מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהשפעת אצל חולה טרשת נפוצה

שפעת אצל חולה טרשת נפוצה

12/02/19 7:39
11 תגובות

בוקר טוב. אני חולת טרשת נפוצה כבר 15 שנה. מתפקדת רגיל לחלוטין...חוץ מחוסר שינה קשה ביותר שמקשה עלי מאוד.. ניסתי את כל כדורי השינה האפשריים אך ללא הצלחה. אני פשוט קם בשלוש לפנות בוקר ולא נרדמת שוב. מוכר לכם? מה עושים? בנוסף, אתמול פיתחתי שפעת. רופאת משפחה תהתה למה לא עשיתי חיסון ועניתי לה שהנוירולג טען שלא כדאי... . היא רשמה לי אקמול צינון... זה לא מסוכן להיות חולה בשפעת כשיש טרשת ? האם אני צריכה לערב את הנוירולג?


תגובות

שאלת החיסון נגד שפעת בחולי טרשת היא אחת הנפוצות ביותר בקהילה. ההחלטה אם להתחסן היא, בסופו של דבר, החלטה אישית שצריך לקבל יחד עם הנוירולוג. הדעה הרווחת היא שלחולי טרשת כדאי להתחסן כיוון שכך ניתן להקטין את הסיכון ללקות בהסתבכויות רפואיות שמערכת חיסונית מוחלשת תתקשה להתמודד איתן. אני מצרף כאן לינק למאמר שפוסם בנושא.

עדי00
12/02/19 17:45

תודה על התשובה. כדאי אולי להפסיק ליומיים עם גילניה ? עד שארגיש יותר טוב?

אל תעשי זאת מבלי להתייעץ עם הנוירולוג שלך.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
12/02/19 10:17

שלום עדי, אנסה לגעת ולענות על כל הדברים. ראשית, הפרעות שינה מאוד שכיחות בקרב אנשים עם טרשת נפוצה, אך הנושא הזה סובל מתת אבחון ולכן לא ידוע ולא מדובר מספיק (אני מצרף למטה מאמר בנושא). אחת ההבנות המתקדמות בטרשת נפוצה היא ש בין 50%-75% מהאנשים עם טרשת נפוצה סובלים גם מהפרעות שינה (יש כמה סוגים של הפרעות שינה) ושסביר שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שהעייפות בטרשת נפוצה כה שכיחה וברוב הסקרים מצויינת כסימפטום המטריד ביותר. הטיפול בהפרעות שינה, דורש מומחיות והערכה מיוחדת. ישנו הבדל גדול בין מישהו עם קשיי הירדמות לבין מישהו שמתעורר באמצע הלילה. לכן אני ממליץ לפנות לפסיכאטר לטיפול בהפרעת השינה, כי מניסיוני הם מומחים בנושא זה יותר מרופאי המשפחה והנוירולוגים (שוב, מתוך ניסיוני האישי, בלי לפגוע באף אחד). בנוסף, מומלץ לפנות לטיפול פסיכולוגי בהפרעות שינה, שם עוסקים בין היתר: בהיגיינת שינה (כמה סביבת השינה נטולת הפרעות), אסטרטגיות הרפייה ורגיעה, הבנת הגורמים ליקיצה באמצע הלילה וטיפול בגורמי דחק שייתכן שמובילים ומשמרים את הפרעת השינה. במידה וניסית טיפולים רבים שלא צלחו, אני ממליץ לפנות ישר לשילוב שבין פסיכאטר שייתן טיפול תרופתי לפסיכולוג שיתמקד באמצעות שיחות בהפרעת השינה. אוסיף, כי חשוב לטפל בהפרעת השינה כי היא חשובה לתפקוד ומצב הרוח במהלך היום וגם לעיכוב התקדמות של מחלת הטרשת הנפוצה - גם מבחינת מהלך המחלה, לישון טוב = פרוגנוזה טובה יותר. שנית, לגבי השפעת. לצערנו מחלת הטרשת הנפוצה לא נותנת "פטור" ממחלות אחרות, וכמו כולם גם אנשים עם טרשת נפוצה חולים בשפעת. ואיננו נביאים, ייתכן שגם עם חיסון היית חולה. לגבי הסיכונים: לאחר מחלה (כמו שפעת), כמו לאחר גורמים נוספים שמפעילים סטרס על הגוף ומשנים את תפקודו ובעיקר מובילים לחוסר ויסות של המערכת החיסונית, יש סכנה להתקף טרשת נפוצה. אין מחייב שיהיה התקף, אך הסיכון לכך גובר בגלל השפעת. לכן חשוב מאוד לקחת ימי מחלה, לנוח היטב ולטפל בעצמך, לחזור לפעילות באופן הדרגתי ולהיות קשובים לגוף ויכולתיו. אין לנוירולוג מה לעשות בטיפול בשפעת - הטיפול הוא בדיוק כמו לשאר האוכלוסייה. ליתר ביטחון ניתן לקבוע תור אצל הנוירולוג לעוד שבוע, כדי לוודא התאוששות הגוף מן השפעת ושלא מתפתח לו התקף שאז כדאי לטפל בו כמה שיותר מהר. * חשוב לי להדגיש: רוב הסיכויים שלא יתפתח התקף, אך כאן בקהילה אנו מדווחים על כל הנתונים בדיוק כמו שהם. הסיכון מוגבר וזה רק צריך להדגיש את החשיבות של לטפל בעצמך ולחזור לפעילות באופן הדרגתי כדי שהגוף יתאושש בקצב המתאים לו - גם לנוח יותר מידי ולא להזיז את הגוף יעכב את ההחלמה, לכן צריכים להיות קשובים לגוף ולהפעיל אותו במידה והקצב המתאימים לו. ותעדכני אותנו...

