מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההפסקה וחזרה לציפרלקס - אשמח לעצתם של מלומדי הניסיון

הפסקה וחזרה לציפרלקס - אשמח לעצתם של מלומדי הניסיון

20/05/19 20:22
6 תגובות

שלום לכולם.
לפני שנה וחצי התחלתי לקחת אסציטלופארם 10 מ"ג של חברת טבע (התרופת הגנרית שלהם לציפרקלס) אחרי הפלה קשה שגרמה לחרדות נוראיות וראיתי שיפור ניכר תוך כמה שבועות.
לפני כארבעה חודשים הפסקתי את הכדור בבת אחת (לא ידעתי שיש להפסיק בהדרגה) ואחרי כמה זמן הרגשתי עצבנות וחוסר סבלנות יחד עם צינון וחרדה קלה.
אחרי התלבטויות קלות וכשבמוחי זיכרון חיובי מהכדור, החלטתי לחזור אליו והתחלתי לקחתו בבת אחת שוב במינון של 10 מ"ג.
מיד כשחזרתי לקחת את הכדור הרגשתי התגברות של החרדה (לא, לא הייתי בחרדה מלקחת אותו) והנ"ל המשיך כך במשך 10 שבועות כשאני חשה לחץ, חרדות, עצבות, ניתוק רציני, פחד אמיתי שלעולם לא אחזור לעצמי וחוסר עניין בנעשה סביבי. גם דברים שבעבר הקלו על החרדה, לא עזרו לי.
הבחירות לא עניינו אותי, לא האירוויזיון, לא יום העצמאות ואני פשוט לא מוצאת שמחה ו/או מרגוע.
הלכתי להתייעץ עם פסיכיאטרית שגבתה ממני 750 ש"ח כדי לומר לי פשוט להכפיל את המינון ואני כבר שבוע וחצי על מינון כפול של 20 מ"ג אך לא רואה שיפור. היא טענה שתחושותיי הן לא מהכדור, אך אני די בטוחה שהכל החל כשחזרתי לקחת אותו.
נמאס לי להיות מנותקת מהנעשה סביבי. רוצה לחזור לעצמי ולשמח את בעלי ולא לחפור לו כל היום על תחושותיי ופחדיי.
יש לי חולשה גופנית, תחושת חום פנימי ואני פשוט לא זוכרת מתי צחקתי לאחרונה. הכל מלחיץ אותי.
אני אדם כל כך חיובי ואופטימי ברגיל, ואין לי מושג מי האדם החרדתי שהפכתי להיות.
אני לא מפסיקה להיזכר בחיוניות שהייתה לי לפני סאגת הכדור ואני פשוט מיואשת (כן, יש לי גם מחשבות ייאוש). פשוט חוששת להישאר במצב המעפן הזה (בלשון המעטה).
האם להמשיך לדעתכם במינון הכפול? האם אחזור לעצמי? האם הציפרלקס כבר לא מועיל לי והגוף מגלה עמידות כלפיו?

יש לציין שאיני סובלת מדיכאון, אלא רק מחרדות, והפעם אני חשה גם וגם.

תודה מראש על כל תגובה :)


תגובות

ליאו1
20/05/19 21:28

אני לא רופא אבל לוקח זמן עד שהתרופה משפיעה. בהחלט יש כמה זמן של סבל. אני בעצמי חוזר עכשיו וסובל. גם אי אפשר לשחק עם זה יותר מידי. לקחת להפסיק ושוב לקחת ושוב להפסיק. גם לקחת לדעתי צריך בהדרגה. ציפרלקס לדעתי אפשר לקחת במשך שנים כך שההתקופה שרשמת מאוד קצרה. בכל מקרה רק פסיכיאטר יכול להמליץ מה לעשות. האם הכדור מתאים או לא. האם צריך להחליף או לא. האם ניסית. Mindfullness? Cbt? את חייבת לאסוף את עצמך ולעשות דברים כמו פעילות גופנית, יחסי מין, סטנדאפ, לזכור שיש הרבה דברים טובים בעולם. מכאבי שלי אני שולח לך חיבוק חם.

PS1
22/05/19 16:52

תודה רבה, ליאו. התייעצתי עם פסיכיאטרית והיא המליצה לי להכפיל מינון או לעבור ללוסטרל.. אני פשוט לא מצליחה להשתחרר מהתחושה שהציפרלקס גורם לי לכל התחושות הקשות האלו. ואם יכולתי לדעת שהן תסתיימנה, הייתי ממשיכה ברוגע, אבל..

חלוש1
26/05/19 20:17

היי גם לי הציפרלקס הפסיק לעזור והרופאה רשמה לי סימבלטה ממליצה לך להתייעץץ עם הרופא המטפל בך

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
30/05/19 10:44

שלום PS1, אכן הפסקה חדה של CIPRALEX, וכן התחלה מהירה מעוררת אי שקט (שלרוב חולף עם הזמן). מכיוון שהתרופה עזרה לך בעבר, לא הייתי ממהר להסיק מסקנות - שכן לוקח לפעמים 5-8 שבועות עד להטבה, ואת עוד ממש בתחילת הדרך. הייתי בודק עם הרופאה האם לא כדאי לנסות לרדת לשבוע-שבועיים לכדור וחצי (15 מ"ג במקום 20) ואולי בכך לתת לגוף להסתגל לאט יותר לעליה במינון. אם חוסר שביעות הרצון שלך תמשיך - יש עוד תרופות רבות לנסות, בוודאי שיהיה ניתן למצוא פתרון שגם יעזור בחרדות וגם לא יגרור תופעות לוואי כה מעיקות. כמו כן, פעילותו של טיפול תרופתי משתפרת פלאים כשהיא מלוות בטיפול בשיחות, וכן - טיפול בשיחות מאפשר בהמשך הדרך התמודדות טובה יותר עם חרדה (עם ובלי טיפול תרופתי).

PS1
02/06/19 10:36

תודה ד"ר וולקוב. האם ראית שציינתי שכשחזרתי לציפרלקס לפני שלושה חודשים לקחתי 10 מ"ג במשך 10 (!!) שבועות והרגשתי את כל התחושות האלו שציינתי? המינון הכפול החל רק לפני כשלושה שבועות..

1ron123
31/05/19 18:03

יקרה, הרופא ענה בצורה מקצועית אבל אתן את הפן האישי: קשה להבדיל בין סימני החרדה שמהן סבלת והתחלת לקחת את הכדור לתופעות הלוואי. יש נטייה לכולנו לאור הכאב הגדול לשייך הכל לתופעות לוואי כי אנחנו לא תמיד זוכרים מה היה קודם... עכשיו תגידי בוודאי כמו כולם שאצלך זה שונה... אז זהו שלא... תחליטי לא לדון שוב בעניין עד שתהיה 4 שבועות במינון החדש שנתנה הרופאה. בסבירות גבוהה שאם הכדור עבד פעם אחת הוא יעבוד בשנית