מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתסיפור נוסף-חלק חלק 3 ואחרון

סיפור נוסף-חלק חלק 3 ואחרון

10 תגובות

"אני לא מפגר." אמר לו הילד באיטיות,ובטון של מי שמנסה להסביר דבר מובן מאליו לאדם קשה תפיסה. וסילי לא אהב את הטון הזה. וכשסיים את המשפט, הפרחח המשיך להביט בו כאילו הוא מחכה למשהו. האם יכול להיות....כן! נדמה היה, שבנוסף לכל, הוא ממש ישב וציפה שוסילי יחזור בו מדבריו!
למשך מספר רגעים, וסילי היה כל כך מופתע שהוא פשוט לא הגיב. אבל הוא התעשת מהר, כי כבר היה מתורגל וידע בדיוק מה לעשות במצבים בהם ילדים התחילו להיות בעייתיים ולא היו מוכנים לעשות כדבריו. הוא תפס שוב את הילד בשרוולו,אך הפעם משך אותו בגסות לכיוונו, עד שהוא נגרר החוצה והועמד מולו על רגליו.
וסילי סינן לעברו בכעס:
"אני אראה לך מה זה לא מפגר. אם לא תיקח את הדברים שלך ותבוא איתי תיכף ומיד, אני אדאג לגרור אותך על השלג בעצמי ואוודא שבראש שלך יחטוף כל מכה ובליטה בדרך. ואז כבר בטוח שתהפוך לאחד כזה."
בתגובה, הילד פשוט המשיך לעמוד במקומו ולהביט בו. ואז, הוא עשה דבר שוסילי כלל לא ציפה שיעשה. הוא חייך. ואז, הוא אמר לוסילי:
"אני גם יכול להכאיב לך, ובלי לגרור אותך על השלג. רוצה לראות?"
ולפני שוסילי הספיק להגיב על החוצפה החדשה הזו,הוא חש כאב עצום ופתאומי בבית החזה שלו. הוא ניסה לנשום,וגילה שהוא לא ממש מצליח. אפילו הצעקה שהגיעה בעקבות הכאב,לא הייתה יותר מ"פו" חלש שבקושי יצא לו מהפה,כמו בלון שכל האוויר יצא ממנו. הוא הביט מטה, על חזהו, במטרה למצוא הסבר לכאב, שעכשיו התפשט לכל חלקי גופו, כמו סרטן רצחני ומהיר במיוחד.
הוא לא הצליח לראות שום חור חיצוני או כתמי דם שיצביעו על סיבה חיצונית, ועוד גל של כאב שטף אותו וגרם לו ליפול על ברכיו. הוא חש שהכרתו החלה להתערפל. הוא היה באותו גובה של הפרחח עכשיו. והוא ראה שהשד הקטן צוחק. כמו במשחק. וסילי הספיק לחשוב: "זה בטח התקף לב. זה חייב להיות..." . הוא ניסה לצעוק,להגיד לפרחח (להתחנן אליו) שירוץ להזעיק עזרה מהבניין,אבל שפתיו וקולו לא נשמעו לו, וחוסר האוויר המתמשך גרם לו להתנשף בכבדות עכשיו, בנסיון לגמוע כמה שיותר אוויר בכל נשימה. ואז הוא ראה את הפרחח מושיט יד, ונוגע בו בחזה. באותו רגע הכאב הפך להיות בלתי נסבל,כאילו ירו בו 20 כדורים בו זמנית בנקודה מרוכזת אחת בחזה. אבל זה היה חסר משמעות, כיוון שרגע קצר אחר כך הוא נפל על השלג בשעה שהעולם סביבו החשיך, וגופו כבר לא יכל לחוש דבר. הדבר האחרון שעיניו ראו, היו פניו של הפרחח כשהוא עדיין צוחק ומסתכל עליו מלמעלה.

סשה דפק בסבלנות על הדלת עד שזו נפתחה, בחריקת צירים האופיינית לדלתות עץ ישנות. מולו עמדה אישה כבת 50, סינר מלוכלך חגור על בטנה הגדולה. היא הסתכלה על סשה כמה שניות, ואז שאלה: "איפה האיש שהביא אותך? יש לי משהו לתת לו."
סשה הרים אליה את מבטו וחייך. האישה לא הייתה רגילה לראות ילדים שאיבדו את קרוביהם ונשלחו למקום לא מוכר עם זרים ועתיד לא ידוע, מחייכים. והדברים עורר בה אי נוחות מסויימת, על גבול העצבנות.
"אם את מדברת על הנהג, הוא שם ליד המכונית שלו,שוכב. אני חושב שהוא לא מרגיש טוב."
אמר סשה תוך כדי שהוא נכנס אל תוך החום היחסי של הבניין, ועוקף את האישה מהצד מבלי לחכות לאישורה או להזמנתה. האישה רצה החוצה, והחלה לזעוק: "וסילי! וסילי!", תוך כדי שמשקלה הגדול מותיר עקבות עמוקים בשלג שהספיק להיערם. כשהיא סוף סוף הגיעה אליו, היא יכלה לראות רק את מה שסשה כבר ידע:
וסילי היה מת.


