מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

רק רציתי לשתף

21/01/19 8:38
4 תגובות

קצת קשה לי, והחלטתי שאני רוצה לכתוב את זה כאן אבל אין לי ממש מושג מאיפה להתחיל. נראה לי שאני אתחיל מנקודת התחלה מוקדמת בזמן יחסית, מתוך תקווה שאין כאן הגבלת תווים. אני אתחיל מכיתה ה', למרות שזו בבירור לא ההתחלה. בכיתה ה' היו לי שני חברים. ובכן, לא ממש חברים. להם לא היו חברים, הם רצו חברים, ואולי אף היו צריכים, ואני נעניתי. האחד היה בעל משקל עודף, בעיות קשב וריכוז, התפרצויות זעם ונטייה לאלימות. השני היה נכה, פיזית וגם בינתית במידת מה. לשניהם לא היו חברים מלבדי. הייתי חברה שלהם מכורח, ולא מתוך עניין משותף. עשיתי את זה פשוט כי מישהו היה מוכרח לעשות את זה. הדחייה החברתי של שניהם עברה כל גבול. אנשים לא הסכימו לדבר איתם ולא הסכימו לגעת בהם, או אף באחרים שנגעו בהם. כל מי שנגע בהם נחשב היה לנגוע והיה שוטף במהרה את ידיו. זה היה בעייתי. במיוחד עם הנכה שלא יכל ללכת ללא עזרת אחרים. היה לי קשה לתקשר עם שניהם. זה נגרר לאורך כיתות ה' וו, כשאי סופגת קצת בריונות צד. בכיתה וו התאהבתי במישהי בת שכבתי. אני חושבת שזה היה הדדי לתקופה מסויימת, אך מעולם לא העזתי לבדוק. הרגשתי בודדה. למעשה, כשאני חושבת על כך מן הראוי שאספר קצת אחורה בשלב זה. בכיתה א' גם היה לי חבר. זה היה מן קצר אחרי שחזרתי לאזור בו אני גרה אחרי שנתיים של גן חובה הרחק משם. אני ואותו חבר נהגנו להיפגש על בסיס יומי. הוא היה החבר היחיד שלי, אך לאחר זמן מה כאשר שאלתי אותו אם ירצה להיפגש, הוא התחיל להתחמק מן השאלה. רק לאחר כמה חודשים בהם הצעתי לו כמעט כל יום להיפגש והוא חזר וסירב הבנתי שאין הוא נהנה מחברתי. זה די שבר אותי. אני חושבת שמאז קשה לי להאמין שמישהו רוצה בחברתי. בעקבות הנסיון עם שני חברי מכיתות ה' וו' התחזקה תחושה זו אצלימכיוון שביליתי גם בצד השני. אהבתי את שניהם, באמת! ורציתי להם רק טוב, אך לא באמת רציתי בחברתם. כך למדתי שאפשר להתחזות לחבר גם מתוך כוונות טובות.
אתם בטח שואלים את עצמכם לגבי אותה ילדה שהתאהבתי בה. ובכן, לא היה לי האומץ לספר לה, וןאט לאט התחלתי בתהליך של שכנוע עצמי שהיא שונאת אותי. שיש לה כל הסיבות לשנו אותי. ובוב בזמן, צד אחר של אישיותי היה סבור כי היא מאוהבת בי. אותה תקופה הייתה כואבת וקשה. חשבתי עליה ללא הרף, וכשניגנתי הרגשתי כי אני מנגנת בשבילה. אהבה זו התגברה ודעכה בהדרגתיות עד לכיתה ז'.
כאשר נגמר היסודי, במסיבות הסיום של כיתה ו' כולם בכו מסביבי. אני דווקא חשבתי שיש בזה יתרונות מסויימים. חשבתי שהגיע הזמן להתחיל מחדש. סבתא שלי הייתה אומרת שכשמתחילים להיעלב, להתעצבן, לכעוס, לסבול, או להיעצב, הגיע הזמן להמשיך הלאה ולעשות "delite". אבא שלי אומר לגבי מחשבים:"כל בעיה-reset תחילה". החלטתי שזה דווקא זמן טוב. עם הגיעי לחטיבה, בית ספר חדש, עם כמה שהכרתי וכמה שלא, ניתקתי מיד את הקשרים עם שני ה"חברים" שלי. עם הנכה זה היה קל. הוא עבר לבית ספר אחר, מונגש. עם השני זה גם היה קל, גם אם היה מביך במידת מה במסדרון.
