מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתכבר 10 שנים במצוקה ואף אחד לא יודע

כבר 10 שנים במצוקה ואף אחד לא יודע

06/08/19 11:03
11 תגובות

איך מדברים עם ההורים על נושא כואב כמו אובדנות?
מאז השחרור מהצבא עד עכשיו, גיל 31, אני בחרדות יומיות. רוצה שאנשים ידעו אבל אין רצון אמיתי לשתף. לא רוצה להתקדם בחיים והם רואים אותי ככישלון ולא מבינים למה. לא רוצים בכלל לשאול את השאלות הקשות. כל מה שאני רוצה זה שהם יבינו. הבעיה הגדולה היא שאני לא סומך עליהם או אף אחד אחר במשפחה שיקשיבו ויבינו. מת לגמור את הכל כבר כדי שהסיוט הזה ייגמר.


כבר 10 שנים במצוקה ואף אחד לא יודע

תגובות

קודם כל אבקש לומר לך שאתה לא לבד. משפחה לא בוחרים, וקשרי משפחה הם מאוד סבוכים. לפעמים למשפחה אין את היכולת להבין, לפעמים אין להם אתך האומץ להישיר מבט לדברים כמות שהם. אחד הדברים הכי קשים זה לשהות בחברת אנשים שלא מסוגלים להבחין בך, או להבין אותך. אני מכיר את זה מקרוב מאוד, מקרוב מידי. ולכן אני מבין לליבך. אבל תמיד יש מישהו שכן יבין, וכדאי לזכור שהבטן איננה מחסן, אל תצפה מאנשים שינחשו אותך. כדאי להוציא את הדברים ולו רק על מנת שלא ישארו שם בפנים, מה גם שיש בעלי מקצוע שמסוגלים להבין את מצוקותיך לעומק ואפילו לסייע.

אבי..ס
07/08/19 2:32

אחרי איך שהוא צעק עלי אתמול אני לא מסוגל להסתכל על שניהם בעיניים. נשאר בחדר נעול ומעניש את עצמי בלי אוכל כל היום. עכשיו במיטה עם שקית ניילון ליידי שמוכנה להיות על הראש ולעזור לי עם הבעיות. מקווה שזאת תהיה התגובה האחרונה.

ג-ק5
07/08/19 11:28

השאלה למה אדם מעניש את עצמו, או למה אדם לא אוהב עצמו, אינן שאלות של לתת תשובה בשלוף. בדכ התשובה אליהן נעוצה בילדות המאוד מוקדמת, ברגע שמשהו באמון הראשוני או בקבלה הראשונית שבין הילד להוריו נדפק, נוצרת באופן טרגי אך גם די טבעי תחושה שאתה לא בסדר, היות וזה שלב שאין בו עדיין את היכולת להבין שהמבוגר האחראי הוא הדפקט בסיפור. וזו התמודדות לכל החיים.

שקט-נפשי
07/08/19 8:44

היי אבי מה שלומך היום מקווה כי אתה מרגיש יותר טוב

ג-ק5
07/08/19 9:46

הציפיה שהורים יבינו מובנת, אך לעיתים אינה מציאותית. זה ויתור שקשה לעשות,על הציפייה. לפעמים אין מנוס אלא להכיר בכך שההורים לא יבינו, ולחפש הבנה במקום אחר. לקח לי שנים רבות ואכזבות רבות בכדי להבין שגם אם ההורים שלי יחיו 150 שנה כל אחד, הם לא יבנו שום דבר. אנשים לא ממש משתנים ורובם גם לא לומדים שום דבר, אפילו לא מנסיון. האכזבה היא פועל יוצא של ציפיות. אתה בוודאי לא אשם בכך שמשפחתך לא מבינה, והטיפשות או האטימות שלהם אינם סיבה בגללה אתה צריך להעניש את עצמך.

שקט-נפשי
07/08/19 21:03

אני דואגת מזה שמפרסם הפוסט לא מגיב לאף אחד

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
08/08/19 17:38

מגיב מגיב ...

שלום אבי, מקווה שעברת את מה שעברת, ואתה בטוב.. אני מניח שבאמת קשה לדבר על נושא כאוב כמו אובדנות, כפי שהעלית בשאלתך.. לעומת זאת יש אפשרות להביע קושי, ומי יודע, אולי תצליח להגיע בשיחה לנושאים כלליים, כמו אובדנות, אבל החשוב הוא לנהל שיחה על מה שאתה מרגיש.. לדעתי אי אפשר באמת להסתיר כאב, כמו בנסיך הקטן שמתואר שאי אפשר להחביא פיל מתחת לממחטה.. כך שהאחרים גם אם משתדלים לא לראות, לבטח משהו בהם יודע, ובשיחה תוכל לעזור להם להיות מודעים לזה, ותוך כדי כמובן תעזור לעצמך בכך שתביע את הכאב.. מושיט לך יד..

