מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה

nabumetone 500 mg

31/01/19 14:28
1 תגובות

שלום רב. עקב כאבים שיש לי באזור מפרק הכתף והשכמות קיבלתי מהאורטופד nabumetone 500 mg + דיאזפאם 2 מ"ג. אני רוצה לציין שאני צורך גם וזודיפ קומבו,מיקרופירין,ליפיטור וסותרי חומצה כגון אומפרדקס. רציתי לדעת האם אין התנגשות בין התרופות? והאם ברקסין יכול להיות תחליף במקום nabumetone 500 mg ,כי המינון שלו הרבה יותר נמוך. תודה איתן


תגובות

סימה-לבני
08/02/19 15:47

שלום רב,

 

בדקתי את האינטרקציות בין כל תרופותיך, ולא מצאתי בהם משהו משמעותי, למעט העובדה שהינך סובל מיתר לחץ דם, ותרופות ממשפחת הנבומטון, שהוא בדיוק מאותה משפחה של הברקסין, עלולות להעלות לחץ דם.

בדיקתי היא למטרת מענה על שאלתך בלבד, ואיננה יכולה להיות תחליף לבדיקה יסודית של כל התרופות לאיתור בעיות שנובעות מתרופות.

לא ברור מדוע בחר הרופא את התרופה הזאת על פני ההיצע שעומד לרשותו, ובמיוחד שהנבוקו, שמכיל Nabumetone איננו נכלל בסל התרופות שלנו, ולכן היית צריך לשלם עבורו את מלוא המחיר.

מדובר במשפחה של תרופות ה NSAID שמיועדים לטיפול בכאבים ובדלקת. תרופה ישנה, שיש חדשות וספציפיות ממנה כאשר מנסים להקטין את תופעות הלוואי על מערכת העיכול.

לעלון של נבוקו הקליקו כאן.

גם ברקסין, היא תרופה ישנה (בעולם) וגם היא שייכת לדור הישן, מכילה Piroxicam

הברקסין שמכיל Piroxicam , הוא אחד מבני אותה משפחה NSAID שאינם ספציפים ל COX1 ו COX2 וגם הוא איננו בסל התרופות. 

לעלון לצרכן של ברקסין הקלק כאן.

תחליפים

אם מחפשים תחליפים, הייתי מחפשת תחליף שנמצא בסל התרופות, ויש כאלה. ואם לא בסל, הייתי מחפשת תחליף שיש לו פחות תופעות לוואי, כלומר מהמשפחה שיותר ספציפים ל COX2 כמו אטופן או ארקוקסיה.

מינונים

לשאלתך האחרונה, אין קשר בין מינון התרופה להשפעתה על המטופל. המינון שנקבע הוא המינון האפקטיבי שנמצא במחקרים קלינים, באחד זה 20 גמ ובשני זה 500מג ובשניהם האפקט הוא אותו אפקט, אם יש אפקט.

סיכום

  • יש לדון עם הרופא על האפשרויות ולבקש שיציע את אלה שבסל התרופות לפני שמציע את אלה שאינן בסל. 
  • אם הרופא מבקש לתת תרופה שאיננה בסל, מן הראוי לבחור תרופה שפעילותה ספציפית יותר ל COX2 ובכך יש לה פחות תופעות לוואי על מערכת העיכול.
  • כל התרופות מהמשפחה הזאת, משפחת ה NSAID , יכולות לגרום לעליה בלחץ דם. על נבוקו נאמר שגם יכול לגרום לבצקות. חשוב שהאורטופד יתייחס לנקודה הזאת כשהוא בוחר לך תרופה. וחשוב שאתה תעקוב אחר לחץ הדם שלך בתקופת הטיפול.

מקווה שעזרתי קצת,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי"