מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהמפלצת ושמה בולמיה

מפלצת ושמה בולמיה

01/09/19 3:26
6 תגובות

אני סובלת מבולמיה כבר 15 שנים. היו תקופות שבהן הצלחתי להשטלת על המפלצת ובאמת אמנתי שהכל בשליטה, שאני בוחרת מתי להקיא ומתי לא, ואפילו חשבתי שהיכולת הזאת היא יתרון. כבר עברו 3 שנים שבהן אני יכולה להגיד שאבדתי שליטה לגמרי. התחלצי טיפול פסיכולוגי ומיותר לציין שזה פשוט לא עוזר. אני בטוחה שזה לא הטיפול הנכון עבורי. אני אובדת עצות. מתחננת לעזרה


תגובות

Lapind-Audubon
01/09/19 19:35

כמה זמן את בטיפול? הוא משולב גם עם טיפול תזונתי ייעודי? שיתפת את הפסכילוג\ית בתחושה שהטיפול לא עוזר? אם זה אכן כך, אולי הוא\היא יוכלו לסייע לך בטיפול שכן יתאים? את לא אובדת עצות - מהכתיבה עושה רושם שאת בדרך הנכונה! ממליצה לך לכתוב בפורום הזה ↓, יש שם סביבה תומכת

ג-ולי24
01/09/19 21:05

אני התחלתי טיפול שהיה אמור להיות משולב עם צוות רב מקצועי. אני אחרי 5 מפגשים אצל פסיכולוגית והכיוון לא מדבר אליי בכלל. אני מרגישה שאני צריכה להתאמץ לדבר כדי למלא את הזמן. עדיין לא פגשתי דיאטנית מומחית בתחום או כל איש צוות אחר. ההקאות רק הולכות ומחמירות. בגדול אני רוצה שמישהו ייקח על אחראיות כי אני לא יכולה יותר. אני כותבת ובוכה. אולי יש טיפולים אחרים מועחלים יותר? כי לדבר אם פסיכולוג זה לא עוזר ואני לא מאמינה בזה. אין לי בעיה בלשפוך את מה שאני מרגישה. זאת אף פעם לא היתה הבעיה אז איך לשבת על כורסא ולדבר תפתור את בעית הבולמיה. אני מרגישה שאני במעגל סגור. עליתי יותר מ-10 קילו כי מרוב הקאות אני לא מקיאה עד הסוף אין לי כבר כוח ומרוב שאני מרגישה שמנה ורע לי עם עצמי אני בולסת שוב ושוב מקיאה... ושוב לא את הכל.

הי ג'ולי, נשמע מדברייך שהסיבה שאת לא מפיקה מהטיפול הפסיכולוגי היא שאת לא מאמינה בו. יתכן וזה מייצר בך התנגדות שמחבלת לך. מציעה לדבר על התחושות האלה עם הפסיכולוגית שלך. ודבר נוסף, את כותבת על משאלה שיקחו ממך את האחריות. טיפול מרפאתי בונה על כך שהמטופל מאד פעיל בהחלמה שלו. אז אולי זה העניין? אולי את זקוקה כעת לאשפוז בעצם? מה דעתך?

ג-ולי24
04/09/19 17:15

יש המון במה שאת אומרת. אני באמת לא מאמינה בטיפול פסיכודינאמי. כשהתחלתי את הטיפול זה היה אמור להיות מלווה בצוות רב מקצועי (דיאטנית מומחית בתחום, פסיכיאטר וכו'). וזה לא. כששאלתי את הפסיכולוגית מה יהיה בהמשך היא שאלה אותי אם התחלתי לראות דיאטנית. זה השאיר אותי קצת חסרת אונים כי אני "מטופלת" במרפאה להפרעות אכילה. הם היו אמורים להגיד לי מה עליי לעשות. אני באמת זקוקה לליווי והנחייה ואני לא מרגישה שזה מה שאני מקבלת. אני בעיקר מפחדת כשאין דדליין. אני לא רואה איך לשבת בכורסא ולדבר על עצמי יכול לעזור. בנתיים אני רק מדרדרת. לגבי אישפוז. אם לא היו לי מחוייבויות (בית, לימודים, עבודה) זה בוודאי מה שהייתי בוחרת לעשות.

מותשת33
04/09/19 22:06

הי, יכולה רק לשתף בניסיון שלי. אני גם לא רציתי אשפוז בדיוק מאותן סיבות, וכשכבר הרגשתי מותשת מהחיים, שהשיער נשר, והדפיקות לב הלחיצו אותי וממש פחדתי שלא אקום בבוקר, ולמרות כל זה לא הפסקתי עם סימפטומים, הבנתי שאני לא יכולה לבד ובחרתי מסגרת של אשפוז יום. וזה שיפר את המצב, הבנתי יותר מה עובר עלי, הבנתי שההפרעה עזרה לי לא להתמודד. זה עדיין קשה מאוד, כמעט חצי שנה אחרי שסיימתי אשפוז. כל ארוחה, כל יום, כל הזמן צריך לזכור שזאת מחלה. מלא בנות זה לא עזר להן, אין פתרון קסם. זה להגיע ולהשתתף בקבוצות, ולהיות פתוחים ולהקשיב, ולהיות אמיתיים, וכל הזמן להיות בדיאלוג פנימי עם עצמך. אבל זה עדיף, מאשר לחיות בתוך חדר. לי מאוד עזר ועוזר השיחות, ההתחלה היתה קשה ולמדתי לבטוח במטפלת שלי. עבודה לימודים משפחה, זה לא שווה אם את קמה בבוקר ולא טוב לך. אני הייתי חושבת שוב על אשפוז..בהצלחה!

ג-ולי24
04/09/19 22:17

תודה