מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההאם זה בסדר לא להיות בקשר עמוק / אמיתי עם מי שבמשפחה הגרעינית

האם זה בסדר לא להיות בקשר עמוק / אמיתי עם מי שבמשפחה הגרעינית

08/09/19 7:41
0 תגובות

שלום לפורום,
שני ההורים שלי עם בעיות נפשיות וקצת מרושעים (אבא שלי הוא אבא מתעלל, אמא שלי מתנהגת בכל מיני דרכים מוזרות בלי שליטה ועוד).
יש לי כמה אחים ואחיות. אח אחד גם כן מתנהג מוזר, אח שני מתנהג בסדר אך יש לו קטעים מוזרים פה ושם, אחות אחת עם אנרגיה ממש לא טובה ואחות שניה עם בעיות נפשיות שונות.
כל התיאורים האלו הם על קצה המזלג, לאמיתו של דבר זה הרבה יותר גרוע.
אני מבין שלעולם (אלא אם כן יהיה שינוי מהותי) לא יהיה לי באמת קשר "עמוק" עם אף אחד מבני המשפחה. אני לא רוצה להיות בקשר בו אני נותן את הלב שלי למישהו/י בו יש סיכוי סביר ואף מעבר לסביר שהוא יפגע בי. או בהגדרה אחרת - למישהו שבכלל אין לו את היכולת להיות בקשר רגשי עמוק / אמיתי.
אגב, גם לי היו הרבה מאד בעיות מסוגים שונים, אך אני מעל 10 שנים בטיפולים שונים ועשיתי על עצמי עבודה רבה מאד מאד כדי לשפר את עצמי.
אני מנסה להבין האם זה צורת חיים נפוצה / רגילה / מקובלת / "נורמלית" בה מישהו חי בהשלמה עם זה שלא יהיה לו קשר עמוק עם מישהו מהמשפחה ה"גרעינית" שלו או שזה משהו נדיר.
תודה!


תגובות