עדי00
12/02/19 17:49

תודה על התשובה...אעדכן

עדי00
15/02/19 21:17

היי. אני כבר שבוע בבית... חום עולה ויורד. הרופא רשם לי אנטיביוטיקה זינת. אני לוקחת כבר יומיים אבל אין על כך שינוי..אני מרגישה ממש חלשה. יש מצב שיתפתח התקף? אני מרגישה קצת סחרחורת, חולשה, זרמים. ייתכן שזה קשור לעובדה שלא ממש אכלתי בשבוע הזה? בקושי אוכלת. ...אין ממש תאבון. שותה הרבה. לוקחת בי 12 ודי...מפחדת שיתפתח התקף...מה לעשות? שאלתי את הנוירולוג לגבי השפעת כשהתחילה ואמר שאין משהו מיוחד לעשות..

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
16/02/19 11:48

עדי, נשמע שהשפעת ממש עיקשת, מקווה מאוד שהאנטיביוטיקה תזרז את ההחלמה. הסימפטומים שאת מתארת שיכולים להיות בעקבות התקף טרשת נפוצה לא נחשבים ככאלו, כי יש הסברים אחרים (יותר טובים) לסימפטומים. גם החום שעולה יכול להוביל לסימפטומים, וכן גם חולשה וחוסר תיאבון. טוב עשית שלקחת אנטיביוטיקה בהמלצת רופא המשפחה כי ככל שהמחלה קצרה יותר כך הנזקים קטנים יותר. אני מאמין שתוך יומיים השפעת האנטיביוטיקה תורגש ואת תתחזקי. לצד זאת חשוב לתת לגוף את "כל מה שהוא צריך כדי להחלים", כלומר האוכל הוא מאוד חשוב וזה בדיוק הזמן שיכינו לך את מה שאי אפשר לעמוד בפניו ואם צריך גם "לאכול בכוח". תתחזקי לאט לאט, תנסי להעביר את הזמן בנעימים, כל אלו הולכים לצמצם את הסיכוי שיפרוץ התקף בסוף השפעת.

עדי00
16/02/19 12:01

תודה...

עדי00
16/02/19 20:07

החום לא יורד כבר 4 ימים עם אנטיביוטיקה שנקראת זינת. 500 מג פעמיים ביום .כל פעם 2 כדורים. האם יש סיבה לדאגה? האם המינון לא גבוהה מידי ? לא עלול לעורר את המערכת החיסונית ולעורר התקף?

עדי00
18/02/19 12:50

היי. לאחר שלא היה שום שינוי עם האנטיביוטיקה, ניגשתי לרופא משפחה והוא נתן לי ב דם. ואנטי ביוטיקה נוספת. בשם רוליד. הבנתי שיש השפעה חזקה על מערכת החיסון. האם יש צורך לברר עם הנוירולוג? לפני תחילת הטיפול? במרכז הרפואי בו אני מטופלת אין קול ואין עונה....בלתי אפשרי להשיג אותם ...מה לעשות

ד--ר-יובל-כרמון
מומחה כמוני
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
19/02/19 22:22

שלום. יש לטפל בזיהום לפי הנחיות רופא המשפחה. סיאט ורוליד הן תרופות מקובלות בטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה התחתונות. שאלת החיסון לשפעת: החיסון המומת לשפעת נבדק באוכלוסיות גדולות ולא נמצאה הוכחה שהוא גורם לטרשת נפוצה או מביא להתקף. אין תמימות דעים בין הנוירולוגים לגבי ההמלצה לחסן. ככל שגיל המטופל עולה וככל שמצבו הגופני של החולה ירוד יותר וגם אם נוטל תרופות מדכאות חיסון הנטיה תהיה יותר בעד לחסן. מאוד חשוב במצבך להיות במעקב רופא משפחה לשלול דלקת ריאות. רפואה שלמה.