מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתשאלה מוזרה... מאיפה הנפש יודעת איזה תחושה 'להנפיק'?

שאלה מוזרה... מאיפה הנפש יודעת איזה תחושה 'להנפיק'?

26/06/19 3:51
2 תגובות

היי,
כשאני אפילו רק חושב על אחיינית מתוקה שלי בת ה-3 אני מתמלא באהבה ענקית, וכשאני חושב על הבת הקטנה של השכנה (היי... רק לצורך הדוגמא...) אני מרגיש אולי קצת 'איזה חמודה' וזהו.
כשאני רואה משהו מפעים אני מתמלא בתחושת התפעמות וכשאני רואה משהו שאמור להיות מפעים אך הוא לא אני יכול להתמלא בתחושת אכזבה.
וכן הלאה והלאה והלאה לגבי אולי כל התחושות הקיימות.
יש לפי הבנתי עשרות או מאות או אלפים או אולי אפילו יותר הרגשות ותחושות (אפשר לחפש בגוגל feeling words ולראות רשימות ארוכות של תחושות).
השאלה היא - 'מאיפה' הנפש 'יודעת' איזו תחושה 'להפעיל'? כאילו, אני יודע שזה נשמע קצת מוזר השאלה אבל - אולי בעצם כאילו 'היא טועה'???
ההורים שלי עם הרבה מאד בעיות נפשיות ובקושי חינכו אותי אז לא נראה לי שזה מהחינוך שלי בבית.
אז כאילו מאיפה הנפש יודעת איך להגיב לפי התחושה הנכונה לדברים שונים?
תודה וסליחה על השאלה המוזרה!!!


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
26/06/19 6:11

נפש יקרה השאלה לא מוזרה בכלל. אתה מעלה נושא מופלא ומדהים איך מוחנו מסוגל כפי שאמרת להנפיק מגוון כה רחב של רגשות עם מנעד כה רחב של תחושות. אכן מפעים מדהים ומיוחד אני לא יודע את התשובה אני לא בטוח שמישהו יודע ומי שטוען שיודע לא בטוח שאכן הוא צודק. אני מניח שכל התחושות המדהימות האלו שיוצרו את התודעה הן תולדה של מטען גנטי עם השפעות סביבתיות ואולי עוד משהו שאנחנו לא מבינים תודה שהכלי. נושא כה מדהים

מיכל---ער-ן
26/06/19 7:46

נפש ואו!!! שאלה פילוסופית, ביולוגית, וחברצית גם יחד. יש לי תחושה שהתשובה שלי היא רוחנית לחלוטין. כמו יאיר, אני חושבת שזה עוד אחד מהדברים שאנחנו לא מבינים. מה שמעניין זה שפעם המון דברים לא היו ידועים לנו… ובמשך השנים המדע גילה אותם. האם המדע יגע גם בתחום הנפש? הרוח? מעניין!!!! לשאלתך, אני חושבת שיש אנשים שיש להם מגוון צר ויש אנשים עם מגוון רחב של רגשות. אבל יש רגשות בסיסיים שכולם חווים, וזה משהו שמשותף לכולם. כמו אינטיליגנציה שכלית יש כאלה עם אינטלגנציה רגשית מפותחת, עושר של רגשות ומודעות רחבה בקשר אליהם… כמוך. שאלת כאן חידה שאפשר לדבר עליה, אבל פיתרון… ?!?!?!?!