מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהלפני שאני מתחילה טיפול תרופתי..

לפני שאני מתחילה טיפול תרופתי..

18/07/19 11:22
3 תגובות

היי,
אשמח לספר את כל הסיפור. לפני כמעט חודשיים חוויתי ככל הנראה התקף חרדה. לחץ וכאבים בחזה,לא הצלחתי לנשום,הרגליים שלי קפצו והדופק היה בשמיים.
זה נמשך זמן מה כי לא הבנתי מה קורה. שכבתי במרפאה שעתיים והלכתי הביתה.רק רציתי להכנס למיטה ולישון.
יום למחרת ניגשתי לרופאת משפחה וכאן התחיל הלופ שלי.
התחלתי אצל הקרדיולוג. אני לא אפרט יותר מדי אבל ביצעתי שם את כל הבדיקות כולל בדיקות חוזרות והכל בסדר - אקו,א.ק.ג,הולטר,מאמץ.
הלכתי לניורולוג. הלכתי לרופא עיניים. הלכתי לאף אוזן גרון.
עשיתי צילום חזה. עשיתי בדיקות דם גם במרפאה וגם במיון.
הרגשתי שהמצב החריף מהרגע שהתחלתי לעשות בדיקות חוזרות. אני כל הזמן חושבת שיש לי משהו עקב התחושות הפיזיות שמלוות אותי יום יום כמובן יחד עם המחשבות.
לפעמים קפיצות שרירים, תחושה תזוזה בבטן , נשימות בכוח , תחושות בחזה. ככה כמעט כל יום וכל היום.
ירדתי במשקל בערך 3 קילו בחודש. בהתחלה כמעט ולא אכלתי. עכשיו חודש ואני שומרת על אותו משקל .. לא ירדתי עוד.
אני כל הזמן חושבת האם ללכת לעוד רופא? לעשות עוד בדיקה? או להבין שכבר ביצעתי הכל ולשלב עם הCBT גם טיפול תרופתי שיקל עליי.
מישהו מכיר סיפטומים כאלה? שיום יום התחושות והמחשבות על זה מלוות אותו ?


תגובות

יוני3344
18/07/19 16:51

הלכת לפסיכיאטר כדי לדבר על הסימפטומים? זו באמת נשמעת כמו חרדה שמלווה אותך לאורך כל היום. העובדה שיש החמרה כשעשית בדיקות מצביעות על משהו פסיכולוגי. כמה זמן את בטיפול פסיכולוגי? קחי בחשבון שזה יכול לקחת הרבה זמן עד שתרגישי שיפור. עצה אישית שלי (לא רופא, לא מטפל) היא לא לקחת תרופות אם אין צורך, אבל אם יש צורך אז לא להסס. הן עוזרות, הן טובות, אין סיבה שתסבלי. אבל רק את יכולה להגיד אם המצב הוא חמור מספיק כדי להתחיל טיפול תרופתי (כלומר אם יש הפרעה ממושכת וקבועה לתפקוד היומיומי שלך, בעבודה, בחיים)

8nof
18/07/19 16:58

היי, הייתי ב6 טיפולי CBT, עוד לא נפגשתי עם פסיכיאטר..ממשיכה ללכת לטיפולים - אני רק צריכה להאמין שבריאותית אני בסדר

יוני3344
18/07/19 19:24

נראה לי כתבתי לך גם בפוסט קודם, לפי דעתי את בריאותית (פיזית) בסדר לגמרי. עשית הרבה בדיקות והכול בסדר. אז אפשר לחייך, אין מה לדאוג :) יחד עם זאת אם יש חרדה אז יש טיפולים, כמו שאמרתי קודם, את יכולה להחליט אם זה מכביד יותר מידי והגיע הזמן לטיפול תרופתי שמאוד יעיל ועוזר למיליונים בעולם