מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמי מבטיח שלא אהיה כמו הפסיכופתים השונים?

מי מבטיח שלא אהיה כמו הפסיכופתים השונים?

05/07/19 9:28
3 תגובות

כולנו יודעים על אנשים ברמות הכי גבוהות שנתפסו בשחיתויות שונות, בעבירות מין ועוד ועוד. חלק מהאנשים האלו נראים "לכאורה" מאד הגונים, "אנשים טובים" וכן הלאה, ובעצם "מתחת לפני השטח" יש דברים ממש לא טובים אצלם.
אז מאיפה אני יודע אם לא אהיה באיזשהו תפקיד מאד בכיר ועם הזמן אתמלא באיזה גאווה או שיש אצלי משהו מודחק בתת מודע שיבוא לידי ביטוי או לא יודע בדיוק את רזי הנפש ואיך הדברים המשוגעים עולים, אבל בשורה התחתונה, אעשה איזה משהו מטורף ואז אתחרט עליו כל החיים חוץ מהנזק שזה יוכל לעשות?


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
05/07/19 11:08

מפחד יקר התשובה לכך, תתפלא לדעת, די פשוטה. כל אותם פסיכופתים, חלאות אדם , או אפילו אנשים במסווה, אף אחד מהם לא פונה לער'ן או לכל מסגרת אחרת ומודיע בפומבי על חששו להיות כזה. פסיכופאטיים הם שילוב של נרקיסיסטים בשילוב של קהות חושים כלפי הסביבה. ואתה לא !!!

Yasi
05/07/19 11:26

הם גם נטולי חרטה ויכולת הזדהות

Zipo
07/07/19 11:53

היי,שבוע טוב! בראש התגובה אני רוצה להבהיר שאני לא חושבת שבמקרה הזה יש מקום לחשש, אבל אני כן חושבת שהדברים צריכים להיאמר בשביל הסיכוי הקטן מאוד שמה שאכתוב רלוונטי לך. אני רוצה לומר שאני מסכימה באופן כללי עם מה שיאיר כתב, אבל עם זאת אני חושבת שכן כדאי לציין שיש אנשים שהם עוד לא פסיכופטיים, זאת אומרת שעוד לא עשו שום דבר שיצדיק את ההגדרה, אבל בתוך תוכם הם חשים דחפים אפלים/ לא ראוים/ מסוכנים. נכון שגם כאן הסיכוי שיפנו לעזרה לא גדול, אבל אם בכל זאת מישהו עם קושי כזה פונה לעזרה זה מדהים, ואני חושבת שחשוב שידע שגם לכך יש עזרה וטיפול. במקרה כזה כדאי וצריך לפנות למטפל מקצועי ולשתף אותו במה שמתחולל בנפש. זה לא אומר שהאדם הוא פסיכופט, זה כן אומר שהוא צריך עזרה. ואני חושבת שרק יעריכו אדם שהחליט לעזור לעצמו ולאחרים לפני שיגרום לנזק. אני לא אומרת שזאת המציאות שלך, ושוב, אני נוטה להסכים עם יאיר שעצם הפניה מראה על אכפתיות. אבל רק אתה יודע לומר מה הניע אותך לכתוב את הפוסט הזה.. אם מחשבות פילוסופיות או חשש אמיתי מפני דחפים שמופיעים ואתה עוצר אותם בהצלחה עד עכשיו. אז אם כמו שאני מניחה זה לא רלוונטי לך אני מאוד שמחה, ואכן זה אומר שאין לך ממה לחשוש, אבל אם זה כן מדליק לך נורות לגבי דחפים מסויימים או רצונות או לכל אחד אחר שהסתכל על השאלה ונכנס כדי לברר גם קצת לגבי עצמו, זה יהיה מאוד חשוב ומוערך אם תלך לטפל ולשתף מישהו מקצועי.. אני מניחה שיש נקודה משמעותית שאדם יכול לתפוס בה את עצמו לפני שהוא נופל, כשהמצפון עדיין מכוון והשכל ישר. כדאי לדעת לנצל את אותה ההזדמנות ולדקור את הנקודה כשעוד יש רצון לעשות זאת. אחר כך זה הרבה יותר קשה. (אך לא בלתי אפשרי.) גם במקרה שאדם מרגיש שהוא עלול לפגוע חשוב שלא ישאר עם זה לבד וכדאי שיברר ממה החשש הזה נובע. שיהיה לך יום מקסים:) בהצלחה!