מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

הנסיון שלי עם ער"ן

07/06/19 3:01
14 תגובות

לא הייתי בפורום כבר כמה שנים. אני חייב לציין שהמעבר לפורום החדש בעיקר הזיק- גם לקהילה שפה אני רואה פחות מתפקדת, וגם מבחינת נוחות וירטואלית.

לנושא: לפני חצי שנה בערך התקשרתי בפעם הראשונה, היחידה והאחרונה לער"ן. הרגשתי שאני חייב לדבר עם מישהו אחרת אני אתעלף. ענתה לי מישהי מבוגרת, נשמעת בגיל 40-50. סיפרתי לה מה עברתי בחיים, והיא בחוצפתה שופטת אותי וצועקת אליי. אישה שבכלל לא מכירה אותי! מישהי שכל מה שהיא יודעת עליי למדה משיחה של חצי שעה (שהיו הרבה דברים שלא סיפרתי) חושבת שהיא מכירה אותי מספיק טוב כדי לבוא אליי בטענות!!
הבנתי שכל המתנדבים האלו לא רוצים באמת לעזור, רק להפוך אותך למה שהם רואים כנכון. ואם הם מתנדבים זה לא מפני שהם טובי לב אלא כדי שיהיה להם מה לספר לחברים,או שירגישו טוב עם עצמם שהם "תורמים" לחברה. הם עושים את זה כדי להעשיר את החיים שלהם , לא מפני שאכפת להם ממי שמתקשר.
אם הייתי יודע את זה לפני לא הייתי מתקשר בכלל. זו הסיבה גם שאני לא תורם לער"ן.


תגובות

Asaf20
07/06/19 3:14

היי יוני

no-one
07/06/19 4:01

היי אני שמח שהעלת את זה. מקווה שלא יצנזרו את הביקורת הבונה שלך ויאפשרו לפתוח דיון קל באווירה חיובית. גם לי יש מה להוסיף, והנימוקים שלך הם בהחלט התחלה טובה. כמעט כל מקום שנותן שירות מציע למלא משוב, לשיפור השירות (אגב, היתה טלטלה שפגעה בתפקוד של הפורום הקודם עוד לפני שהוא נסגר רשמית)

יוני233
07/06/19 10:05

רציתי לשלוח לך הודעה פרטית אבל כתבת שאתה לא יכול לענות עליהן . איזו טלטלה?

no-one
08/06/19 23:28

היי יוני, הטלטלה ... זה התחיל בהודעה שנמחקה בנושא רגיש, והמשיך לויכוח טעון (שעל פני השטח היה יחסית מתון במילים קשות אבל מלא באמוציות) וזה רק הלך והחמיר משם, הויכוח הלך וגדל שרשורים נמחקו, חשבונות נחסמו תחושה מרה של אכזבה ריחפה לפחות באחד הצדדים והרבה נפשות עזבו אותנו ולא חזרו לפזר מהתמיכה היפה שלהם בפורום ער"ן

jb11
07/06/19 4:33

כל הכבוד שהעלית את זה. זה לא חדש שיש מתנדבים בער"ן חוצפנים או כאלה שבאים לתרום ואין להם כלים לתרום או כאלה שאין בידם מספיק אמפטיה, הכלה ורצון לעזור או כאלה שלא יכולים להבין לעומק. לא אומר שכולם כאלה - יש מתנדבים מקסימים וטובים אך לא כולם טלית שכולה תכלת - יש הרבה מתנדבים שלפעמים עושה רע יותר לשוחח איתם בשעת מצוקה.

jb11
07/06/19 5:07

רק כדי לחזק את מה שכתבת: היה לי עכשיו עם שיחה תורנית. זה כן הקל עליי אבל לא מספיק. פרקתי... אבל משהו שם לא היה מספיק אמפטי, מכיל, לא מספיק חביב, תחושה של "עוד אחד שמתקשר" עם איחול כל טוב שלא נשמע שבאמת מגיע מהלב ושיהיה באמת כל טוב, הצעות לפתרונות בנאליות ובגדול כן הוקל עליי אבל לא היה שיחה וואו. והיא עוד סבירה.. היו מתנדבים ממש מזעזעים בער"ן שלא הבנתי מה הקשר שלהם לקו סיוע... כנראכ באמת העיקר להגיד "התנדבתי" שיופיע בקורות חיים או לספר לאנשים. שוב, לא מכליל - יש גם מתנדבים מקסימים שממש מקל לשוחח איתם והם מועילים. יש ויש.

