מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמציאות עולה על כל דימיון - האמנם ?

מציאות עולה על כל דימיון - האמנם ?

יאיר - ערן

יאיר - ערן

מומחה כמוני
22/08/19 23:12
7 תגובות

לא מזמן היה לי ויכוח עם אחד הפונים. אני טענתי שלעומת הקלישאה הנפוצה שאומרת שמציאות עולה על כל דימיון – שהיא קלישאה יפה אך לצערי לא נכונה. אני בהחלט טוען שהדימיון תמיד עולה על כל מציאות ואנסה לתת דוגמא שתסביר את כוונתי :

מבלי להכביד ומבלי לפרט – המחזה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" הוא מחזה סטירי המבוסס על שתי דמויות משנה במחזה המפורסם "המלט" של שייקספיר. במסרת המחזה הנל יש מחזה בתוך מחזה כלומר בתוך המחזה הסטירי מתואר בימוי של סצינה של הוצאה להורג. ממש במקרה לבמאי מזדמנת ההזדמנות הנדירה שבו נודע לו שבאותה העיר צריכים להוציא פושע אמיתי להורג. הוא פונה לרשויות ומשכנע אותם לשלב את ההוצאה להורג במסגרת ההצגה – הרי מה יותר אותנטי מהוצאה אמיתית להורג. ואכן ביום הפרמיירה מביאים את הנידון לחבל התליה. בתזמון מושלם עם התקדמותה של ההצגה, כורכים את החבל האמיתי לגמריי סביב צווארו שומטים את הרצפה עליה הוא עומד. החבל נמתח, המפרקת ישר נשברת והבחור האומלל מת על המקום מבלי להוציא הגה. זיכרו כל זה מתרחש במסגרת הצגה עם צופים. הצופים שציפו להוצאה להורג עסיסית לא יודעים שלפניהם הייתה הוצאה אמיתית והם שורקים בווווז גדול לנוכח הביצוע העלוב וחסר המעוף. הרי הם ציפו לדרמה, והבחור מת ככה סתם מבלי להראות סימני סבל קלושים.
למחרת הביאו שחקן מקצועי ובזמן ההוצאה להורג כרכו חבל ( הפעם מדומה כמובן ). השחק המקצועי עיוות את גופו, זעק, נאק,הוציא ריר מפיו והוציא את נשמתו אחרי ייסורים רבים ( לכאורה כמובן כי הרי הוא שחקן ). הקהל היה שמח ומאושר והשחקנים קיבלו מחיאות כפיים סוערות על ההוצאה להורג הנהדרת שכרגע חוו.
כמובן שכל מה שנאמר למעלה זה רק ספור – אבל זו באמת הוכחה שבסופו של דבר הדימיון עולה על כל מציאות. קפקא בספוריו יכול לדמות עצמו לזחל ענק, חברת מארוול עושה מיליארדים על גיבורי על שהם בסך הכל יצירי דימיון נטו.
אז הקלישאה באמת נחמדת – אבל מה לעשות לא נכונה. מצד שני דימיון הוא כלי עוצמתי בעזרתו אנחנו בהחלט יכולים לשנות מציאות וכל אחד שייקח את האמירה הזו לאן שייקח ובעיקר לכיוונים הטובים של החיים ( ואולי פעם נדבר על זה באחד הפוסטים העתידיים )

ציטוט השבוע
“ there really needs to be a LOVE button to click. And you should be able to click it over and over and over”
ובתרגום חופשי – חיייב להיות כפתור אהבה איפשהו כך שתוכל ללחוץ עליו פעם ועוד פעם ועוד פעם
את המשפט הנהדר הזה מצאתי בתגובה לשיר של הזמרת עם הקול הכי חם בגלקסיה ( לפחות לדעתי ) – natalie merchant סולנית הלהקה 10,000 מניאקים הנהדרת אז הנה דוגמא.


מציאות עולה על כל דימיון - האמנם ?