כל הזמן הזה, נדמה ששכחתי לציין, היו לי חברים נוספים, בחוג סיירות. אותם פגשתי רק פעם בשבוע. היו ביניהם חברים טובים, וגם אחד שהיה דומה לחברים מהיסודי, אך יותר גרוע. הוא היה אדם גס רוח, אנוכי, ציני וחסר רגישות. צפאת הסיבות הללו אף אחד לא רצה להיות חבר שלו. בסיירות, גם אני לא טרחתי לקחת את "תפקיד" החבר שלו, אך בחטיבה, הוא שובץ בילד איתי בכיתה. עם היום הראשון ללימודים הוא התיישב על ידי וכך התחילה חברות מזוייפת נוספת. הפעם זה היה יותר גרוע. הוא נדבר אלי כמו מסטיק לסוליית נעל, ואני מצדי לא אהבתיו אפילו קצת, אך לא העזתי לאמר לו את זה מחשש לפגוע בו, והאמת העצובה היא שהוא גם היה הדבר הכי קרוב לחבר שהיה לי.
למעשה אני נוטה להגדיר חברות לפי קריטריונים מסויימים. אולי זה מכיד על נכות נפשית מסויימת. הקריטריונים הם כאלה:
1. בהינתן שיש לי זמן פנוי, ודרך התניידות, האם אני רוצה לבלות איתו?
2. בהינתן שיש לי משהו מעיק על הלב שאני רוצה לספר למישהו, האם הוא אופציה?
כעת דבר נוסף: חברות צריכה להיות הדדית.
אמיין כעת את החברים שלי. החבר מכיתה א' לזמן מסויים ענה על קריטריון 1. החברים בכיתות ה' וו' ענו על קריטריון 1 רק מהצד שלהם. הילדה שהתאהבתי בה ענתה על שני הקריטריונים מהצד שלי ומצדה, נראה לי שרוב הזמן רק על אחד. החברים מהסיירות תיפקדו קקבוצת חברים, ולא חבר יחיד, שענתה על קריטריון אחד. הילד מכיתה ז׳ ענה על קריטריון 1 רק מצידו. במחשבה שנייה היה אדם נוסף בכיתה ז׳ אשר רציתי להיות בחברתו, אך הוא לא רצה בחברתי. בכיתה ח' השתנה דבר. פיתחתי סוג מסויים של חברות עם מישהי. בגדול סה הלך ככה. למדנו ביחד במרכז למחוננים, באותו יום בו הייתה הפעולה של הסיירות. פועל יוצא: הלכנו ביחד מן ההסעה אל הפעולה. גילינו שטוב לנו ביחד. מכיוון שהיה פרק זמן מן ההגעה של ההסעה לתחילת הפעולה, פעמים רבות בילינו אותו יחד, גם אם על פח רוב התערנו בשאר חברנו לחוג.
מעולם לא הייתי המאושרת שבאדם, אך תמיד היו תקופות שהיו יותר קשות מאחרות. בשלב מסויים של כיתה ח', זה קרה. בתקופה זו היה לי קשה להתמודד עם המסה האנושית לפני הפעולה, ועל כן, הלכתי להתבודד בצד. לרוב, היא באה איתי. כך יצא, שלראשונה בחיי היה לי מישהו שענה על שני קריטריוני החברות: גם רצינו להיות ביחד וגם שיתפנו קשיים אחת עם השנייה. בכיתה ח' גיליתי את הנחמה במגע האנושי (ליטוף, חיבוק והחזקת יד) ממנו נמנעתי עד אז, וגיליתי איך בוטחים באדם אחר. בסוף אותה שנה היא עזבה לקנדה.
ישנם אנשים רבים וטובים מסביבי, אך כיצד אוכל לבטוח במישהו שהוא חבר שלי למען עצמו, כמו שבטחתי בחברה מכיתה ח', ולא חבר שלי למעני כמו שהייתי ל''חברים'' מכיתה וו?


