מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניOCD הפרעה טורדנית-כפייתיתהפרעה טורדנית כפייתית - זקוקה לעזרה איך אתם מתמודדים?.

הפרעה טורדנית כפייתית - זקוקה לעזרה איך אתם מתמודדים?.

13/01/19 19:55
7 תגובות

שלום, שמי לוטם, בת 32. סובלת מocd. וגם מהפרעת adhd וגם ממאניה דיפרסייה. אבל מטופלת בהמון תרופות. הבעייה היא שעדיין אני לא יודעת איך לתפקד מספיק עם האוסידי שלי. אני כל הזמן בהצפות של מחשבות. אם זה רעיונות לדברים שכדאי/ צריך לעשות, דחפים, משימות, מחשבות מפחיתות ערך. זה מתבטא בהמון רשימות כניסיון לעשות סדר בראש שזה בעצם הקומפולסיה - מה שאמור להוריד את המתח. זה מתבטא בזה שאני מאוד מפוזרת בראש, מתפזרת לכל הכיוונים, קושי להתמקד, חשיבה מאוד לא מאורגנת. מאוד מפריע לתפקוד. הייתי בכל מיניי טיפולים כנראה עדיין לא יצא מספיק לתקוף את זה ספציפית. רציתי לשאול אם יש כאן אנשים שמתמודדים גם עם או סי די או משהו דומה למה שמתארת - איך הם מתמודדים? מה עזר/עוזר להם? טיפולים מסויימים? המלצות כלשהם...אני ככ שבעה מפסיכולוגים אבל אין קסם רק עבודה קשה..תודה רבה מראש!!


תגובות

Lolop
15/01/19 8:52

הי יש סרטון של מישהו ביוטיוב שממש עזר להרבה אנשים. אם תרצי תשלחי לי הודעה בפרטי ואני אחפש יותר מאוחר..דא ניסית לוסטרל ?

אבי8874
13/12/20 2:06

מה הלינק?

lotem
24/01/19 14:02

היי! תודה קודם כל...לקחתי אותו לפני אולי 10 שנים או יותר...כדור מאוד ישן אבל אשאל את הפסיכיאטרית. יש לי מלא מחשבות של דברים לעשות , הבהעייה היא שבעייניי הכל חשוב באותו מידה והמחשבות על דברים לעשות תוקפות אותי מכל הכיוונים ובסוף אני לא יודעת במה יותר שווה להשקיע ובמה פחות. מה יותר בא לי ואני באמת רוצה ומה זה הדחף של האו סי די, כלומר מחשבה בדמות דחף שהאו סי די אומר לי לעשות. כל היום בכעוס והצפות, רשימות אינסופיות של דברים לעשות. קשה ממש לתפקד ככה..זה משהו שאתה יכול להתחבר ולהבין? איך אצלך זה מתבטא.? איך אתה מתמודד? מה עזר לך?

Yonir
23/11/19 15:01

ספורט נורא עוזר

שמילפיל
02/12/19 17:41

היי לוטם, גם לי יש קושי ממש דומה, כל הזמן בצורך בלבצע משימות וכל הזמן בתחושת חוסר שקט וחוסר נוחות כיוון שאני לא מצליח לבצע חמישית (במקרה הטוב) ממה שאני צריך. גם כי אני מתפרס לאלף ואחת משימות בבית, כל פעם נזכר ו"קופץ" למשימה/מטלה/רעיון אחר ונקטע בחוט המחשבה מה בכלל רציתי לעשות. לפעמים הקושי להחליט ממה להתחיל או התחושה שיש משהו - אבל לא יודע מהו הדבר הכי חשוב- שהתחושה הזו משתקת אותי ובסוף לא עושה כלום. ולבסוף אתה מוצא את עצמך עם רדת החשיכה בתחושת דיכאון על בזבוז יום.

עגנון
06/12/20 22:47

עשי לעצמך סדר עדיפויות, וסנני את המחשבות לפי מה שיותר ופחות חשוב. מה שמועיל. תכנני את מעשייך ונצלי את רוב המחשבות למעשים.

שמילפיל
07/12/20 0:43

היי לוטם, גם אני כבר הרבה שנים מתמודד עם הקשיים האלה. גם לי קשה והמון פעמים לא מצליח להתמודד עם ההצפה הזו . מה שכן עוזר הוא לנסות להסתכל על הרשימה ולנסות לבחון את המשימות בקריטריון אחד שאת בודקת לפיו. למשל איזה משימה או משימות הן כאלה שם תדחי זה יגרום נזק. שממש אי אפשר לדחות ואז להקיף את המשימות האלה