מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהבדידות בגיל 20

בדידות בגיל 20

11/05/19 21:09
6 תגובות

שלום לכולם,
אני בן 20 כרגע סטודנט במדעים מדויקים (קיבלתי פטור מצה"ל על דיכאון וחרדות שחוויתי במהלך גיל 18), אני פוגש אנשים יום, יום ומשתדל להפיק את המיטב מזה אבל ברגע שיש חופשה מהלימודים אני מרגיש לבד לגמרי.

ניסיתי לחפש מסגרות להכרת חברים ולהסתכל על עצות של אחרים באתר אבל טרם חוויתי הצלחה, כאשר אני מחפש קבוצות של בעלי תחביבים דומים לשלי הפער בגילאים גדול כמעט בעשור (שחמט, סרטים זוכי פרסים, קריאת ספרים קלאסים), כאשר אני פוגש בני גילי תמיד מסתכלים עליי בעין עקומה כי לא עשיתי צבא ולצערי אני גם נראה מאוד צעיר ולכן שאני מסתובב בקמפוס חושבים שאני תיכוניסט ולא ניתן הרבה פעמים להכיר אנשים חדשים.

אשמח לקבל עזרה במציאת דרכים נוספות להפגת בדידות במצב ה"אקזוטי" שלי.

אשמח לציין שכרגע מצבי הנפשי מאוד יציב, יש לי ביטחון עצמי, אני מצליח בלימודים ומתאמץ מאוד להמשיך את חיי בצורה בריאה אבל הבדידות מאוד מקשה את זה.

תודה מראש :)


תגובות

האמת אני לא איש של שחמט סרטים וספרים (יותר של תכנות וקוד), אבל גם לי אין ממש חברים ומי יודע - אולי יש לנו מכנה משותף שהוא לא משהו מאלה :) בן 22. אם תרצה לדבר אני כאן!

Yoav.F
12/05/19 21:44

אשמח להכיר, שלחתי לך הודעה בפרטי.

היי תבדוק ממש בהודעות שפה. לא מזמן פורסמה הודעה שמתארגנת קבוצת אנשים בסביבות ה 20+ והם פותחים קבוצת וואטס אפ שישוחחו שם. בנוסף יש לך קבוצה באתר הזה שנקראת "נעים להכיר". שם יש הרבה אנשים בני גילך שרוצים להכיר חברים. מקווה שעזרתי.

Yoav.F
12/05/19 21:45

תודה, אני אברר את זה יותר לעומק ואולי גם אפתח פוסט משל עצמי בקבוצה של נעים להכיר.

שלום לך יקר. שמחה שפנית לקהילה היקרה כאן ואני מקווה שפנייה זו תוביל להכרויות חדשות. נשמע שעשית תהליך מעצים וחשוב ואתה ממשיך ובונה את חייך באופן הנכון. לגבי אפשרויות להיכרויות ישנן דרכים שונות. לפני כן אנסה לחדד נקודה שאולי תסייע. לעתים המיקוד בהיכרות של אנשים דווקא דרך התחביבים שלהם "נועל ומצמצם". אינני בטוחה שהיכרות של אנשים שדווקא מתעניינים בספרות קלאסית או ז'אנר מסוים של סרטים דווקא מבטיחה חברות. חברים נרכשים דרך יכולת לתקשר ברמה אישית ובאמצעות חוויות משותפות ולכן הייתי מציעה לך לפנות לקהלים של בני גילך ולנסות ליצור עימם קשר. ברוב האוניברסיטאות דרך שרותי הייעוץ ניתן ייעוץ המסייע להגברת הכישורים החברתיים. יכול להיות שאתה צריך לחפש חוגים ופעילויות הנעשים דרך האוניברסיטה שבה אתה לומד ודרכם להכיר אנשים. לגבי חוסר הנוחות לגבי השירות הצבאי גם כאן צריך להיעשות תהליך בו תוכל לעמוד בביטחון מול השאלה "הצבאית" ולאמר "בלי למצמץ" שלא עשית צבא מסיבות בריאותיות. בדרך כלל אנשים מבינים את התשובה הזו ולא מנסים לחפור בנושא. מה דעתך?

Yoav.F
12/05/19 21:43

אברר את הנושא יותר לעומק, אני חושב שזה לצערי לא יעזור יותר מדי אבל אין לי מה להפסיד. לגבי התחביבים את כנראה צודקת, אני כמובן לא חושב שחבריות נקבעות לפי תחביבים אבל זה עוזר בהתחלת שיחה. אני מודע וממשיך לבנות בטחון לגבי הגיל והעובדה שלא שירתתי בצה"ל אבל אני עדיין מרגיש שפשוט מהיותי שונה מהשאר אני הרבה פעמים נפסל אוטומטית. אני חושב שרק בעוד שנה שנתיים שהנראות הפיזית שלי תתבגר לאט לאט אוכל להשתלב יותר באוניברסיטה אבל זה מאוד מתסכל כשאני צריך עזרה בהפגת הבדידות עכשיו. מאוד מודה על תגובתיך, עזרת לי מאוד :)