מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

מנסה להאבק על חיי

11/08/19 12:44
8 תגובות

יש בי כחות עצומים שרוצים לחדול, יש בי חוסר אמון בסיסי בחיים. לפני שלושה חודשים חבר שלי פשוט לא התעורר משנתו, ואני מוצא את עצמי פשוט מקנא בו על הזכייה הזו. בכל פעם שאני שומע על אדם שהלך לעולמו אני חושב לעצמי " מי הוא הזוכה הפעם". למות זו זכיה. אנשים נאחזים בחיים הדפוקים האלה כבקרנות מזבח, כמה פתטי. מי שחושב שהמוות הוא הדבר הגרוע מכל, לא מבין דבר וחצי דבר בחיים. אני בז להזדקקות שלי לאנשים, להזדקק ליצורים אהבלים חסרי דעת ולא פעם גם צבועים, מה יותר פתטי מזה. זה לא שאני יודע מה יש שם, אבל אני יודע מה יש או בעיקר אין פה. אנשים ככ סתומים שהם חושבים שאם בן אדם מחובר למציאות ומדבר לעניין, אין מצב שהוא ידפוק לעצמו כדור בראש. בולשיט מוחלט, דיכאון הוא גורם התאבדות משמעותית יותר גבוה ממחלות כגון סכיזופרניה או דו קוטביות, אלה נתונים שנחקרו וכמעט איש לא טורח לדעת, ושוב הנבערות והטיפשות. אני כרגע מנסה להאבק בעיקר למען הבן שלי ( וכן, זה תמיד תמריץ ותירוץ טוב לסחטנות רגשית וטרור, " שלא תעז, מה זה יעשה לבן שלך" יצורים פתטיים וצפויים ). ככ בא לי להגיד, היו שלום, ותשארו עם החרא של עצמכם לבד, עוד קצת עוד קצת.


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/08/19 15:05

האמת האמת שאתה אגוז קשה לפיצוח ובגלל זה אתה מעלה את רף האתגר - אני אנסה לענות ומקווה שאחרים גם יענו אבל יותר מאוחר כשראשי יהיה פנוי למענה נאות. התרשה לי בינתיים לשלוח לך שיר ? ( אשלח בכל מקרה ) - סתם קטע מעורר צמרמורת שאפשר לשמוע אותו רק בעודך בחיים ....

מיכל---ער-ן
11/08/19 15:42

הי יאיר, אני רוצה להוסיף קושי למענה שלך... הרי ביננו... אנשים זה באמת לא תמיד קל. תראה מה זה תקשורת בין אנשים... יכולה לחרב לך את מצב הרוח, יכולה לדכא, ולמשוך אותך לתהומות חשוכים. כל כך הרבה טעויות יכולות לקרות בתקשורת עם בני אדם, כל כך הרבה מאמץ... כדי להיות נחמד, חביב, אהוב. עד שלפעמים כבר לא נשארים כוחות לשאת את עצמנו. אפשר ליפייף שבני אדם זה חמלה וטוב ואהבה. אבל בני אדם הם גם אגו מנופח ודוקרני. ותאמין לי, אני נושאת עלי כמה חתכים שהשאירו צלקות עמוקות. אבל (טוב, לא יכולתי לשרוד בלעדיו) אנשים הם גם חמצן וגם חמצן דו פחמני. הם גם הלתת שלנו וגם לקבל. הם גם המקל וגם הגזר. הם גם טובים בבסיסם וגם רעים מנעוריהם. הם גם ☯ יין וגם יאנג והם ניגודים משלימים. והם גם עובדה!!! אז מכאן זאת הבחירה שלנו אם לסבול מנוכחותם או להשלים ולחיות בשלום עם בני אדם. ועם עצמנו. (ואני חייבת להגיד שיש כמה מתנדבי ער"ן שהם פשוט זהב)

ג-ק5
11/08/19 15:58

אוהב את השימוש המופלא במילת הקסם " בחירה". הכל בחירה. הבעיה היא שאין בחירה בין היות אדם אוויל משריש לנבון וחושב. בסופו של דבר כל אדם יבחר בשקרים שנוח לו איתם,והם לעיתים יכתבו בלשון רהוטה. צריך לזכור שגם אם מיליארד אנשים אומרים דבר שטות, הוא עדיין ישאר דבר שטות.

Zipo
11/08/19 18:28

היי, לא פנויה כל כך נפשית להיכנס לדיון מעמיק שכזה. רק רוצה לומר שהתרשמתי מאוד מהנכונות שלך להישאר חזק עבור הבן שלך. נשמע שהוא אותו אדם אחד עבורך שאתה אוהב אהבת נפש, ושאתה עושה הכל כדי לא לחזור על הטעויות מהן סבלת כדי להעניק לו חיים בריאים ומאושרים. זה מעורר התפעלות וזה מעיד על תעצומות נפש גדולות. ראיתי כאן ובתגובות אחרות שהגבת חלק מרמת החשיבה והשיח שלך. להיות אדם חושב זה דבר מצויין, אבל אין ספק שזאת מתנה שמביאה בחובה גם צער והתחבטויות נפש לפעמים. אני אישית חושבת שדווקא בגלל זה הרבה מהאנשים שמתאבדים הם אנשים מאוד אנטלקטואלים וכו', שלפעמים מרוב בצורך להחזיק הכל נופלים לבורות. זה קורה הרבה. לכן אני חושבת שאולי שווה למצוא מסגרת שבה תוכל לפרוק את חיבוטי הנפש עם קבוצת שווים נניח בלימודים מסוג מסויים, אצל חבר קרוב או בעיני בעיקר בטיפול אצל מישהו שאתה מרגיש שהוא מספיק מקצועי ויענה גם על הצורך האנטלקטואלי שלך אבל גם על הרגשי. מה דעתך?

