מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההתחלתי לקחת ציפרלקס

התחלתי לקחת ציפרלקס

22/06/19 17:24
9 תגובות

שלום לכולם,
קראתי באתר הזה המון על הטיפול בציפרליקס ועלו לי מספר שאלות.
אני סובל כבר תקופה ארוכה מחרדות שהולכות וחוזרות. בחודשים האחרונים, בעקבות הכנות למעבר לחו״ל, החרדות החמירו מאוד וזה הגיע למצב שפניתי לפסיכיאטר לצורך קבלת טיפול. הפסיכיאטר אבחן שאני סובל מאגרופוביה וקלסטרופוביה והזהיר אותי שאם לא אתחיל טיפול תרופתי באופן קבוע זה יכול להחמיר מאוד עד כדי כך שאפחד לצאת מהבית.
למרות שהייתי סקפטי, קיבלתי מרשם ל15 מ״ג של ציפרלקס ואתמול התחלתי ליטול את התרופה. על פי הנחיית הרופא, בשבוע הראשון עליי לקחת חצי כדור ולאחר שבוע אני צריך לקחת כדור שלם.
כבר אתמול הרגשתי הקלה משמעותית מבחינת החרדות (בנוסף לתופעות לוואי כגון כאבי ראש, קושי להירדם וטשטוש), אפילו כשהוא אמר לי שזה יפעל תוך חודש.
כרגע אני תוהה אם מינון של 15 מ״ג הוא באמת נחוץ כשהרגשתי שינוי כל כך משמעותי (כמובן לא 100%) לאחר נטילת חצי כדור בפעם הראשונה. בנוסף, מפחיד אותי להעלות את המינון כשאני חושב על כך שתופעות הלוואי יהיו יותר משמעותיות ואני דואג שזה יכניס אותי לחרדה.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים / מניסיון של מצב דומה
תודה!


תגובות

יוני3344
11/07/19 14:57

קצת מאוחר... מה שהרגשת בפעם הראשוני היה פסיכולוגי לחלוטין, הרגשת טוב כי החלטת לטפל בעצמך ולקחת את התרופה. ציפרלקס עובד לאחר כחודש, ולי אישית יש תופעות לוואי נוראיות בשבוע-שבועיים הראשונים. אל תפסיק, דברים ישתפרו לאחר כחודש. מקווה שעזר.

שקט-נפשי
11/07/19 15:28

היי אתה צריך להיזהר - הציפרלקס מעלה תיאבון וגורם להשמנה - תשמור על תזונה בריאה ופעילות ספורטיבית - רק לידיעתך חצי מיליון אזרחים במדינת ישראל נוטלים ציפרלקס אם חצי כדור עושה את העבודה אל תעלה כי תמיד תוכל להעלות אם חצי כדור לא עושה את העבודה

ארז-נער
11/07/19 16:52

היי, אני מצטרף למגיבים לפני, מה שכתבו לך בהחלט נכון מאד, השיפור שחשת כנראה נובע מהעובדה שאתה לוקח אחריות, עושה מעשה ומטפל בעצמך. השימוש בציפרלקס הוא נפוץ מאד, מוכר ובטוח. תופעות הלוואי צפויות לחלוף אולם בהחלט מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל בנוגע להן שכן אין סיבה שתתמודד לבד ולעתים יש לרופאים פתרון לחלק מתופעות הלוואי אז תמיד כדאי להתייעץ. אם אתה חושב שהמינון גבוה לך מכל סיבה שהיא חשוב להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל, זה התפקיד שלו, לייעץ ולהסביר לך על המינון והמשמעות של הפחתת המינון. אני אשמח לשמוע עוד על ההתמודדות שלך, איך אתה מרגיש ואם החרדות לקראת המעבר פחתו?