תגובות

no-one
21/01/19 11:54

היי אלינור היקרה לצערי אני לא מומחה לקשרים חברתיים אז אין לי עצות טובות, אבל נראה שאת מבינה דיי טוב. כי באופן פשוט חברות היא משהו ששני הצדדים מרוויחים ממנו. ולמרות שהפוסט שלך רומז שאת צעירה מאוד את נשמעת טוב. מאחל שתמצאי משהי/ו שישאל את עצמו את אותה שאלה, איך היא תוכל לבטוח בך, וכך תוכלו לדבר על זה ולהביע חששות ... החברים הטובים יודעים לתקשר בעוד דרכים מלבד מילים, וגם עם הזמן יודעים איך השני חושב ואיך הוא יגיב לדברים מסוימים ... מאחל לכולנו שיהיה לנו חברים טובים, וגם שאנחנו נהיה כאלה. הפוסט הראשון שלך "סליחה" היה מאוד מעניין בשבילי, כי יש לי קשר עמוק עם המילה הזאת שהקדשת לה את הפוסט השלם הראשון שלך

MyAura
21/01/19 16:44

וואו. איזה פוסט מרגש ואמיתי. התפעלתי ממש מעוצמת הרגישות שבך המשולבת בצורה כל כך מיוחדת עם החדות והשנינות והכתיבה הכל כך יפה. תודה רבה על זה.. נשמע לי שאת אדם כל כך רגיש ואכפתי בצורה באמת יוצאת דופן. מעטים האנשים שיעשו את מה שאת בגיל צעיר גילית אליו רגישות שכזאת והלכת איתה, כנגד הזרם. אני חושבת שחברויות זה משהו שנבנה לאט לאט (לאט), ויחד עם הלאט הזה מגיע גם האמון והביטחון. אני חושבת שעם כמות האינטיליגנציה הקוגנטיבית והרגשית שלך, את תצליחי לזהות מי מעוניין או מעוניינת להיות חבר/ה שלך ומאיזה סיבות, כמה היא או הוא קרובים אליך וכמה את מרגישה ורוצה להיות קרובה אליהם. באמת כיף לשמוע שעם כל מה שקורה מסביבך ובתוכך, את מוקפת באנשים שאת מוצאת בהם פוטנציאל להיות כאלה שיהיו קרובים אליך, נותנת לעצמך להיפתח אל העולם ואל אנשים שונים. באמת שזה מושא להערצה בעיני. שוב תודה על הפוסט ואני מאחלת לך שתמיד תפגשי אנשים שתרגישי אמון הדדי איתם.

צל
21/01/19 18:59

לפי דעתי, תוכלי למצוא חברים, 2 החוקים שרשמת יהיו קיימים בטוח, את רק צריכה לאתר את החברים שצריך וליזום, ותעשי לעצמך טובה, אל תנסי להיות חברה בכוח יותר בחיים, זה יעשה לך רק רע, ויקשה עלייך להשיג חבר טוב, מהיום תעשי לעצמך הבטחה, שרק חברים טובים יהיו לך, לא משהו אחר, ואז את רק צריכה לחפש, לאתר אותם, לשמוע על מה מדברים מסביב, ולחפש ולדבר ולראות, ואת תמצאי, כי יש לא מעט אני מאחל לך המון בהצלחה, ואני בנוסף ממליץ לך להיתייעץ איתנו אם תרצי לעשות משהו, או שתרגישי אוזן שתעזור לך, כולנו, או בכל אופן, אני, מבטיח לייעץ ולעזור במה שאפשר, תאמיני בעצמך, שמגיע לך חברים טובים, ולא שום דבר אחר!

Elinor3
21/01/19 22:53

תודה רבה לכולם