מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחות תרופה - ליריקה

תרופה - ליריקה

19/08/19 15:36
7 תגובות

אני סובל מפריצת דיסק S1-L5 , בלט L4-L3. כבר ארבעה חודשים. ב תחילת החודש אוגוסט ראיתי מומחה הפנה MRI +חומר שיקוף ונתן לי בנתיים המליץ לקחת ליריקה וטרגין. הטרגין 10 , לא ממש עוזר..יש כאב תמידי בגב צד ימין מרגיש כאב ממש בחוליה ומתפשט לירך ימיני מידי פעם הירך נרדמת בחודשיים הראשונים לא היה כאב בגב או בעמוד בכלל רק הקרנה לרגל לאורך הצד החיצוני עד לבהונות מרוכז בקרסול. יכולתי לנהוג ללכת ולהגיע לבריכה 10דק ממני בחודש וחצי האחרון אין הקרנה רק כאב ממוקד בחולעה והתפשטות כאב וזרמי כאב ושריפה לירך יש חולשה ברגל , לא יכול לשבת בטח לא לנהוג מרגיש מושבת בבית. עשיתי טיפולי פיזוטרפיה (עדין עושה בבית תרגילים) עשיתי אוסטופטיה, דיקור ממש לא טוב לי , הייתי 6 טיפולי מתיחה אצל דר גרובר.... והפסקתי כי לא יכולתי ללכת עם מכשיר מתיחה על הגב.. לאחר מכן הייתי 4 טיפולי כירופרקט ... סה" כ לא עזר כלום.... מנוחה הכי עוזרת ... אחרי שכיבה וחימום קל ..אני מצליח לעמוד וללכת בבית מעט. מבקש יעוץ לגבי תרופה - ליריקה עד כה טופלתי ב אטופן, טרמדקס, טרקוקסיה, ניסיתי פרוקסט (לא הרגיש טוב הפסקתי) עכשיו על טרגין במה שונה ליריקה ? מכוונת לטיפול בכאב עצבי? מבקש יעוץ כללי לגבי מצבי ולדרך ההחלמה ? עשיתי mri +חומר. סופש אראה מומחה ששלח אותי שוב לבצע mri זה תודה איתן


תגובות

rzo
25/08/19 6:44

שלום לך. אולי אוכל לעזור לך עי שיתוף בתובנות ממצבי שהוא די דומה. אני סובלת כבר 3.5 חודשים מכאב ברגל שמאל לכל אורכה עד לקרסול (תפס אותי בטיול בחול). הכאב לא מאפשר לי ללכת יותר מ 8 דק או לעמוד יותר ממס דק. קושי בשכיבה על הגב. יכולה לישון רק על צד אחד. איך אפשר לילה שלם?המ.ר.אי. הראה פריצת דיסק בדיוק באותן חוליות ובקעים  ב .  בכל חוליות עמוד השידרה המותני. האורתופד היה ספקני לגבי הצלחה של טיפולים והציע ישר ניתוח.

תרופות מקבוצת נוגדי דלקת לא עזרו. טיפולי פיזיוטרפיה עי מיטב המומחים. הידרו תרפיה, פילאטיס ו שאני עושה באדיקות כל יום  עוזרים אולי לשמור על הגוף אבל לא שינו את המצב. כל המטפלים טענו שכאשר הכאב יעבור לגב (כי כואבת לי הרגל אבל לא הגב) זה סימן טוב. כמו כן ידוע שהזמן גם עושה את שלו.

בייאושי פניתי לרופאת כאב הרופאה המליצה על ליריקה. התחלתי לקחת ליריקה במינון שעולה באופן הדרגתי כדי להפחית תופעות לוואי. 8 ימים רשונים לא הרגשתי הבדל והמשכתי לקחת גם נרות וולטרן (שעזרו לשעתיים) או טיפות אופטלגין . לאחר שמונה ימים יכולתי להחזיק מעמד ללא התרופות נגד כאבים. והשינה השתפרה. בהמשך הכאב נעשה נסבל במנוחה אבל עדיין לא יכולתי ללכת. אתמול לראשונה  אחרי כ 3 שבועות עם ליריקה ,הצלחתי ללכת חצי שעה ואני ממש מאושרת. לא יודעת איך יהיה ההמשך. כרגע המינון של הליריקה שאני לוקחת הוא 100+150. (מותר להגיע ל 600). לא מרגישה תופעות לוואי משמעותיות.

מקווה שתוכל לקחת לך משהו מהסיפור שלי כי אתה  כ מ ו נ י

 

 

סימה-לבני
25/08/19 8:33

שלום רב,

אני מודה לשיתוף של קודמתי, שכן אין כמו סיפור אמיתי בשביל להבין שלפעמים שווה לנסות טיפול, גם אם בתיאוריה או בפורמלי הוא לא בדיוק מיועד למטרה זו.

