מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

הריון

23/01/19 17:06
14 תגובות

רוצה מאוד להיכנס להריון בריא ולדעת במאות האחוזים שאין סיכוי לפגיעה בעובר. השאלה שלי היא האם ההריון יהיה תקין מבחינת תזונה אם הכניסה להריון תתבצע ממצב התחלתי של תת משקל ותת תזונה? וגם כמה מצופה לעלות במשקל במהלך התקופה?


תגובות

הי נועה, אי אפשר לתת לך תשובות ודאיות, אבל כן אפשר להגיד, שהתחלת הריון בתת משקל ותזונה מגדילה את הסיכוי להריון לא תקין ולכן מומלץ להתחיל הריון כשמצבך הגופני והתזונתי תקין. העליה המומלצת במשקל תלויה במשקל ההתחלתי, אך גם את זה צריך לקחת בערבון מוגבל כשמתכננים הריון, כי אחרי הכל, לגוף יש דרכים משלו :)

נועה40
24/01/19 20:02

אוף זה כל כך קשה :(

פפפפ
24/01/19 15:30

לי היה יותר קל בהריונו לאכול אבל היום בדיעבד אני אומרת שהייתי צמש יכולה יותר נכון ובנחת עם ליויי דיאטנית

נועה40
24/01/19 20:03

ברגע שאכנס להריון אתחיל את הטיפול שעצרתי... אני בטוחה שזה יעזור

פפפפ
25/01/19 19:44

למה לחכות אם את בהפרעה ממילא?

נועה40
25/01/19 20:29

כי עליתי במשקל מאז שאובחנתי כ"אנורקסית" וזו בושה של ממש

פפפפ
26/01/19 8:30

בסדר והשבוע אמרה לי רופא כן אני רואה שאת כמעט במשקל תקין ומחלימה היא יכולה לקפוץ 20 פעם היא לא יודעת את כל התמונה

PensatoreR
26/01/19 16:08

אני לא יודעת לגבי הפרעות אכילה אבל אני יודעת שתינוקות שנולדו לאמהות שהיו בתת תזונה או במשקל נמוך היו בעלי נטיה גבוהה למשקל נמוך בלידה, פגיעה בהתפתחות בגיל צעיר (תת משקל, stunting וwasting) וכמבוגרים הם יותר נוטים להשמנה, סכרת ומחלות לב. זה כמובן לא מחייב ואני יודעת את זה לגבי תינקות שנולדו במדינות מתפתחות בעיקר אבל בכל זאת נראה לי, וזו כמובן רק דעתי, שכדאי להכנס להריון רק שאת בטוחה ב-100% שאת במצב בריאותי שהוא לפחות תקין ושאת בשלה לגידול ילד מבלי לגרום לו לשריטות כאלה ואחרות. בעניין המשקל, אני חושבת שדי ברור שאם את נכנסת להריון תהיי במשקל גבוה יותר מזה שהיית בו בשיא האנורקסיה. אין מה להתגאות במשקל אנורקטי - זה מראה שמושך תשומת לב, ולא כזו שהיית רוצה לקבל. מעבר לזה שאנחנו מגיבים טוב יותר לטיפול במשקל שהוא לא תת משקל קיצוני ושטיפול הוא תהליך מאוד ממושך, הרבה יותר מתשעה חודשי הריון.

PensatoreR
26/01/19 19:38

רק כדי שהתגובה לא תראה שופטת או משהו, רציתי להסביר שנראה לי שדווקא זה שעלית במשקל יכול לתת לך פתח לכיוון הרבה יותר טוב ולחיים בריאים באמת (גם נפשית). אין לך מה להתבייש מהמשקל אלא רק להתגאות בו, שזה בעצם בעצמך, על הדרך שעברת

פפפפ
26/01/19 20:29

תכלס נכון עדיין חושבת שיש הערות טיפשיות מיותרות במיוחד שזה שלבי החלמה ועוד לא ..

נועה40
26/01/19 23:33

הכל בסדר, אני מבינה את הכוונה הטובה :tongue:

PensatoreR
27/01/19 18:55

כן, אני גם חושבת שהניסוח בתגובה הראשונה היה די עקום. ניסיתי לערוך אבל אין אפשרות. מקווה שלא פגעתי...

פפפפ
27/01/19 23:51

הכוונה היתה ברורה לטעמי...כוונה טובה

mm1
03/02/19 0:29

היי, הריון זה דבר קשה בהפרעת אכילה, אני הייתי ב-3 הריונות עם הפרעה וזה לא פשוט. (בולמית) והילד השני שלי נולד במשקל ממש נמוך 2.400 נס שהיתה ברית בזמן, ממש נלחמתי שלא ירד במשקל...הייתי בלחץ והנקתי בשבוע הראשון כל הזמן. . . זה ממש לא היה נחמד לחשוב שהמשקל נמוך בגללי :( בכלל בהריון שחובה לאכול מסודר, עליה נכונה במשקל וכ"ו זה קשה... חוויתי הרבה דברים לא נעימים כמו כתמים של דם לפעמים, שליה נמוכה, אישפוז בעקבות צירים מוקדמים, ממצאים שונים בא.ס. כמו אזור הטרוגני ליד השליה, או אזור אקוגני בלב העובר...והמון המון המון צירים מוקדמים. אין בכוונתי לומר לא להכנס להריון, אבל חשוב להיות במעקב צמוד של דיאטנית, לאכול בריא ומספיק, להשתדל להבין שאחרי ההריון אפשר להוריד....עזר לי קצת. וד"א רק בהריון האחרון הייתי במעקב אצל דיאטנית והיא נולדה הכי שמנה 2.700 התחלתי אותו במשקל מעט נמוך...עליתי 9 קילו.. שיהיה בהצלחה :)