מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

עזרה /רעיון

14/05/19 14:28
8 תגובות

שלום לכולם,
אני בן 30 , סובל מדיכאון מגיל 16 . 14 שנה הצלחתי לתפקד ולהסתיר מכל הגורמים הרשמיים שיש לי בעיות והצלחתי לסיים בית ספר בהצטיינות, שירות קרבי וקבע, לימודים אקדמאים וגם עבודות . לפני כמה חודשים התחילו התקפי דיכאון בפרקי זמן מאוד קרובים וגם חזקים עד שהפסקתי לתפקד כלל אושפזתי בבית חולים לבריאות הנפש. עכשיו לאחר אשפוז ותחילת טיפול רפואי וגם מקצועי השתחררתי ועכשיו שייך לאחת ממרפאות מעקב.
הבנתי שאני חייב למצוא כוחות לקום כל בוקר ולתפקד למרות שזה ממש ממש קשה ויש רק מחשבות להריים ידיים. ניסיתי לחפש עבודות זמניות עם משרה חלקית על מנת להתחיל להתרגל חזרה לאיזשהי שגרה אך ללא הצלחה. אולי מישהו מכיר ? שמע? מישהו שהיה במצבי והצליח לטפס ולהחזיק למעלה ? אולי יש מקומות שבהם עוזרים לאנשים במצבי . עבודות פשוטות כדי להתרגל לחזור לשגרה וגם ללמוד לשרוד ימים כאשר יש מחשבות קשות.
תודה לעונים.


תגובות

שלום לך יקר. העובדה שהצלחת לתפקד כל כך הרבה זמן למרות הדיכאון מעידה על הכוחות הרבים שיש לך ועל המוטיבציה לחיות חיים בעלי משמעות ותוכן. יחד עם זאת כאשר דיכאון איננו חולף מדובר במחלה ובמחלה ככל מחלה אחרת צריך לטפל. במקרה של דיכאון כמו שאתה מתאר הטיפול הטוב ביותר הוא זה שמשלב טיפול נפשי וטיפול תרופתי. אתה בהחלט צודק שחלק מן ההבראה תלויה ביצירת שיגרה שיוצרת מסגרת לתנועה וגם למגע אנושי. אני חושבת שכדאי לך לפנות כאן ל"זכויות החולה", במידה ואתה מוכן להיות מוכר בביטוח לאומי ולקבל קצבת נכות על מחלת הדיכאון נדמה לי שאוטומטית אתה זכאי ל "סל שיקום". במסגרת זו מסייעים לך למצוא עבודה בהתאם לכוחותייך, מלווים אותך וגם מי שמעסיק אותך יודע את המגבלות. אני יכולה להעיד מהרבה מטופלים שלי ומאנשים שאני מכירה שהיו במצב שלך ובהחלט קמו. מדובר באנשים מתפקדים, בעלי משפחות ואחרים שהיו במצבים קשים מאוד והצליחו להתרומם למציאות אחרת. זה לא קורה ביום, נדרש תהליך וגם סיוע משפחתי/מקצועי אבל לשאלתך יש בהחלט הצלחות מרשימות. אל תיפול ברוחך. אני בהחלט מאמינה שיש הרבה תקווה. בנוסף, כדאי להתעניין במסגרות כמו "אנוש" שגם להם יש פרוייקטים מעניינים. אנסה לשאול. מי תומך בך כעת?

אלפרד89
17/05/19 10:56

מה זה אומר להיות מוכר בביטוח לאומי? מה התהליך מצריך ? משפחתי לא יודעת על אשפז או בכלל שאני סובל מדיכאון ורק קבוצה מצומצמת של חברים יודעת ועוזרת לי. אני חושש שלעשות בקשה לקצבת נכות זה החלטה שנותנת כוח והצדקה לדיכאון וגם הצדקות פנימיות להרמת ידיים , לכן קצת נרתע מזה. גם עד האשפוז היתי עושה הרבה ימי מילואים ביחידה קרבית וזה היה נותן לי כוח ועכשיו אני פוחד שאהיה פסול בגלל אשפוז או פניה רשמית לגורמים רשמיים. האם יש דרך לערער?

יהיהtov
15/05/19 10:38

מזדהה אתך מאד... אני לא ממש מצליח למצוא האמת אבל מאחל לך הצלחה רבה אשמח לשוחח אם תרצה

אלפרד89
17/05/19 10:50

ממש מבין אותך. זאת הרגשה של נכה, סוג ב'. זה מוזר שלפני האשפוז היתי גם לפעמים מרגיש רע אבל עדיין היתי נחשב כבן אדם סטנדרטי , עבודה מוצלחת, מילואים, חברים ועכשיו אחרי שביקשתי עזרה זהו אני מצורע ופסול.

אוליב1
15/05/19 23:31

היי,רבדים זהו ארגון ללא עלות שעוזר בדיוק למצב מסוג זה.הייתי מציעה לך לפנות אליהם במידה ויש בידל אחוזי נכות בהצלחה ר,בה

אלפרד89
17/05/19 10:32

שלום אוליב. נכנסתי לאתר שלהם וראיתי שהמשרות מיודעות למי שיש אחוזי נכות... אני בכוונה עד לפני חודש הסתרתי את זה מכל הגורמים וגם לא יודע אם נכון לעשות את זה רשמי.

ליאו1
17/05/19 2:12

מאחל לך שתתחזק בעקבות הטיפול, וזה יאפשר לך למצוא עבודה.

אלפרד89
17/05/19 10:48

אני מסכים איתך, כדי שאוכל להמשיך לטפל וגם לבנות שגרה חשבתי כבר עכשיו להתחיל לעבוד במשהו זמני וחלקי אבל עדיין לא מצאתי משהו . אני חושב שלחזור למקצוע שלי זה עוד מוקדם לפני שאני מרגיש יציב ומצליח לשרוד התקפי דיכאון .