יוני233
07/06/19 10:10

האמת אדישות אני עוד יכול להבין. זה יכול להיות מאוד שוחק טלפון אחר טלפון כשחצי מהאנשים מספרים לך כמה החיים גרועים. לא הדבר הכי כיפי בעולם... אז אני לא מצפה מכל אחד שבאמת יתעניין כך שאני יכול לקבל אדישות. מבחינתי זה פחות מזיק. אבל אם אתה שופט מישהו או בא אליו בטענות - כשאתה לא במצב שלו בעצמך - אז לא צריך להתדנב או לעבוד בתחום הזה

שקט-נפשי
07/06/19 9:10

היי אני דוקא נעזרתי בהם - אני לא יודעת אם יש אמת בפרסום אך לי יצאה מספר פעמים להתקשר אל ער"ן כשהייתי במצבים קשים ודוקא יצאתי מחוזקת

שבת שלום יוני, אני שמח ששיתפת במה שאתה מרגיש.. נראה לי שזה בדיוק בשביל מה שיש פורום.. מכל מה שכתבת, יש את המילה "כל" שאיננה יכולה להיות מדויקת כל עוד לא שוחחת עם כל המתנדבים.. לא שאני מנסה להגיד שחייבים להיות מדויקים או משהו..אינני יכול כמובן להתייחס למתנדבים אחרים, ולכן אומר שאני כאן בפורום כי אני נעזר בו, ומוצא בו אהבה, ונראה לי שהייתי שמח להשתתף בו גם אם לא הייתי כאילו בתפקיד...

שקט-נפשי
07/06/19 14:31

אני יכולה להעיד שבשעות קשות מאד שלי אני כן נעזרתי בער"ן אני זוכרת שאמרתי להם שאני חייבת לפרוק ולבכות ורק כך אשתחרר והם היוו לי אוזן קשבת וברגע שבכיתי הרגשתי שירדה לי אבן מהלב

jb11
07/06/19 19:03

נכון זה לא כל אבל זה גם לא מיעוט - היו שנים שהתקשרתי והרבה מתנדבים היו באמת מזעזעים. בתקופה האחרונה הרגשתי שיפור מבחינת יחס אני לא יודע אם זה בגלל שעשיתם הדרכות אצלכם בארגון או כי אני בגרתי ולמדתי לדבר בשפה של רוב המתנדבים המבוגרים - שזה כמובן לא מצדיק את זה שלא יכלו להכיל את הקשיים שהיו לי בתור צעיר יותר ותקפו ודברו מגעיל.

jb11
07/06/19 19:43

ולגבי המשפט האחרון שבגלל זה אתה לא תורם לער"ן.. מצדיק אותך. היו שנים שממש כעסתי ואמרתי אם התורמים של ער"ן היו יודעים למה הם תורמים לא בטוח הם היו תורמים. נכון, עכשיו יותר טוב לי וער"ן מקסימים בשבילי, אבל הטקסט הכועס הזה הוא בעיקר על המון כעס שהיה בעבר עם ער"ן: מתנדבים ממש מזעזעים בקו טלפון ולעיתים גם בצ'ט והיו פעמים שחשבתי לפרסם את השיחות ברשת או לתבוע. יש באמת מתנדבים שבאמת אין לי מושג מה הקשר שלהם לתמיכה נפשית וסיוע. באמת לא מבין. הייתה פעם מתנדבת שברוב חוצפתה אמרה לי "אכלו לי שתו לי" זה הרי קו של אכלו לי שתו לי - מי שאת שתשפטי? ועוד בלי להכיר אותי לעומק לדעת מה קרה ומה המניעים ובאיזה מסלולים צעדתי... בלי להיות בנעליים שלי. ממש חוצפה. זה לא משפט שאומרים בקו סיוע כשאנשים באים ומספרים מצוקות ומה הם מרגישים.. ואכלו שתו לי זה עוד כלום היו באמת מילים הרבה יותר מזעזעות יחס עם טון דיבור דוחה, שפיטה וניתוקי טלפון.. הספקתי לשכוח.. אם התורמים של ער"ן היו יודעים למה הם בדיוק תורמים... אז נכון, עכשיו התנדבים מקסימים וברוב השיחות אני מסופק אבל אני לא שוכח מה היה פעם והנה יש צעיר חדש שמספר מה קרה לו לפני חצי שנה פה בפוסט: אז נכון מלא יגיבו שהם מסופקים מהשיחות עם המתנדבים, גם אני אבל אני לא שוכח שגם היו מתנדבים ממש מזעזעים. זה שזה התנדבות ולא בתשלום לא אומר שצריך לזלזל בפונים, בעולם התוכן ובעולם הרגש שלהם גם אם הוא שונה משל הצד המקשיב.

