותם תחושות וקשיים שיש לך. שולחת חיזוקים!!

ג-י1
16/01/19 7:31

שלום לך "בדידות" ושלום לך"בת אל" אני בן 32 מתקופת הנעורים שלי עד עכשיו וכנראה עוד בהמשך אני סובל מסוג של דיכאון שנשמע מאוד דומה למה שאתם מתארים ועוד. פאקינג קטסטרופה כל החיים היפים האלו **כרגע ארצה להתמקד בבעית הבדידות** מכל הבעיות זו הבעיה שכרגע לי הכי מפריעה אני צריך בן אדם לדבר איתו אפילו לשתוק איתו אני צריך לדעת-שמודעות נוספת-מודעת אלי. וחשוב לציין שהצורך הזה פוקד אותי רוב שעות היום וגם לא בשעות העירנות המקובלות זה כי אני במאניות/שיגעון כל הזמן ואני אוהב לברבר המון - להתמסר נפשית עם מישהו או שאני בדאון ולא מסוגל לזוז ורוצה לבכות קצת אצל מישהו **מנסיוני הלא קטן יש עניין לא מספק בעזרה המקצועית** בהעיה בעזרה מקצועית היא שהיא נמצאת שם באופן תחום ומוגבל מוגבל לאינטרסים אכן הרגשתי שאיכפת להם ממני אבל ברגע שנגמרה "שעת הטיפול" אתה נשאר עם הזין ביד (סליחה) וכמובן שלא יכול להמשיך לקבל את אותו יחס מאותו מטפל פאקינג טיפה בים ויוצא מצב שאתה מקבל "חום" רק כשיש כסף ולי אין הרבה חח.. אז גם המקום הכי טוב בשבילך "הטיפול הפסיכולוגי" בסופו של דבר נתחם באינטרסים חדים.. כסף וזה.. אני מוצא את כל העניין של טיפול פסיכולוגי כצבוע למרות שאני אוהב מאוד את המטפלת האחרונה שלי אני צריך קשר אנושי נטול אינטרסים יום יום וברוב שעות היום **הפואנטה** אחת הדרכים שיכולות לעזור לנו הוא קשר אנושי "נטול אינטרסים" למהלך כל היום שכזה אנחנו לא מצליחים למצוא מן הסתם כשקראתי את מה שכתבתם חשבתי למה שאנחנו לא נהיה אחד בשביל השני אפשר לפתוח קבוצת ווצאפ סתם לקשקש.. תחשבו על זה שבכל שלב כל אחד יוכל פשוט לעזוב ואנחנו לא צריכים לפחד יותר מידי מהטרדות וזה.. כי למי יש כוח חח...... מה אומרים?

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
13/01/19 16:29

שלום לך, ניכר בכתיבה הייאוש אך ניכרת גם האינטלגנציה, הורבליות, וההתבוננות פנימה. יש מקרים בהם קשה להתמודד עם הדברים לבד, זה מקרה שכזה. ממליץ לפנות בהקדם לפסיכיאטר על מנת לבנות תוכנית עם אופק חדש, לרכוש כלים להתמודדות עם רגשו שליליים וכן כלים ליצירת קשרים חיוביים עם אנשים. מהתיאור עולה שאפשרות של טיפול יום, שכולל בתוכו הרבה טיפולים בקבוצות, יכול להיות מענה מאוד הולם. כמובן שרק שיחה ממצה עם איש מקצוע יכולה לתת את התשובה הטובה ביותר לדרך הנכונה בשבילך. אציין שבמקרה של החמרה, בפרט הופעת מסוכנות, יש לפנות לבדיקה דחופה במיון. רפואה שלמה!