מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסייעוץ בדיקת קלפרוטקטין לתינוקת-שנתיים

ייעוץ בדיקת קלפרוטקטין לתינוקת-שנתיים

11/07/19 12:48
2 תגובות

הבת שלי בת שנתיים בדיוק . נולדה במשקל תקין -3.100 ומאז עלתה במשקל בצורה מואטת ויש תקופות שירדה במשקל. היום בת שנתיים שוקלת 9 ק"ג. מפותחת חכמה מבינה ומדברת אבל קטנטנה . יש לציין כי אני ובעלי אנשים גבוהים ושני הבנים שלנו הגדולים יותר גבוהים אף הם . לאחר לא מעט בדיקות שעשינו והכל יצא תקין עשינו עכשיו בדיקת קלפרוטקטין בצואה והתוצאה יצאה 110 . במחשב של קופת החולים הנורמה היא בין 0 ל 50 . זו הבדיקה הראשונה שיוצאת לנו עם חריגה מהנורמה והשאלה האם זה מצביע על קרוהן או דלקת במעי ? האם זה ההסבר מדוע היא קטנה ולא עולה במשקל כמו שמצופה? ואם כן, מה עושים הלאה? איך מטפלים בילד כה קטן ?
תודה מראש על המענה


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
12/07/19 13:47

שלום לפונה. ראשית - קלפרוטקטין 110 בגיל שנתיים נמצא בגדר הנורמה שכן בילדים קטנים ערכי קלפרוטקקטין גבוהים יותר באופן תקין. שנית בכלל בדיקה זו עם סגוליות נמוכה (כלומר הרבה תוצאות כזובות חיוביות) בייחוד שהערכים גבוהים רק באופן קל (כמו אצלכם). שלישית- קלפרוטקטין מעיד בסך הכל על דלקת ולא על הסיבה ולכן אפילו וירוס קל חולף עלול לתת תשובה חיובית. אבחנת קרוהן מתבססת על משתנים רבים קליניים, מעבדתיים, הדמייתיים, אנדוסקופיים.....ולא רק על ממצא בודד. באופן כללי קרוהן בגיל הינקות נדיר מאוד ולרוב מלווה במחלה כוללנית משמעותית (שלשול דמי, ירידה במשקל הרגשה כללית רעה ובדיקות דם לא תקינות). למרות שכמובן כל מקרה לגופו. המשך - אצל הרופא שלכם....:-) שבת שלום . דן טרנר, שערי צדק.

רעות.ג
14/07/19 8:54

תודה רבה