הסוף.


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/05/19 17:28

וזהו שלא זכרתי את ולנטין קאלאס, אבל כן זכרתי את מנופצת .. אני אשתמש במילים הכי לא פוליטיקלי קורקט שאני יכול להוציא מפי - זה פאאקינג טוב הדבר הזה. כלומר ברור לך מראש שזה ייגמר רע, וזה נגמר רע, אבל תשמעי - מרגישים את הכאב של וסילי, מרגישים את תחושת סוף העולם של מאיה וזה מכה אותך פנימה פנימה. :heart::heart::heart:

ואגב,סיקרנה אותי העובדה שבחרת לצרף את שני הסיפורים לאחד,למרות שביניהם אין קשר, ולהדגיש את הסבל של 2 דמויות שדווקא בעיניי נתפסות לא כקורבנות. מעניין איך המוחות שלי ושלך עובדים בצורה שונה,אך עדיין יש פירגון. תודה לך על תשומת הלב

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/05/19 18:58

מקווה שראית את סקין של גיא נתיב ואם לא תרוצי לראות ( תנסי להוריד מאיזה אתר מסויים ). ברור שואסילי ומאיה הם לא קורבנות אלא אולי של עצמם. אפשר לקחת את זה לאן שרוצים - כל אחד ואחת עם מרחב האסוציאציות הפנימי שלהם. זה פשוט טוב ומגניב ... תנסי לשלוח את זה למישהו מעולם הקולנוע - אולי יתעניין ( אולי גיא נתיב ?? ). ואגב כל מי שאוהב את בואי הוא חבר שלי :smile:

וואו יאיר. התגובה האותנטית נגעה לליבי...יותר מזה? אני במקרה גם מאוד אוהבת את דיוויד בואי. במיוחד בסרט הישן ההוא, "המבוך". חוץ מזה שאתה יודע להעניק מעצמך לקהילה כאן ולכל מי שצריך,אתה גם איש די מגניב למעשה. ישר כוח! ותודה על שהקדשת מזמנך לקריאה... :heart:

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/05/19 19:01

אהההה מצאתי ....

אוקיי. צפיתי בסרט,והוא אכן קשה ויש פה מעין רעיון של צדק פואטי. יש כאן רעיונות של גזענות,שנאה,רדיפה,וכיוצא בזה... אבל בתכלס? בעיניי זה רק מדגיש את הבעיות הבוערות שיש לנו,גם במדינה. הפילוג וההתססה,העקשנות והצדקנות והרצון לנקום ולהיות צודק בכל מחיר,משני הצדדים. השאלה היא,לאן זה מוביל? שני הצדדים שילמו מחיר כבד. בעצם,היה פה צד אחד שמאוד רצה לנקום ועשה זאת באכזריות,והשאיר אדם נכה לכל החיים. בעוד שאדם אחר היה אולי פונה למשטרה,או לגורמים רלוונטיים אחרים. אף אחד לא יצא כאן באמת בסדר...ללמד אחרים לקח,חוזר אליך כמו בומרנג.כך לפחות אני רואה את הדברים. בדיעבד...כל אדם עובר משהו בחייו כך או אחרת,והסרט הזה מדגיש כמה השנאה וההסתה הורסים במקום לבנות. מאחלת לכולנו שנדע להפיק לקחים,ולהיות יותר סובלניים אחד כלפי השני.

תודה, נהניתי לקרוא.. כתוב נפלא, אחיד, מפתיע, הפרטים ברורים ומעניינים ומוסיפים חיות לעלילה. שוב העניין הרגשי לא פשוט, אבל מדוע שיהיה קל? תודה, ושבוע טוב..

--
12/05/19 3:33

ואו, חייבת לומר שאת כותבת ממש טוב, הייתי במתח וחיכיתי לקרוא את הכל. תודה לך על הסיפור:)

תודה לך...

gnirednoW
08/07/23 12:14

אהבתי את הסיפור. האווירה אפלה, קודרת, מסתורית... ויש שם כמה משפטים שממש מעבירים את זה. 

איפשהו בחצי התחלתי לחשוב שהילד הוא זה שרצח את אימו. כלומר זה שלא היה לו אכפת, כביכול, החוסר רגש שלו... עורר סימני שאלה. אמנם אי אפשר לדעת, וזה טוב ככה לדעתי - מעורפל, חסר ודאות. אבל כן חשבתי מקטע כלשהו שהילד הוא יצור מסוכן או איזו מפלצת במובן זה או אחר. וזה הוסיף למתח, וגרם לי לקרוא הלאה. 

לא ריחמתי על וסילי. הוא היה דוחה מדי, מניחה שזה היה בכוונה. אבל גם לא היזדהתי עם הילד. היה בו משהו שטני מדי, לטעמי. אולי כי אני כורכת את זה ביצירות אחרות שחוויתי בעלות איכויות דומות. אז נוצרת קונטציה כזו כאילו הילד הוא רוע טהור. מה שאפשרי אני מניחה. 

נהנתי לקרוא... תודה!