מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמבלי לפגוע במתנדבי ער"ן - אם אין להם תואר ד"ר פסיכיאטרים או פסיכולוגים ואם הם לא בצעו בדיקה מקיפה - הם לא יכולים לקבוע שהאדם המאיים הוא מתכוון לבצע את האיום או לא

מבלי לפגוע במתנדבי ער"ן - אם אין להם תואר ד"ר פסיכיאטרים או פסיכולוגים ואם הם לא בצעו בדיקה מקיפה - הם לא יכולים לקבוע שהאדם המאיים הוא מתכוון לבצע את האיום או לא

15/08/19 19:26
9 תגובות

תגובות

ערב טוב אני לא מייצג שום קבוצה, בקושי את עצמי, ואני יכול להגיד שלא נפגעתי ממה שאמרת.. אני שמח שאת מביעה את מה שאת חושבת, ושמח ללמוד איתך לגבי נושאים שונים.. ברור שאני לא יכול לקבוע שאדם שמאיים מתכוון לבצע את האיום או לא, ואגיד לך סוד, שלא משנה אם אתה פרופסור או אחרון המתנדבים או הפונים, הידיעה הזאת היא מחוץ לתחום, ובסופו של דבר מתבררת רק אם נעשה מעשה או לא, כלומר בדיעבד.. ייתכן שאנשים מומחים, יוכלו לעזור בטיפול, אבל ערוצי ערן לא נועדו מהגדרתם לטיפול, אלא להחלפת אינפורמציה, לתת כתף, לתמוך, להפנות, לקבל ובקיצור לאהוב, ואת זה אני לפחות משתדל לעשות.. תסכימי אתי שהרבה יותר יעיל יהיה למי שמרגיש שהוא רוצה בעזרה מחשש שיפעל באופן אובדני, לפנות למרפאת בריאות נפש או לכל בית חולים, מאשר לפרסם פווסט בפורום, אני כמובן לא מתיימר לייצג אף אחד, אבל נראה לי שמי שפונה לפורום, יותר מחפש תמיכה וקבלה וחברה, מאשר מרפאה, שאותה כאמור יש דרכים יותר קלות למצוא מאשר להעלות הודעה ולצפות שמתנדב יפנה עבורו, מה שבמילא נמנע מהמתנדב, ומכסימום שולח אותו לפנות הלאה ומשם הלאה.. עם זאת שמעתי שהשירות שמתנדבי ערן נותנים עושה לפעמים טוב, ולפיכך אני מרגיש נפלא להיות אחד מהם, ותודה לך על ששלחת אותי לתשובה הזאת שבסופו של דבר נעמה לי.. ואני מקווה שתוך כדי גם לך... רמי

ג-ק5
15/08/19 21:21

רק ברשותך ובעניין ה"סוד" שגילית לה באוזן, זה נכון שפסיכאטר אינו נביא ואינו יכול לנבא בוודאות מה עתיד להתרחש, אבל יש לו את הפרמטרים שלו על מנת לקבוע מהי רמת המסוכנת האמיתית של האדם. לא כל האנשים שמאיימים חלילה בהתאבדות נמצאים באותה רמת מסוכנות בפועל. כך שזה לא בדיוק איזה משהו שמגיע בהכרח אאוט אופ דה בלו ללא כל יכולת אופציונלית לחוש בו למי שיודע היכן למשש. לא הכל זה בדיעבד, אבוי לנו אם כך היה.

פיליפ2
15/08/19 20:42

ותודה שטסתם אל על, ועכשיו כולנו נשיר פה אחד את " הבאנו שלום עליכם". קוציניו מוציניו העיקר להיות מאמי

barak2017
15/08/19 21:56

חח הבאנו שלום עליכם אהבתי. אף אחד לא נביא שיכול לנבא מעשה קיצוני כזה או אחר, למרות ואני אגלה לך סוד כיום עובדים על נוסחא "אלגוריתם" שינסה לנבא את מה שאת כותבת. כמדומני אחת מרשתות החברתיות כבר עובדת על זה. בנוגע לערן הם עוברים קורסים והכשרות מאוד קשים ממה שאני הכרתי וזה בכלל לא פשוט להתקבל לשם. לי יצא להתקל בער''ן בזמן הצבא והם מאוד מאוד עזרו לי, חלק עזרו יותר חלק פחות וחלקם בכלל לא, זה תלוי על מי את נופלת כמו תמיד בכל דבר... מה שכן הם עושים את זה בחינם ולא כמו הפסיכיאטר שלוקח לך בין 600-700 שקל לביקור, אז על זה מגיע להם מחיאות כפיים ואפילו לשיר להם את השיר שפיליפ כתב "הבאנו שלום עליכם":teeth:

פיליפ2
15/08/19 22:02

אני לא כתבתי את השיר הזה, זה שיר עממי. אתה חמוד, בעיקר כשאתה משווה את מתנדבי ערן לפסיכאטרים שגובים מה שגובים( בקופח חולים אגב זה די בחינם) חחחחח אין זה היה טוב. ובעניין ההכשרות קטונתי, אבל אתה כבר עשית מהם פרחי טייס, נסחפנו קצת הייתי אומר.

barak2017
15/08/19 22:12

פיליפ החמוד עניתי על השאלה ששילבה 3 גורמים בכותרתה, פסיכיאטרים פסיכולוגים ומתנדבי ערן (רק את הפסיכולוגים לא כללתי). לא בוצעה השוואה מתנדב ערן יכול לעזור בנושאים נקודתיים להבדיל מפסיכיאטרים שמחלקים תרופות כי זה נורא קל להקל בכדור ולא לטפל בבעיה אלא להדחיק אותה. פסיכיאטר של הקופה בחינם? לא תודה. אתה מוזמן ללכת ולהדביק פה חוות דעת על החוויה, השם ירחם... לגבי השיר וודאי שלא אתה כתבת אבל בגללך עכשיו אני שומע את הצליל הזה ולא יכול להפסיק לזמזם אותו.... הבנו שלום שלום שלום עליכם :wink:

פיליפ2
15/08/19 22:25

אין לי דבר נגד מתנדבי ערן החמודים, אבל אתה ממש משעשע וחביב, מה שאתה אומר זה שאוי ואבוי פסיכאטר רק נותן כדורים ולא מטפל בשורש הבעיה, אבל מתנדב ערן עוזר נקודתית וכן מטפל בשורש הבעיה? לא ידעתי שהפורום הזה ככ עוסק גם בסאטירה.

מסכים שיש מומחים שיש להם כלים לדעת יותר מאשר מי שאיננו מומחה.. ולכן נכון יעשה מי שיפנה למומחה.. לא רק כשמדובר בבריאות נפשית, אבל בנושא הזה זה במיוחד חשוב, עם זאת מאחר ופנה אדם לער"ן, וזה עשה לו טוב, אז מה נלין? ולו רק כדי שיקבל הפנייה, אם לא חשב על כך בעצמו, שכדאי לפנות למומחה, ובתוספת, חיבוק והקשבה ומבט בגובה העיניים..ואולי בכלל הוא פנה לשם כך ולא לחפש מומחה.. אולי עם מומחה הוא נפגש במילא, ועדיין הוא מתקשר לער"ן?

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
16/08/19 17:19

לכל הציניקנים שפה ( יש מגיפה באזור שלא שמעתי עליה ? ) - נכון אנחנו לא אלופי העולם בהבנת נפש האדם וכפי שרמי חברי אמר - בקושי את נפשנו אנחנו מכירים אבל מ-כמות התלונות ששמעתי פה על אלופי העולם אז אני כבר לא יודע מה עדיף.
לעצם הפוסט שהעלית "שקט" - לכאורה את צודקת ועל כל פוסט שאומר "בא לי להתאבד" היינו אמורים לפנות לגורמים אוכפים ועל כל "בא לי למות" אותם גורמים אוכפים היו מפעילים את יחידות הסייבר שלהם כדי לזהות את אותו "בא לי למות" אבל אנחנו לא בעולם אוטופי אלא תכלס במדינת ישראל ואם על כל אמירה של סוף החיים נפעיל את כל המערכות - המערכות מהר מאוד פשוט  תקרוסנה. את תטעני ובצדק שזה עניין של חיים ומוות ועל זה לא חוסכים - אז לצערי ברור שחוסכים. הרי אם לא היו חוסכים היו לנו יותר רופאים ויותר אחיות ויותר פסיכולוגים בחינם ויותר פסיכיאטרים בחינם. אז בסופו של דבר וזה קצת עצוב אבל מאוד אמיתי - אז כן אנחנו כן מסננים על פי ניסיון ופרמטרים שונים ומשונים. ומאחורי הקלעים אנחנו כן מתייעצים ולא תמיד זה משתקף פה בפוסטים ולפעמים כן מפעילים גורמים וזה באמת באמת באמת הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות.
שתהיה לנו שבת נחמדת וקצת יותר קרירה