ליריקה שמכילה Pregabalin  מיועדת לטיפול בכאב ממקור עצבי, כמו שכתבת, והעלון לצרכן שלה הוא כאן.

בעבודה שהתפרסמה ב 2017 לא מצאו שיש לה תועלת משמעותית לטיפול בכאבי גב כרוניים (מעל 3 חודשים) לעומת זאת דווח שם על רשימה של תופעות לוואי כמו סחרחורות, עייפות, קושי בפעילות מנטלית והפרעות ראייה, שחשוב לדעת אותן מראש ולקחת אותן בחשבון כשמנסים. לתקציר העבודה שפורסמה ב 2017 הקלק כאן

לאור התגובה הקודמת, ובכל מקרה הייתי ממליצה לך להוריד ציפיות ולנסות בכל זאת את הטיפול, שכן לפי הסיפור שלך, איכות החיים שלך נפגעה כל כך, ששווה לשקול את הטיפול שהוצע לך, כמוצא פרמקולוגי לפני התערבות ניתוחית.

בזהירות, כדי להקטין סיכון מנפילות, מאחלת לך הצלחה בניסוי הקליני הקטן שלך.

תרגיש טוב,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

אריה.א
05/09/20 20:09

שלום 

התחלתי טיפול בליריקה בעקבות נמלולים בגב בצוואר ובזרעות .

התחיל לי גרד מידי פעם .האם להפסיק ? 

 

 

איתן.
25/08/19 9:22

בוקר טוב rzo תודה על השיתוף , אכן נותן מזון למחשבה, מאחל החלמה מלאה במהרה

בוקר טוב סימה

כרגע חזרתי לקחת כדור טרגין אחד ביום ואקמול במינון 2 כדורים בלילה , יש כאב סביל ,  ומידיי פעם כאב חד אשר דורש מנוחה מיידית

האם לקחת יום  ליריקה ויום טרגין , על מנת שלא תופיע עצירות ?

האם 4 ימים שלקחתי ליריקה הינו מספיק זמן לניסוי .... הבנתי שכרגע מצבי מוגדר כרוני ויתכן שליריקה לא תשחרר אותי לגמרי מכאב אז אולי לתת צאנס נוסף של 8 ימים עם שילוב טרגין או חומר משחרר עצירות ?

תודה רבה לתבונתך 

rzo
26/08/19 7:16

מנסיוני 4 ימים ליריקה (איזה מינון?) לא מספיק לנסיון. אני לקחתי 8 ימים ליריקה ותרופות נוספות לאכבים עד שיכולתי לסבול את הכאב (נחלש) ולהמשיך לקחת רק ליריקה במינון שעולה כל 5 ימים. התחלתי ב 50 ליום ועכשיו אני לוקחת 250 והכאב , במיוחד לאורך הרגל נחלש. אני מרגישה הטבה גדולה ולא מרגישה את תופעות הלוואי. אני מציעה לך להמשיך לנסות בליווי הרופא. גם אם החלטת להפסיק באיזה שהוא שלב, יש לעשות זאת בהדרגה.

ושאלה לסימה_ לכל תרופה הנזקים שלה. מה פחות מזיק - ליריקה  או תרופות אופיאטיות נגד כאבים

איתן.
26/08/19 7:46

בוקר טוב rzo, 

לאור התגובה הקודמת וזאת שלך, מסכים ש 4 ימים זה לא מספיק לבחון מה גם שעברתי מטרגין לליריקה ביום אחד. 

החלטתי לשלב בנתיים כדור טרגין(10)  בוקר וכדור ליריקה (75) לילה בין לבין כדור אקמול.

סימה , האם זה מותר... אין אינטראקציה בין התרופות... לפי המחקר ששלחת לי , אני בקטגוריה כאב כרוני... לא בטוח שארגיש שינוי

בימים אלו בהשוואה לפני חודשיים הכאב פחת גם ההקרנה לרגל ימין. אבל אני לא יכול. לצעוד יותר ב 5 דק ואז כאב עולה באופן חד ב גב ומשליך על הרגל.

היו מספר שבועות לפני כ חודש בהן יכולתי לנהוג כ 15-30דק והלכתי לבריכה , הליכה שחיה איטית גב וגם חזרתי לעבוד מספר שעות ביום אבל לאחר כ 3 שבועות קרסתי והגעתי למצבי היום.

חולם לחזור לבריכה בכוחות עצמי.. נסיעה של 5דק ... עשיתי ניסיון לשבת ברכב ולנהוג ...עצרתי אחרי 2 דק מכאב. חזרתי חזרה.

יום טוב המון תודה על התגובות תובנות 

צבי-כרמון
10/11/20 23:04

אני לוקח ליריקה 150מג פעמיים ביום. אפשר להוסיף גם 2אופטלגין. רפואה שלמה