מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסשאלה לרופאים שרופאת משפחה לא ידעה כל כך לענות

שאלה לרופאים שרופאת משפחה לא ידעה כל כך לענות

07/02/19 8:28
2 תגובות

שלום.. לפני שבועיים עשיתי קולונוסקופיה בגלל שהיה לי יציאות מרובות ושלשולים שאחרי זה הגיעה גם הדם ביציאות ..רופא גסטרו שעשה את הבדיקה רשם שיש דלקת קשה מרקטטם עד לצקום אך קשה יותר עד כפף הטחול ובסוף המעי הדק .. לפני כל התסמינים של יציאות מרובות והבדיקה במשך שבועיים הייתי שותה על קיבה ריקה לימון וחצי סחוט כל בוקר כי חשבתי שזה בריא .. שהלכתי לרופאת משפחה אחרי הבדיקה והסברתי לה שהייתי שותה לימון כל בוקר במשך שבועיים ורק אז התחילו לי כל התסמינים אז היא אמרה לי שזה לא כזה בריא כל כך הרבה חומצה על הבוקר ושיכול לגרום אפילו לנזקים לפעמים וששאלתי האם זה יכול לעשות פצע או למשהו דלקתי בגוף כמו שיצא בקולונוסקופיה היא לא ידעה לענות והמליצה לי לשואל את הרופה גסטרו .. אז קודם כל מה דעתכם בנושא הזה של הלימון ..שנית איך דלקת קשה ככה ולעולם לא היה תסמינים וגם שהיה יציאות מרובות ושלשולים לא היה לי אף פעם כאבי בטן או משהו ... היום אני לוקח כטיפול ראשוני 4 כדורים של רפאסל כל כדור גרם .. ואני לא משלשל והפסיק גם את הדימום ומרגיש טוב יחסית אין תלונות .. הרופא שעשה את הבדיקה רשם שמה שזה כניראה קוליטיס (יכול להיות שגם קרוהן) עדיין אנחנו מחכים לתוצאות מביופסה עשיתי כמה בדיקות צואה הכל יצא שלילי עשיתי 3 כאלה .. זה חייב להיות אחד משני המחלות הכרוניות לדעתכם ? והאם ללימון הזה היה השפעה כלשהיא כי לפני זה לא היה לי כלום כלום !! ( גם גם זה נשמע קצת טיפשי אני חושב שעדיף לשואל ) אז תודה רבה מראש .. ורפואה שלמה לכולם ..


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
07/02/19 10:30

תנוח דעתך- אין שום קשר בין הלימון ששתית לבין הדלקת במעי הגס. אני גם לא מכיר נזקים אחרים שעלולים להגרם מלימון וחצי סחוט ליום... שנית- לא תמיד התלונות עומדות בתאחיזה ישרה לרמת הדלקת. לעיתים אף כמעט ואין כל תלונות גסטרו גם בנוכחות דלקת משמעותית. לגבי האבחנה- זו נעשית תוך בחינת משלב התלונות הממצאים המעבדתיים, האנדוסקופים, הרנטגניים והביופסיה. בהצלחה ורק בריאות. דן טרנר.

Metin
07/02/19 10:51

תודה רבה פרופסור ..