מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתוספי תזונה שהגיעו חמים מפגוש של אופנוע

תוספי תזונה שהגיעו חמים מפגוש של אופנוע

2 תגובות

שלום,
הזמנתי באינטרנט קיו 10 יוביקווינול של סופהרב, לוטאין של סולגאר ושמן פשתן, וזה הגיע חם כי זה היה בפגוש של האופנוע של המשלוח, ולהערכתי זה כשעה וחצי בחוץ. האם ניתן לצרוך אותם או שהם בטח התקלקלו או התחמצנו?
תודה.


תגובות

סימה-לבני
01/06/19 9:54

שלום רב,

 

שאלתך חשובה ביותר ומדגימה את הצורך בחידוד החוק בנושא בקרה על טמפרטורה של תכשירי רפואה.

ישנו נוהל 126 של משרד הבריאות שמחייב הובלת תכשירים רפואיים בטמפרטורה מבוקרת, ואתה יכול לעיין בנוהל הזה כאן.

אלא שהנוהל, אם אני מבינה אותו נכון, לא מתייחס לתוספי תזונה וצמחי מרפא שנחשבים למזון ושאסור לשייך להם התוויות ותכונות ריפוי כמו שדורש נוהל 126. כי נוהל 126 מתייחס לתכשירים כפי שמוגדרים בפקודת הרוקחים ראה כאן בהגדרות, ראה הגדרת "תכשיר" למטה. 

אם מדברים על מזון, ולצורך העניין תוספי תזונה הם מזון, אזי ישנו תקן להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת, ואני מצאתי את הוראת החוק לקבלת רשיון עסק להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת בקישור כאן.

אינני מומחית לחוקי המדינה, אך כרוקחת אני לא מכירה נוהל או חוק שמחייב הובלת תוספי תזונה בטמפרטורה מבוקרת, ולכן אינני יודעת אם הספק שלך עבר על איזהשהוא חוק, אבל השליח עם האופנוע שהביא לך את המזון כנראה שאין לו רשיון עסק להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת.

סיכום

אני מציעה שתקרא את "תנאי העסקה" כפי שחתמת עליהם כאשר הזמנת דרך האינטרנט, ותבדוק באיזה מקרים אתה יכול להחזיר, או לדרוש החלפה, ותפעל בהתאם. בכל מקרה, אני במקומך, הייתי מתקשרת לספק ומודיעה לו שהסחורה הגיעה חמה, ושאתה חושש להשתמש בה ומבקש להחליף אותה. במקביל, כדאי לך להכניס תלונה דרך "פניות הציבור" למשרד הבריאות, כדי שישקול להכיל את נוהל 126 גם על מזון ותוספי תזונה. לטופס הגשת תלונה בעניין זה הקלק כאן.

בכל מקרה, אבקש מאחד מחברי הרוקחים, שעוסקים במכירת תוספי תזונה דרך האינטרנט, להכנס לכאן, ולהוסיף מנסיונו ומהידע שלו, אם יהיה לו משהו נוסף.


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

הגדרת תכשיר לפי פקודת הרוקחים :

כל צורה של חומר או שילוב של חומרים שמתקיים בו אחד מאלה, ולמעט דם או רכיב בדם שנאסף מאדם המיועד לשמש בתפקידו הפיזיולוגי המקורי ולא עבר תהליך עיבוד משמעותי:

  • (1 )הוא בעל תכונות לריפוי או למניעה של מחלה באדם או בבעל חיים או לטיפול במחלה כאמור, או מוצג כבעל תכונות כאמור;(...לא הועתק...)
  • (2 )הוא גורם או ניתן לאדם או לבעל חיים במטרה לגרום, לשחזור, להחלפה, לתיקון או לשינוי של פעולה פיזיולוגית בגוף, באמצעות פעולה פרמקולוגית, אימונולוגית או מטבולית
  • (3 )הוא ניתן לאדם או לבעל חיים לשם אבחון רפואי או שניתן לתת אותו לאדם או לבעל חיים לשם אבחון כאמור;
חגי-שור
01/06/19 18:09

למען הגילוי הנאות, אני מהבעלים של אתר שעוסק במכירת תוסםי תזונה, בין היתר.

אין מגבלה חוקית על הובלת תוספי תזונה.  גם לקוח שרוכש בעצמו תוספים ונוסע לביתו ומתעכב בדרך חושף אותם לטמפרטורה גבוהה. 

אין כל דרישה מבתי טבע לשמור על טמפרטורה בבית העסק שלהם.

אינני מכיר מחקרים שעוסקים במגבלת טמפרטורה לתוספי תזונה, ועד כמה הם נפגעים מכך.

כמי שמוכר מוצרים אלו, התחרות העיקרית בתחום היא מאתרים בחול ששולחים מוצרים בדואר במשך ימים ושבועות.

לפני כשבועיים החלטנו לאפשר ללקוחותינו משלוח בטמפרטורה מבוקרת של תוספי תזונה בתשלום נוסף. זה ייושם בקרוב.

לעניות דעתי אין משמעות לחשיפה של כשעה לטמפרטורה של 35 מעלות. גם בתרופות, חריגה של עד 30 מעלות ניתנת לקבלה.