מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאני מקיאה הרסתי לעצמי את הגוף?

אני מקיאה הרסתי לעצמי את הגוף?

09/08/19 20:14
7 תגובות

מה ההקאות גורמות לגוף? לעצמות?
קיבלתי תשובה שלילית מהרופאה על ההעצמות שלי אני לא ממש יודעת מה היה כתוב שיש
אבל אני יודעת שיש משהו לא בסדר
זה יכול להיות מההקאות או שזה לא קשור?


תגובות

Lapind-Audubon
10/08/19 11:46

הי סקיני, אני מקווה שתעני על השאלה שלי. אני יכולה לענות לך אבל החלטתי, אחרי קריאה של הרבה פוסטים שלך דווקא לשאול אותך שאלה - האם התשובה שתקבלי תשנה משהו? אם יגידו לך שזה לא מההקאות, את כנראה תמשיכי להקיא. אם יגידו לך שזה כן מההקאות, האם זה ישנה אצלך משהו?

Skinny
10/08/19 13:10

היי , אני אענה על השאלה שלך והתשובה שלי היא לא. כי אני לא יכולה כי אני לא מסוגלת להפסיק גם אם אני רוצה . יכולים להגיד שזה אפשרי וזה מעצבן אותי כשאומרים שזה אפשרי להפסיק כי זה לא ככה אצלי. אני לא יכולה להפסיק אני לא יכולה, אם זה היה כזה פשוט הייתי מפסיקה ממזמן . אפ יגידו לי שזה כן מההקאות זה לא ישנה משהו אבל לפחות לדעת , אני רוצה לפחות לדעת אם יש לזה השלכה על העצמות שלי אבל זה לא ישנה את המצב שלי.

Lapind-Audubon
10/08/19 13:37

הבנתי. את צריכה לבקש מהרופאת המשפחה הפניה לאנדוקרינולוג ולבוא לפגישה עם תוצאות מיפוי העצמות שעשית. שם כבר יגידו לך מה לעשות, וחשוב שתגידי שאת מקיאה.

Skinny
10/08/19 14:22

בסדר תודה :heart:

שלום סיקני, יכולה להניח לפי הכינוי שלך, אבל שואלת בכל זאת, האם את נמצאת בתת משקל? תת משקל והעדר ווסת הם הגורמים לנזקים בעצמות, שבסופו של דבר מתפתחים למצב של אוסטאופורוזיס, במידה ולא מטופלים.

Skinny
10/08/19 17:33

היי , אני לא בתת משקל אני נמצאת במשקל תקין. הכינוי זה בגלל שאני רוצה להיות רזה קצת מאחר לי המחזור, אבל לא בתת משקל ובכל זאת התשובה שלילית . הקאות מעכבים מחזור?

Lapind-Audubon
10/08/19 19:11

הקאות לא מעכבות מחזור באופן ישיר. מה שכן, ההקאות גורמות לאי ספיגה של כל הרכיבים התזונתיים שלא נספגים בחלקים הראשונים של מערכת העיכול, ומכאן גורמות לתת תזונה (תת תזונה יכול לבוא בכל משקל, גם במשקל עודף). תת תזונה גורם, בין היתר, לתת פעילות הורמונלית ומכאן הפגיעה במחזור. אני מציעה לך להתחיל לקרוא ברצינות על הנזקים של הפרעת אכילה ולחשוב עם עצמך מה יותר חשוב לך - להיות רזה בדרכים חולניות או להיות רזה בדרכים בריאות. האופציה הראשונה מאוד קלה לביצוע והמחיר הוא בריאותי (גם נפשית וגם פיזית), והאופציה השניה יותר קשה לביצוע (דורשת הרבה עבודה עצמית והתמסרות לטיפול ארוך טווח) אבל מביאה לשיפור ניכר באיכות החיים. מה שלא תחליטי, אני מאחלת לך בהצלחה ושתהיי שלמה עם כל החלטה שתקחי