מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

רמת תרופה יומירה

27/06/19 9:19
1 תגובות

היי..
שאלה בקשר לרמות תרופה.. סובלת מקרוהן וסאקרולאיטיס
לוקחת הומירה כבר כמעט שנה. במהלך השנה לציין כי הזכרתי גם ומטוטרקסט 20 מג פעם בשבוע.. לפני חצי שנה העלו לי מינון יומירה לזריקה 40 מג לפעם בשבוע בגלל הרגשה לא מספקת מבחינת כאבי הפרקים. לציין שרמת התרופה הייתה מעולה ולא היו נוגדנים אך בגלל הרגשת הכאבים החליטו בכל זאת להעלות מינון.
כעת אחרי חצי שנה הכאבים חזרו ועשיתי בדיקה חוזרת של רמת תרופה.
רמת התרופה יצאה 0.9 ללא נוגדנים. אני מבינה שזה נמוך מאוד אבל לא מבינה איך זה ייתכן אם אני מזריקה כל שבוע. במיוחד לנוכח העובדה שאין נוגדנים ....
רציתי לדעת אם מוכרת תופעה כזו? יש הסבר לכך?


תגובות

שלום תופעה זו קורית מפעם לפעם. מלכתחילה מטרת הבדיקה היא לבדוק אם להעלות את המינון ( תדירות) או להוסיף מטוטרוקסט אם יש נוגדנים. מכיון ששני הדברים כבר נעשו צריך לקבל החלטה אם לשנות את הטיפול. ישנן אפשרויות טיפוליות נוספות. רצוי שהגסטרואנטרולוגי הראומטולוג שלך יתאמו ביניהם את הטיפול.