מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' הוברט אילה
פרופ' הוברט אילה
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לגידולים במערכת העיכול ,מכון שרת ,בית חולים הדסה עין כרם. מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ויושבת ראש הקבוצה הישראלית לגדולי מערכת העיכול תחת האיגוד האונקולוגי.
ד
ד"ר רוית גבע
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
דניאל זכריה
דניאל זכריה
דיאטנית קלינית, המערך האונקולוגי ומרפאות גידולי מערכת העיכול בית חולים איכילוב.
כמוניסרטן המעי הגסמה לעשות לפני מה- סיטי מעי דק או גסטרוסקופיה וקולונסקופיה?

מה לעשות לפני מה- סיטי מעי דק או גסטרוסקופיה וקולונסקופיה?

23/08/19 13:33
2 תגובות

בן 47, אני צריך לקבוע שתי בדיקות- גסטרו-קולונסקופיה וסיטי מעי דק.
בגדול יש לי מחלת פוליפים בשם JPS שנגרמת ממוטציה בגן BMPR1A- נדיר שיש פוליפים במעי הדק, זה בדרך כלל במעי הגס, אבל חייבים לבדוק (מה גם שיש לי כאבים בצד ימין של הבטן למטה). אצלי המחלה יחסית מונחתת מבני משפחתי ועד גיל 47 גילו לי בשתי קולנסקופיות החל מגיל 44 כל פעם פוליפ קטן אחד.

בדיקת MRE לא מאשרים בקופה, הגסטרואנטרולוגית ניסתה פעמיים, וגלולה למעי הדק - הגסטרואנטרולוגית מסתייגת כי היא אומרת שקודם כל צריך לעשות סיטי בשביל לראות שאין מקום שהגלולה יכולה להתקע בו ואז צריך ניתוח (לא העלתה את הרעיון של גלולת דמה, גם כנראה רוצה לראות איברי הבטן והלבלב בסיטי לפחות פעם אחת).

בדיקת CTE היא בדיקה עם קרינה ואני מתלבט מה לעשות קודם- אולי עדיף לעשות קודם כל את הסיטי מעי דק ואז לעשות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה אחרי חודש-חודשיים. הסיבה כי יכולות להיווצר מוטציות משלימות למוטציה בתאי הגרם ואז יופיעו פוליפים שאפשר יהיה להסיר בקולונוסקופיה בלי שיהפכו למשהו מסוכן יותר- או שאני טועה וזה לא עובד בטווחי זמן כאלו? האם החשש שלי בכלל מוצדק? (המטרה בקולנו, גסטרו וסיטי מעי דק היא לאבחן פוליפים ואולי דלקתיות גם בקיבה ובמעי). חשוב אולי לציין שאני טכנאי רנטגן, אמנם מוגן ולא נחשף לקרינה אבל אי אפשר לדעת. תודה על התשובות.


תגובות

ד-ר-רוית-גבע
מומחה כמוני
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
23/08/19 23:22

שלום עופר, לצערי זה ברור ספציפי למחלת הפוליפים שלך וכדאי להשאיר ההחלטה לגסטרואנטרולוגים שמטפלים בך. בכל מקרה המטרה בCTE היא כמובן שונה מגסטרוסקופיה וקולונוסקופיה ובמידה והיא נדרשת רפואית כדאי לבצעה.

עופר.בן
23/08/19 23:39

אני לא מחפש ייעוץ אישי, השאלה היא לגבי מה כדאי לעשות מה לפני מה ללא קשר לעניין האישי. האם כדאי לעשות קודם סיטי ואחר כך לאחר חודש חודשיים קולונסקופיה על מנת לאתר פוליפים שנוצרו כתוצאה מהסיטי? הבדיקות אוטוטו וגסטראנטרולוג זה תור של שלושה חודשים. תודה.