מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

פוביה מסבל קיצוני

2 תגובות

האם הייתם מסכימים שיהיה לכם בחדר שינה מכשיר שעושה לכם תחושות מעולות, אפילו ממש מעולות כל הזמן, **אבל** ייתכן שגם יעשה לכם "פתאום" סבל מטורף "אינסופי" שיימשך שנים רבות?

כנראה שלא נכון?

אז זה בדיוק ההתייחסות שלי לחיים - כמו שהחיים = המכשיר הזה.

עברתי טראומה קיצונית ומטורפת וכאילו "למדתי" איזה סבל מטורף הגוף והנפש יכולים לגרום. כאילו מישהו שלא עבר כזה דבר אולי יכול לראות כאלו דברים בסרטים, אבל אצלי אני מרגיש כאילו שזה "מוטבע" בי הסבל. זה לא רק שאני "יודע" שקיים כזה דבר, זה כאילו איפשהו "חלק ממני" (לא יודע בדיוק איך להסביר את זה..).

וכל מי שעבר טראומות פתאומיות יודע היטב ש***כל רגע*** באופן תאורטי משהו "מחריד" יכול לקרות. אז פשוט כאילו יש לי פחד מטורף מהחיים, שכל רגע יכול לקרות משהו מחריד והגוף שלי שוב פעם יגרום לי לייסורים מטורפים אינסופיים שיכול לקחת שנים עד שזה ייפסק.

איך אני מפסיק את הדבר הזה?


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
13/06/19 14:49

מפחד יקר - אין לי תשובה האמת. יותר מזה - אני אומר לך את האמת שלי אין אפילו עיצה, פשוט כי אני לא יודע. אני גם לא בטוח שאפשר לתת עיצה אמיתית במסגרת של הפורום או אפילו במסגרת היותר כללית של ער'ן. ברירת המחדל שלי תהיה לאמר לך - לך לטיפול מקצועי שילווה ויעזור לך. לא בטוח אם זו התשובה שלה ציפית ולכן אבקש ממתנדבים אחרים לנדב את חמשת הסנטים שלהם גם כן. בינתיים הרבה הרבה חיבוקים. שח מאוד שהגעת לפורום שלנו שהוא בעצם פוחת פורום מקצועי ויותר בית חם ועוטף ( אני באמת מקווה שכזה הוא ) :heart: ובינתיים כהרגלי - שיר ...

ערב טוב, אני מצטער לשמוע על הסבל שעברת, סבל שמשהו בך מפחד שיחזור, והמשהו הזה עוסק בפחד הזה שוב ושוב, כאילו המחשבה עליו תרחיק אותך ממנו, למרות שכפי שאתה בעצם מתאר, המחשבה עליו לא מאפשרת לזיכרון הזה להטשטש ולהיעלם, אלא משאירה אותו בגדר מפלצת שמחכה להגיח ממחבואה.. יפה אגב מאוד כתבת, דרמטי ומרתק.. ועם זאת השאלה שלך היא היפותטית, מאחר ואנחנו כאן, ובידנו לחיות את הקסמים המרהיבים עליהם דברת, או לשקוע בפחד ולהסתתר מהחיים, בלא לשים לב שבהסתתרות הזאת אנחנו נמנעים מהחוחים כמו מהשושנים, והחיים נעשים פרווה, ולא באמת שאלו אותנו, כאילו שהיינו מסוגלים לענות, כשהידע שלנו כל כך חלקי.. השאלה הייתה כיצד להיפטר מהפחד\מהחושך, ותשובה שיש המלמדים אותה היא שאין טעם להילחם בפחד, כי בזאת אנו מכירים בקיומו, ובגדול מאכילים אותו.. הדרך היעילה תהיה להגדיל את האור.. להזדקף, להישיר מבט ולראות נתיבים אפשריים, נתיבים שאתה כינית קסומים, ודון חואן (מורהו של קרלוס קסטנדה) כינה נתיבים עם לב, וללכת בהם עם מי שיצטרף אלינו..ההליכה בנתיבים האלו קורית בהווה, ולכן היא ממשית.. הפוביה מהסבל שקרה בעבר, עוסקת בעבר, והפחד שמא תחזור עוסקת בעתיד, זמנים שבעצם אינם קיימים.. ואנחנו רק יכולים לעסוק בהם במחשבות - בזיכרון או בדמיון.. וטוב שמצאת את הנתיב הזה כאן, ואולי תמצא נוספים, שבהם נמצאים רבים ששמחים לשמוע ממך את מה שאתה עובר בדרכך, ללמוד ממך, לצעוד אתך ולתמוך בך, כפי שתבחר..