ג-ק5
11/08/19 19:20

מרבה דעת מרבה מכאוב, למזלי לא המצאתי שום דבר חדש בעניין הזה. האינטלקט יודע לשמש כבריחה מ....ואני יודע להתשמש בו היטב לצורך הזה. המילה 'קבוצה' זו מילה שמראש מכניסה אותי לפניקה וגורמת לי לרקוע ברגליים. רק לא קבוצות אוי ואבוי. נראה מה יהיה, איזה מזל שכך או כך לא חיים לנצח,הייתי מת רק מזה.

Sveta2
11/08/19 20:45

מסכימה עם כל מה שכתבת. בדיוק המחשבות שעוברות לי בראש. צריך להודות על החיים, לא משנה אילו חיים ולא משנה שלא ביקשתי להיות פה, לא בחרתי זמן להיוולד או את ההורים שלי....פשוט להודות ולהיאחז, כי ככה מקובל לחשוב. יש תיאוריה, לפיה הנשמה שלנו לפני שבאה לעולם, כן בוחרת הכל, אבל כ"כ קשה לי להאמין בזה, כשאני קוראת/רואה/שומעת סיפור חיים ומוות של אנשים. מקנאה באלה שהשתחררו מהעול הזה. זה כבר קרה, הם אחרי זה, במימד אחר. תמיד זה ככה, אותו סיפור, אנשים עם מלא תוכניות וסיבות לחיות, מתים פתאום במפתיע. אלה שרוצים להפסיק את זה, אלה שמאסו בהכל, איבדו כל משמעות ותוכן, איבדו את עצמם, נאלצים לעשות את זה בכוחות עצמם, כי פשוט לא מצאו דרך אחרת להפסיק את ייסורי הנפש. אי אפשר להבין את זה.

Zipo
11/08/19 21:38

אז לא קבוצה:) סתם לשבת אחד על אחד עם מטפל או עם מישהו אהוב?

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/08/19 21:50

ג'קיל היקר או אולי הייד היקר - מי אתה באמת ? האמת שהפוסט שלך גרם להרבה רעש - תראה כמה תגובות מאנשים שלא באמת מכירים אותך. לכולם זוית אישית על העולם - כל אחד ואחת מעולמם הפרטי ואין לזלזל באף אחד - בטוח שלא להתנשא.
האמת שחשבתי שקצת מיצינו וכל המרבה הרי זה לא באמת משובח אבל הרי הבטחתי תשובה אז אנסה ובקיצור.
אני איש לוגי בהוויתי ותגובתי גם תהיה לוגית משהו אבל אני בהחלט מאמין שיש דברים ששייכים לנפש , אותה אנחנו לא כל כך מכירים - או בכלל לא מכירים ולכן יש מקום של כבוד לדברים שאנחנו לא ממש מבינים.
כמוך גם אני חושב שלחיים אין איזו מטרה נשגבת והמוות הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מהם אבל כפי שלפני שנולדנו לא היה כלום גם אחרי לכתנו לא יהיה כלום. הכלום הזה לתובנתי הוא פשוט כלום - נאדה, זירו. אני אוהב את משפחתי וילדותיי כי פשוט עכשיו בזה הרגע זה עושה לי טוב. אני מאוד רוצה שיהיה להם טוב אבל אני רוצה להיות נוכח בזה כי אז זה יעשה לי טוב. מה שיקרה אחרי לכתי - ביננו פשוט לא מעניין. אני מבטיח לך שכל אותם אנשים נהדרים שהגיבו לך - עשו זאת כי זה פשוט עושה להם, כן כן להם טוב. אתה אולי תכחיש, אבל אני חושב שאתה פה כותב ומגיב כי זה פשוט עושה לך טוב. אולי רק קצת טוב, אולי זה פאתטי אבל תכלס - לי זה בהחלט עושה טוב לכתוב פה.
אני באמת בטוח שביל גייטס ייסד את מיקרוסופט לא בגלל המורשת ולא בגלל הכסף ( טוב ... קצת ) אלא כי זה פשוט עשה לו טוב ובשלב מסויים הוא ייסד את קרן מלינדה וביל גייטס כי הוא החליט שלתרום עושה לו טוב. כן כן הוא פשוט אגואיסט מניאק שרוצה לעשות לעצמו טוב.. אבל היי אחרים זוכים מזה אז זה נהדר לכולנו. אני גם מאמין בלב שלם - מין אמונה בסיסית כזו - שמי שהוא בן אדם רע ביסודו - הוא פשוט פחות מאושר בחייו ואני די מרחם עליו כי הוא לא חווה את הטוב הזה.
נראה לי שמספיק - שנחתום את הפוסט המכובד בשיר יפה ?