שלום לכולכם, קראתי פה מספר התייחסויות לשירות ער"ן בעיקר בקו הטלפוני. בער"ן יש היום למעלה ב1200 מתנדבים שפועלים מ 13 סניפים בארץ וכמה סניפים מצפון אמריקה שאיתם אפשר לדבר ה בעיקר בשעות הלילה המאוחרות שלנו . כל המתנדבים מקבלים הכשרה וכלים לענות לפונים הרבים שמגיעים אלינו בכל הימים, הלילות, השבתות והחגים. קורה לא פעם שפונה יקבל מענה מתורן שאליו הוא לא מתחבר וקשה לו לשתף במה שעובר עליו וגם אם הוא לחוץ- המענה שהוא מקבל לא מספק אותו. הפונה יכול ליזום לסיים את השיחה וגם לומר לתורן שהוא מעדיף לנסות לתקשר במועד אחר, ולדבר עם מישהו אחר. ( גם התורנים בקו מציעים לא פעם לפונה לנסות להתקשר פעם נוספת אם הם מרגישים שהשיחה " תקועה"). אנחנו כולנו בני אדם , כולנו שונים זה מזה, תורני ער"ן הם לא מטפלים מקצועיים, הם מגיעים מכל המגזרים- יש בינינו אנשי הייטק, סטודנטים, גימלאים, אנשי חינוך, חקלאים, רופאים, אומנים.... וכולם מקדישים מזמנם החפשי כדי לענות לפניות. ( לעיתים על חשבון ארוחת ערב משפחתית, לימוד לבחינה או עבודה). התורן בקו הטלפוני לפעמים חייב לענות ל10 שיחות או יותר במשך תורנות אחת. לא פשוט אבל חשוב. ועדיין יש פונים שנאלצים להמתין עד שיתפנה תורן, הלחץ הוא הרבה יותר גדול בסופי שבוע ובחגים. כל ביקורת שמגיעה אלינו- דרך המייל, בשיחה בקו הטלפוני בצ'אט וגם פה, נקראת ואנחנו מתייחסים אליה בכובד ראש וכולם משתדלים לתת מענה ראוי לכמה שיותר פונים. כך היה בעבר וכך יהיה גם בעתיד. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל ערוץ שתבחרו, ואני מקווה שגם אם פעם אחת אתם נתקלים בתורן שקשה לכם איתו, לא תוותרו ותדעו שבהזדמנות אחרת תצליחו לקבל את המענה שציפיתם לקבל. רינה מנהלת פורום ער"ן

nati-mozes
08/06/19 10:01

אני רוצה לציין שמדובר פה בעבודת קודש ולכן רצוי מבחינתי להסתכל על הדברים בשני היבטים: 1. העבודה מתעסקת בעניינים מאוד רגישים, מהותיים ועמוקים. לכן בין אם השיחה יוצאת על הצד הטוב ביותר ובין אם על הצד הפחות נעים בלשון המעטה, יש להעריך באמת אנשים שנותנים מזמנם שהם אחרי הכל אנשים אבל מהצד השני של השפורפרת. כמונו, הנצרכים לאמפתיה וחום. מכורח זאת, הפצעים שלנו יכולים לגעת גם להם בפצעים שלהם על אף כל הכשרה שיעברו כיוון שכל מקרה לגופו. 2. כיוון שזו עבודת קודש ראוי שנותן המענה יתייחס לעבודה ככזו. זה לא אומר שהמתנדב צריך לבוא בחיל ורעדה אבל כן יש עניין שיבין ויפנים שהוא מדבר פה עם נשמות רגישות ופצועות(והרבה פעמים עם אינטיליגנציה מאוד גבוהה - מה שאומר שלמכור לוקשים קלישאתיים ולא בהתאם לסיצואציה, יביא לדעיכה בשיחה). מזה יוצא לדעתי, שהמבקש עזרה יבוא מראש מתוך נקודת הנחה שבצד השני קיים אדם כמוהו, שגם הוא סופג מהשיחה. המתנדב צריך לשים את עולמו האישי בצד שכולל אמוציות ונקודות כואבות ולפעול בענווה ומסירות לצד השני מתוך המקום שאם כמה שהוא עוזר לצד השני, יש לו את הסיבות שבגינם בחר להתנדב בתחום הזה ואני מעריך שסיבה מאוד מהותית היא העיסוק בנבכי הנפש. ועם כל זאת, אם בחר בכל זאת להתמסר לתפקיד, ראוי שיהיה כולו אוזן קשבת למען האחר ויביא את עולמו בכדי להיות כלי כדי לקבל ולתמוך באדם במצוקה.