תגובות

Yasi
23/08/19 0:02

במקרה שלי אני לגמרי מרגישה שהמציאות שלי עולה על כל דמיון אולי הבעיה שלי היא שהדמיון שלי מוגבל? לא יודעת.

no-one
23/08/19 0:56

הדמיון או המציאות, מי עולה על מי, באיזה אספקט ? כולנו ראינו מספיק מקרי רצח בסרטים ובסדרות. אני בטוח שמי שראה מוות אמיתי יהיה לו קשה מאוד לשכוח את הזכרונות האלו ובדוגמה שהבאת על ההצגה. הרי עם כל הדמיון שבעולם ועם כל השחקנים הכי טובים, אם במהלך הסרט מישהו יחליק במדרגות וישבור את הראש אני בטוח שאף אחד מהנוכחים לא יזכור את הסצנות המדהימות - הם יהיו חסרי משמעות לנוכח המציאות ה"פשוטה יותר" שמתרחשת מול העיניים. האם אפשר לברוח מהמציאות המרה אל עולם דמיוני ורוד ? הסיוטים של הלילה מבקשים להעיד שהדבר בלתי אפשרי ... הדמיון עולה על המציאות ... בוודאי ... אבל באיזה אספקט ?

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
23/08/19 6:04

יסמין יקרה ממה שקראתי בפוסטים שלך את ניחנה בדמיון מבורך. No one יקר - באיזה אספקט? אכן שאלה טובה. בכל מקרה צמד חמד שתהיה לנו שבת נעימה רגועה וקצת פחות לוהטת

Yasi
23/08/19 12:46

יש דברים שלוחצים לי על נקודות רגישות. שבת שלום, יאיר לך ולכולנו.

שבת שלום.. אהבתי את מה שכתבת אח יקר. המציאות עולה על כל דמיון, כנראה בכך שהדמיון בדרך כלשהי "נאלץ" להסתמך על העבר, אם גם בחיבורים ובתחפושות חדשות, המציאות תמיד חדשה ומפתיעה, ואפקטיבית.. ולפיכך חיה..

ג-ק5
25/08/19 9:34

מי שעקב אחרי סיפורם המצמרר של הרוצחים טד בנדי וגפרי דאמר למשל,אחרי תחקירים הנוגעים לבתיהח הפסיכיאטריים בארץ, אחרי סיפור צנוביל,אחרי האופן בו נלקחות החלטות הנוגעות לחייהם של מיליונים, אחרי הזילזול השיטתי בחיי אדם, אחרי האידאולוגיה שעומדת מאחורי תת התיקצוב של הרפואה הציבורית בארץ ובתפוח הגדול, אחרי הפייק ניוז,אחרי מערכת אדירה שעסוקה בלמרוח עשרות מיליוני אדם ולהפוך אותם לעבדים, אחרי פסיכופטים שעומדים בראשי מדינות בעבר ובהווה שהוציאו להורג מיליונים רבים מבלי למצמץ,אחרי שודדי כספי ציבור בקנמ שקשה אפילו להעלות על הדעת, מי שיביט למציאות בלבן של העין לא באמת יוכל להמשיך ולהאחז בכל מיני אמירות רוחניקיות חסרות שחר ואוטופיות על עולם שאיננו קיים ועוד להאשים את אלה שמעזים להביט בעולם כפי שהוא בקלישאתיות. ולצורך זה לתת דוגמאות כמו : תראו את ספיידרמן,סופרמן ואולי את מכונות בכתיבה שהולכות מכות אצל וויליאם בורוז. הבעיה עם הרוחניקים היא שהם יעשו הכל בכדי לרמות את עצמם לצורך השרדות,הכל וינסו לגייס אחרים בשביל לשכנע את עצמם שהשקר שהם מוכרים לעצמם הוא האמת, והיות והשקר יקיף חצי עולם בשעה שהאמת טרם הצליחה לשרוך את הנעליים, זה יעבוד להם. כי העולם היה ונותר מטומטם.

יעלה16
31/08/19 1:01

נוטה להסכים.שבת מבורכת