o123
14/07/19 17:20

היי, תודה רבה לכולם על התגובות נכון להיום אני התחלתי את השבוע הרביעי ללקיחת התרופה, כשבשבוע הראשון לקחתי חצי כדור ולאחר מכן כדור שלם (15 מ״ג). בהחלט אפשר להגיד שיש שיפור, מהתקפי פאניקה שהיו לי מספר פעמים ביום כיום אני חווה בערך אחד שהוא יותר קל ואני נרגע ממנו יותר מהר (התקף שונה ומוזר ביחס למה שהיה לי לפני הכדורים), בדרך כלל זה קורה לי בבוקר עם לקיחת הכדור או לקראת שעות הערב, בנוסף אני מרגיש הרבה יותר רגוע באופן כללי, הרבה פעמים אני יוצא ושוכח לגמרי שיש לי לפעמים התקפי חרדה :) אני לא כל כך מרגיש תופעות לוואי בשלב זה, כאבי הראש כמעט ונעלמו וכמעט ואין לי השפעה על חיי המין. עדיין אני קצת מוטרד מהתקפי החרדה שמדי פעם מגיעים ותוהה אם הכדורים אי פעם יעלימו אותם לגמרי או שנגזר עליי לסבול מהם לכל החיים (אני כמעט חודש על הכדורים וזה עדיין לא נעלם)

ד-ר-אילן-וולקוב
מומחה כמוני
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
21/07/19 19:53

שלום לך, זה אכן נשמע שאתה מרגיש הקלה בחרדה אחרי נטילה חד פעמית, אך הסיבה לצערי היא איננה פרמקולוגית אלא פסיכולוגית. זה לא משנה את האותנטיות של התחושה, אך זה לא מבטיח לנו את ההמשך - ברגע שהתגובה הרגשית הראשונית תפוג, במידה והטיפול הביולוגי לא יהיה בתמונה כפי שהומלץ (במינון מספק) יש סבירות טובה לכך שהתסמינים ישובו. בבריאות הנפש, לצערי אין פתרונות מהירים, פתרון ביולוגי לוקח מספר שבועות (מכל מיני הסברים מבחינת פיזור התרופה והיכולת המוגבלת שלה להגיע למוח מהר מספיק, לעומת זאת - תופעות הלוואי דווקא מגיעות די מהר כי מקורן לרוב בקולטנים מחוץ למוח שקולטים את התרופה מהדם כמעט מיד), וטיפול שיחתי חודשים ואף יותר. רפואה שלמה.

YOAV6
16/09/19 12:24

בתור מי שהתחיל לקחת ציפרלקס רציתי לשאול מה שלומך? האם תופעות הלוואי הפסיקו ותוך כמה זמן? נשארת עם חצי כדור או העלת? אשמח לשמוע מה מצבך

o123
16/09/19 13:06

היי אמיל, באמת העלתח את המימון כמו שהפסיכיאטר אמר לי, בשבוע- שבועיים הראשונים היו לי כאבי ראש שלאחר מכן חלפו. מבחינת החרדות - בהתחלה היו לי חרדות שונות ממה שהכרתי, קצת קשה לי להסביר אבל הן הסתיימו מהר יותר. לאט לאט זה השתפר יותר ויותר. אני חושב שבערך לאחר חודש וחצי - חודשיים כבר הפסיקו לי החרדות. היום אני כמעט כבר 3 חודשים נוטל אותן ואני מרגיש מדהים! אני לא יודע איך לא עשיתי את זה עד היום. התופעות לוואי בהתחלה כל כך שוות את זה. יש לי חרדות רק לעתים רחוקות מאוד והרבה יותר קל לי לשלוט עליהן. אני ממש מרגיש כמו בן אדם ״רגיל״. התופעת לוואי היחידה שנשארה היא ההשפעה על החשק המיני, אבל זה באמת לא כזה נורא. אשמח לענות אם יש שאלות נוספות (אני זוכר כמה אני הייתי לחוץ כשהתחלתי) שיהיה המון בהצלחה!

שלום987
17/09/19 2:47

היי, השיפור הראשוני הינו פסיכולוגי לחלוטין. אפקט הפלציבו.... לתרופה לוקח זמן להשפיע ועיקביות זה כלל ברזל אצלה. 15 מג זה לא מינון כזה גבוה ודי נפוץ.. לדעתי כדאי להמשיך ולחכות כמה חודשים כשהתרופה תשפיע באמת ואז לבחון שוב את המצב. בהצלחה!

YOAV6
17/09/19 8:21

אני שמח בשבילך שהכל הסתדר ואתה מרגיש מצויין. שרק ימשיך ככה