מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשית"ללא מאבק אין התקדמות"

"ללא מאבק אין התקדמות"

01/07/19 11:07
2 תגובות

לקח לי הרבה זמן למצוא את המילים הנכונות, כיצד לתאר את מה שאני חווה כרגע בפרק של הפרעת דחק פוסט טראומתית. בחטיבה וביסודי נכנסתי לשתי חזיתות, חזית אחת פנימית וחזית אחת חיצונית. החזית החיצונית הייתה נגד הסביבה בעיקר- נגד תלמידים אחרים. החזית החיצונית גרמה לחזית פנימית, הידועה כדיכאון וכחרדות. החזית הפנימית גרמה לשאיבת כוחות פנימיים איטית אך בטוחה, בעוד שהחזית החיצונית רק החמירה את המצב בחזית הפנימית. המצב בשתי החזיתות היה כל כך מתיש עד שבכיתה ט' (אחרי 7-9 שנים בערך) הנפש הפסידה את הקרב הפנימי שגרם לנטישה של הקרב החצוני. שטחים פנימיים רבים עכשיו מלאים במוקשים פעילים, ואני תקוע כרגע באמצע שדה המוקשים פעילים שנשארו מהקרבות המתישים.
אני מודה, אני מאמין ב"צמיחה פוסט טראומטית" ואני עדיין בתהליך של החלמה ובניה. אני כרגע מנסה לצאת משדה המוקשים וכמעט כל צד שאני לוקח כרגע גורם להפעלת מוקש. וכל פעם שמופעל מוקש, חלק אחר בי מת. אבל כל פעם שאני דורך על מוקש אני לומד יותר, ולא רק על איך לא לדרוך על עוד מוקשים או איך להוציא מוקשים פעילים אחרים מהאדמה. אני לומד הרבה על עצמי, על התמדה, על פסיכולוגיה, על החיים עצמם. אפשר לאמר שאני לומד איך להתמודד בלי החלקים שמתו בי כבר מהמוקשים שהופעלו. הדרך לזה קשה ומייסרת מאוד כרגע. במיוחד עם בעיות שינה הנובעות מסיוטים, פלאשבקים, ועוד. אני לא מצפה שאי פעם אני אבריא לגמרי מזה ותמיד ישארו הצלקות ופצעים בלתי נראים פה ושם, אבל "ללא מאבק אין התקדמות".


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
02/07/19 15:46

מנותק יקר - אני הרי לא מכיר אותך אבל "מנותק" אתה לא. כפי שגפן כתבה - פשוט לקחת את הפוסט שכתבת ולשתף עם אחרים. מפעים, מחזק, מעורר תקווה, מעורר השראה. מבלי להכירך אני בטוח ששדה המוקשים יגרום לך להיות בן אדם חזק יותר, טוב יותר וכולי תקווה גם מאושר יותר. נשמח מאוד לעוד פוסטים משתפים כאלו כי הרי זו הרוח של הפורום. תודה תודה תודה על מה שכתבת :heart:

Zipo
03/07/19 0:36

חזק. נוגע. מעורר השראה. אתה נשמע אדם מיוחד וכותב מדהים. אנטלגציה רגשית כל כך גבוהה. התבוננות מופלאה פנימה. מחזקת אותך להמשיך במסע ובמאבק, ולהתקדם כמה שיותר בכמה שפחות קושי וייסורים. בטוחה שתצליח. זה פשוט. וואו.