מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתמחשבה שדי מעסיקה אותי משומה

מחשבה שדי מעסיקה אותי משומה

08/09/19 11:47
6 תגובות

מאז ביקורי האחרון אצל פסיכיאטר מסויים, קר רוח, אנטיפת לראייתי, ומסתבר שאחד בעל שם טוב כבעל מקצוע. האם פסיכיאטר או אפילו פסיכולוג יכולים להיות פסיכופטים במקביל. יתרה מכך, האם כפסיכופטים יש להם סיכוי להיות אפילו מטפלים טובים?. אחדד את הנקודה, המטופל נניח יושב מולו, הרופא רואה את האדם כמו תרגיל מתמטי סבוך שיש לפתור ולפענח, הוא נטול כל הסחות דעת רגשיות, הוא לא מסוגל לייצר הזדהות. אתה תשב מולו ותדבר על דברים קשים, על ילדות נוראית, על נסיונות התאבדות, הוא מצידו לא יניד עפעף, הוא יספוג הכל, אצלך כמטופל יתקבל אולי רושם שהוא פשוט מכיל אותך,לא מתרגש מהתיאורים שלך, סופג את מצוקותיך,סלע איתן, גורם תומך, כשבפועל ענייניך אפילו לא מזיזים אצלו נים רגשי אחד כי אין בו שמץ של אמפתיה כלפיך, מהסיבה הפשוטה שהוא פסיכופת ולא מסוגל לייצר דבר כזה. מבחינתו אתה לא יותר מאשר חומר בתוך מבחנה שעליו לבצע עליו אנליזה,ואולי מבחינה מסויימת זה אפילו מקל עליו לפענח את מוקד הקשיים שלך ואפילו להציע טיפול מדוייק. זה נשמע זוועת עולם, אבל זה גם הגיוני להחריד. והרי ידוע שמטפל לא צריך לעבור על בשרו את כל תחלואות העולם בכדי להיות אמור לסייע למטופל שעבר זוועות, וגם ידוע שבמידה וטיפול לא צולח,עוד לא נולד המטפל שיכיר בכשלונו חלילה,זה הרי תמיד המטופל. אם כך האם חוסר הזדהות מושרש דווקא יכול לסייע לו? . מה גם שידוע שפסיכופתים מסוגלים בפירוש לזייף אמפתיה, ברגע שהם רואים שיש צורך בזה וזה משרת את מטרתם,הם יזייפו בלי למצמץ אפילו. יש את הסדרה הזו המכונה " הדוקטור הטוב", היא מדברת על רופא מבריק בעל תסמונת סוואנט, ורואים שם בפירוש איך האטימות הרגשית המובנית שלו מסייעת לו לטפל באנשים ,אין מדובר שם בפיסיכיאטר וזו כמובן רק סדרת טלויזיה, אבל הקונספט שעליו היא יושבת לקוח מתוך מציאות מדעית הקשורה לסוג התסמונת הזו, ידוע שאלה אנשים שבדכ מבריקים עד לכדי גאונות בתחום ספציפי. לסיכום אומר : אללה איסתור ולהקתו.


תגובות

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
08/09/19 17:22

מכיוון שאין לי ניסיון עם פסיכיאטרים אז קשה לי להשיב לך. מה שאתה אומר לא נשמע בלתי הגיוני ( והשאלה למה אני משתמש בדאבל נגטיב - גם היא מעניינת ) אבל באמת שאין לי מושג. באותו האופן האם עורך דין מצטיין שתפקידו להגן על אנסים ופדופילים חייב להיות אטום רגשית ( אני בכוונה לא אומר פסיכופת אלא אטום רגשית - למרות שהגבול הוא די דק ). מבחינתי אהבתי את הסיכום - אללה איסתור ולהקתו - ומה זה אומר מבחינתך ?

ג-ק5
08/09/19 17:33

על עורכי דין אולי באמת עדיף שאשתוק, כי גם אם אעדן את שפתי זה עדיין ישמע רע. אבל אני באמת חושב שיש פער עצום ברמה המהותית בין תפקיד פסיכיאטר לתפקיד עורך הדין. אני מנחש שאתה משתמש בדאבל נגטיב, כי הרעיון שאני מעלה נראה הזוי, מוטרףומופרך על גבול השגעון מחד, והגיוני לגמרי ולא מופרך מאידך. אטימות רגשית היא לעיתים אי יכולת לתקשר רגשית,להבין סיטואציות רגשיות, הזכרתי שם את הרופא מהסדרה הלוקה בתסמונת סוואנט, אין מדובר שם חלילה בפסיכופת, סוואנט קשורה לספקטרום האוטיסטי יותר (והיא נדירה ביותר בתוכו)גם לאנשי הספקטרום יש קשיים רגשיים אבל לחלוטין לא מהסוג הפסיכופטי(ברמת העיקרון). והאמת, אני בעיקר לא יודע שום דבר אם לסכם. אללה איסתור שווה ערך ל " שלא נדע".

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
08/09/19 17:38

צודק לגבי הדאבל נגטיב ... ולגבי ההבדל בין עו"ד לבין פסיכיאטר - כפי שאמרתי אין לי מושג כי אין לי ניסיון. אבל היי אתה מחדד את הנוירונים במוח וזה דווקא כן נחמד.

עד כמה שידוע לי, אם הפסיכולוג לא עובר תהליך במקביל למטופל, גם המטופל לא יעבור שום דבר.. ואם זה נכון, אז אי אפשר שמטפל יהיה חסר יכולת להזדהות רגשית..

ג-ק5
10/09/19 19:52

יודע על התהליך המקביל, הפסיכולוג לא תמיד נמצא בתהליך, עד כמה שידוע לי הוא נכנס לסשנים מידי פעם. ואגב, לא פעם המטופל באמת לא עובר בפועל שום תהליך.

ג-ק5
10/09/19 20:14

אגב, הרעיון על בי בגלל שפתאום עלה בי חשש שהשארתי ערימה של כסף אצל פסיכופט שלמד פסיכיאטריה,אבל ממש כרגע אני חושב על כך שכולנו מכירים איזו פ ס י כ ו ל ו ג י ת ש..... טוב אעצור כאן לפני שאנשים יכנסו לפניקה ובצדק.