מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפבוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ברפואת ילדים בסורוקה ותת התמחות באנדוקרינולוגית ילדים באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ארה"ב. פרופ' פיליפ מנהל את המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז 1997. בנוסף, משמש פרופ' פיליפ כסגן דקאן למחקר ופיתוח בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א.
דר שרי קרפל וולסקי
דר שרי קרפל וולסקי
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
רותם דיאמנט
רותם דיאמנט
אחות אחראית מרפאה אנדוקרינית. אחות מוסמכת 25 שנים, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים.
שיר קליר הרפז
שיר קליר הרפז
פסיכולוגית בהתמחות שיקומית במכון אנדוקרינולוגיה וסוכרת, ביה"ח שניידר. בוגרת תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית מהמכללה האקדמית תל אביב יפו.
פאטימה צרצור
פאטימה צרצור
דיאטנית ביחידה לתזונה ובמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת קורס הטיפול התזונתי בסוכרת, קורס הנחיית קבוצות, קורס תזונת פגים ותינוקות. בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי לילדים, בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם של הילדים ומשפחותיהם. מטפלת בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית.
כמוניבעיות גדילהשאלה לגבי בדיקת הורמונים לגדילה

שאלה לגבי בדיקת הורמונים לגדילה

21/07/19 16:32
3 תגובות

שלום, בני בן ה-13, נמוך ורזה מאוד (באיזור אחוזון 1), עבר בדיקות רבות שיצאו כולן תקינות, כולל הורמון גדילה, מלבד IGF-1.
אני עדיין לא רגועה בעניין הבדיקות והייתי רוצה לדעת אם יש צורך לעשות בדיקת T3 אם הוא עבר בדיקת T4 ו-TSH ויצא תקין.
בעניין המשקל - האם יש בדיקה שמראה חוסר עיכול של חלבונים או משהו אחר חשוד? (צליאק בדקנו ויצא תקין).
מציינת שאין לו שילשולים או כאבי בטן. יש לו אטופיק דרמטיטיס. נראה לי קשור, אם יש בעיית עיכול כלשהי, אם כי מומחים אמרו לי שזה לא קשור כלל.
אשמח לסדר בעניין.
תודה.


תגובות

ענבל23
21/07/19 16:58

עוד הקשר לאטופיק דרמטיטיס, שהוא מתגרד גם בלילות. אבל הדבר העיקרי שבולט - שכל האיברים קטנטנים אצלו בהתאמה - כף יד, כף רגל (מידה 33 היום), פנים, אזניים.. צילום כף יד מראה איחור של כשנתיים. אגב, גם אצלי היתה גדילה דומה (כולל גיל עצמות נמוך). אני מנסה להשיג את התיק הרפואי שלי כדי לבדוק יותר במדוייק, אבל לא יודעת אם זה עוזר לנו להבין את הגורמים ואיך מטפלים.

דר-שרי-קרפל-וולסקי
מומחה כמוני
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
23/07/19 9:55

שלום רב , נשמע שבניך עבר בירור נרחב כללי. באשר לשאלה לגבי תפקודי תהריס, במרבית המקרים אין צורך להוסיף בדקית T3 , אם מדבור בבדיקה כללית לבדוק אם תפקודי תריס תרינים . לא ציינת את הגובה שלך ושל אביו , גיל עצמות שלו ,והאם התחיל התבגרות מינית. נראה לי נכון לבקש מרופא הילדים הפניה לאנדו ילדים שיעריך את הילד.

ענבל23
26/07/19 18:59

תודה. גם אני די קטנטנה.. היום בגובה 1.53, ובילדותי הייתי הכי קטנה בגן, הכי קטנה בכיתה וכו'.. גדילה מאוד איטית ומשקל מאוד נמוך. בעלי בגובה 1.70. אין לבני עדיין סימני התבגרות מינית. גיל העצמות כשנתיים אחורה. לפני מס' שנים היינו אצל רופא אנדו ובדקנו הורמון גדילה. נאמר לנו שיש לו את ההורמון, ונראה שאין בעיה הורמונלית, אלא שיגדל לאט ויגיע מקסימום עד 1.60 או קצת יותר. הפנה אותנו לגסטרו לבדיקות. עבר בדיקת גסטרו בבי"ח בהרדמה מלאה לבדיקת צליאק (בדיקת דם תקינה), ומצאו רק הליקובטר. הרופא אמר שנעזוב אותו לגדול לאט ובקצב שלו.. אני תוהה האם באמת לעזוב הכל ולקוות שיגדל לגובה נורמלי, או שיש עוד משהו לעשות?