אבי..ס
08/08/19 2:57

שמעתי במגוון פורומים ברשת על מה אנשים אובדניים חושבים בקשר לעזרה, ולפי מה שאני מבין אפשר לחלק אותם ל 2 קבוצות נפרדות: אלו שרוצים עזרה אבל קשה להם לומר את זה בקול, ואלה שלא באמת רוצים עזרה, לא חושבים על לתקן את החיים שלהם ופשוט 'נוסעים על אדים' עד שייגמר הדלק. אני מגדיר את עצמי כשייך לקבוצה השניה, וזאת בגלל שלא קרתה לי טראומה מתישהו בעבר שבגללה אני רוצה לגמור את הכל, אלר פשוט כל החיים היה לי רע. עוד מהיסודי, הרבה לפני הצבא. לא מצאתי את עצמי בשום מסגרת ואין לי באמת מישהו להאשים בזה על טרגדיה שקרתה לי. אני דיי שונא את ההורים שלי על זה שהם לא באמת ניסו לפתור את הבעיה (בזמנו בעיקר חברתית), ורק תקעו את הראש בחול, חושבים שככה אני וזהו, וזה טימטם אותי לגמרי. אי השיפור במצבי התחיל בעיקר מחוסר בטחון עצמי שיש לי בעיקר בפן החברתי, ואז זה הפך להיות חוסר רצון לתקן את נזקי העבר, ובגלל זה אני פשוט אומר 'לא אכפת לי' לכל מה שקורה סביב. אפאתיות מוחלטת, שבאה לידי ביטוי בחוסר רצון להתקדם בחיים, בין עם זה עבודה, זוגיות, לצאת מהבית ומה לא.. ועל זה הוא יצא עלי שלשום, על העובדה שאני לא לוקח את עצמי ברצינות. ואני מרגיש שהעונש שלי כלפיו זה להעניש את עצמי, בכך שאני לא מוכן להסביר לו מה עובר עלי כבר תקופה כל כך ארוכה.. הם פשוט לא ידעו איך לאכול את הסיפור הזה אז ככה שאני כל הזמן מרגיש שיאללה בוא נגמור את הסיפור וזהו. ישנם עוד סיבות לחוסר הרצון שלי לחיות, וחלקן תמונות במשפחה שאליה נולדתי, שאני פשוט לא מתחבר לאף אחד מהם, גם לא המורחבת. פשוט מרגיש לא שייך ואני לא מוצא את עצמי מדבר עם אף אחד מהם יותר מכמה דקות ספורות עד שבא לי לברוח. מה גם שלמשפחה שלי קרתה טרגדיה מסויימת לפני יותר מ 20 שנה ואף אחד לא מדבר על זה בבית, למרות שזה מורגש כפצע טרי כל יום, עד היום, וזה משפיע על היחס של אחד לשני פה ממש על בסיס יומי, וזאת הסיבה העיקרית שאני לא מוכן להיפתח לאף אחד מהם. לא ההורים ולא אחי ואחותי. מצטער על התגובה הארוכה. ידעתי מראש שאצטרך להסביר יותר על הרקע שלי כי התחלתי בפוסט נטול מידע. המצב בבית מסובך!

ג-ק5
08/08/19 10:03

בראשית דבריך ציינת שלא עברת טראומה, באחרית דבריך ציינת טרגדיה ( שהיא סוג של טראומה) שיושבת על כל המשפחה, ובאופן כזה או אחר כנראה חילחלה גם אליך. יתכן שהטאומה הזו גרמה להוריך לטמון את הראש בחול ,להתקשות להתמודד עם הקשיים שלך בעבר, ובפועל היא משפיעה עד היום על התקשורת המשפחתית, אנשים מתמודדים עם טראומות בצורות שונות, כולל הדחקה גורפת.בפועל זה השפיע על כל תהליך ההתפתחות והבניה של אישיותך.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
08/08/19 17:46

היי אבי - קודם תדע שאנחנו אוהבים פוסטים ארוכים. זה טוב פשוט טוב. שנית - אתה מציין שאתה אפאתי אבל היי הנה באת לכאן וצעקת וזעקת ושלחת ידיים לעזרה ואפילו ומראלית קטנה - אז כנראה שאתה לא כל כך אפאתי וכן אכפת לך מעצמך שזה גם לא רע. אתה מתאר מצב ,שאגב לא כל כך נדיר, בו המשפחה והקרובים אלייך טומנים ראשם בחול ולא עוזרים לך. בוא נאמין ביחד שזה לא בא מתוך רוע לב אלא פשוט מחוסר ידע, מחוסר יכולת ומבורות. זה עדיין לא עושה את מצבך טוב יותר ובכל זאת.. אבל אם אתה לא מקבל עזרה מקרובייך וממי שאמור לחבק ולעזור לך אז אתה כן יכול לקבל עזרה מקצועית ואמיתית מגופים מקצועיים שיכולים לעזור לך. לא ציינת אם נעזרת בעברך באיזה טיפול מקצועי ואפילו אם נעזרת אז אולי הגיע הזמן לאמר לעצמך - אני חייב מישהו שיעזור לי. נשמח לתגובתך יקר - אנחנו איתך - אמנם וירטואלית אבל מבטיח לך - תראה כמה מגיבים פה וכולם בעדך ואם היית קרוב אליהם פיסית מבטיח לך שכולם היו מחבקים חיבוק גדול. הרמתי להנחתה אבי יקר - עכשיו תורך ( אתה אגב יכול גם לפתוח פוסט חדש אם זה נראה לך )