מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותהפחתת מינוני תרופות פסיכיאטריות לצורך גמילה

הפחתת מינוני תרופות פסיכיאטריות לצורך גמילה

8 תגובות

היי,



***נא לא להפנות אותי לליווי וייעוץ פסיכיאטרי, אין זה רלוונטי כלל במקרה האישי שלי, תודה מראש! ***
אבקש לדעת מהו הפרוטוקול המומלץ להפחתת הכדורים הבאים לצורך גמילה מוחלטת מהם לבסוף:
- סימבלטה 60 מ"ג (נטלתי כשבע שנים ברצף!)
- אמביאן 12.5 מ"ג (נטלתי כחמש שנים ברציפות!!)
- קלונקס, לרב במינון יומי של 1.5 מ"ג (נטלתי מעל לעשור כמעט ברצף !!!)

כמו כן, האם מומלץ גם לרכוש אבקת מגנזיום וסידן ולערבב כפית ממנה במים רותחים לפני השינה, כדי לסייע בתהליך הגמילה המייסר כ"כ מהאמביאן ???

בתודה מראש,
אורין


תגובות

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
13/09/19 12:41

שלום רב,

למידע על גמילה מתרופות נוגדות חרדה, מדריך באתר כמוני מעודכן לינואר 2019 הקלק כאן.

אם אינך מעוניין בליווי פסיכיאטרי, כדאי שתבדוק ליווי של מאמן אישי.  מדובר בתהליך שללא תמיכה, ספק אם יכול לקרות. 

האם יש מי שיכול לתמוך בך בתהליך הגמילה?

לגבי שאלתך על מגנזיום וסידן אינני יודעת מה המקור לשאלתך, ולא מצאתי לכך סימוכין במידע שאצלי. האם קראת זאת איפה שהוא? האם תוכל לצרף קישור?

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

SURVIVING-ON-THE-EDGE
13/09/19 17:15

שלום סימה,

תודה על תגובתך,ןתודה על הקישור למדריך המופיע באתר זה.

כיוון שקלו עבורי כל הקיצין בליווי רפואי קונבנציונאלי, כולל גם כל ניסיונות לתמיכה פסיכולוגית או נפשית אחרת - התחלתי כבר את מסע הגמילה בכצמי לפני קרוב לשבוע, אך ורק בזכות ובאמצעות המון המון מחקר ולמידה עצמית יסודיים, מושכלים ומקיפים מאוד בכל הנושא, וכך אני מניחה שגם יישאר...

את הרב המוחלט של המידע על ההמלצה לנטילת תמיסת מגנזיום + סידן (ולא בכמוסות) לסיוע בהפרעות שינה, כמו גם וגמילה מכדורי שינה - השגתי מאתרו של הרוקח אילן סלומון : 

 

YOAV6
18/10/19 9:36

ניסית את זה? זה עזר? לפחות לישון טוב?

SURVIVING-ON-THE-EDGE
13/09/19 17:17

*קלו = כלו*

barak2017
18/10/19 11:07

אני הייתי בתהליך די זהה כמעט לשלך, עברתי עשרות פסיכיאטרים, ולא מעט פסיכולוגים, ולמען האמת "האימון האישי" שהרוקחת לבני הציעה לך זה לדעתי הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לקבל, עכשיו הצרה היא למצוא מישהו / משהי טובים מספיק כדי ללוות אותך בתהליך הגמילה.

מניסיוני האישי יש את "הביצה והתרנגולת" אתה בא לפסיכיאטר ואומר לו שאתה לא מרגיש טוב כי הפחתת מינון ואז הפסיכיאטר אומר לך בטח כי הפחתת מינון תחזור למינון ונוסיף לך כדור כדי שיאזן לך את המוח. זו השיטה.

אני התעצבנתי על כל השיטה שלהם לדחוף כדורים ופשוט מה שעשיתי זה לקחתי את החוק לידיים ואת האחריות על חיי (כי זה אני), ואני הפסקתי בבום כי לא יכולתי להפסיק לאט לאט כי התופעות לוואי היו יותר קשות כי הן נמשכו לזמן רב יותר.

קצת על תופעות גמילה:

ברגע שמפסיקים בבום נכון זה מסוכן אני מסכים, אבל מקבלים את כל התופעות בבום זה קשה נורא ולא כל אחד יכול להתמודד עם זה, אני גם לפעמים שניסיתי להיגמל אז לא הייתי מסוגל וחזרתי לזה ממש הביצה והתרנגולת, עד שהחלטתי לסיים עם התרופות ובבום עד היום לא חזרתי אליהם.

ברגע שמפסיקים לאט לאט כמו שצריך בהדרגתיות אז התופעות לוואי נמשכות עוד ועוד ועוד ועוד והמצב המתסכל גורם לך לחזור אליהם כי אתה לא מסוגל לסבול יותר הכאבים הקשים, לא מאחל לשונאים שלי את זה.

אני באמת בחום ממליץ לך להיות במעקב התנהגותי אימון אישי אתה חייב מישהו שילווה אותך בתהליך, אותי אף אחד לא ליווה, ואני מצטער על כך, כי אם היו מלווים אותי התהליך שלי היה הרבה יותר קל, אתה צריך מישהו שיאמין בך, שלא ישכנע אותך לקחת כדורים כי אתה לא מרגיש טוב, מישהו שיחזק אותך, שיתמוך בך ויעודד אותך, ותנסה כמה שפחות לחשוב על זה תישן ותאכל וחייבים סביבה תומכת ומעודדת, למרות שלי לא היה.

מאחל לך בהצלחה אחי ואם תצטרך עזרה אני כאן

YOAV6
18/10/19 14:23

תודה על התשובה המפורטת. האמת שאין לי כל כך מי שילווה אותי בתהליך הזה אבל אני מנסה בכוח. לוקח ציפרלקס פחות מ 10 מג .. חצי של 15.. זה עובד חצי קלאצ..חרדות אין אבל יש דיכי כמעט כל יום חצי יום ..מי מועקה מעצבנת כזאת בבטן אם אתה מבין על מה אני מדבר וחוסר תאבון וכשאני נשבר אני לוקח 0.5 קלונקס. 

ענת2008
23/04/21 13:30

היי 

אני אשמח לדעת כמה זמן נמשכו תופעות הלוואי של ההפסקה בבת אחת של התרופות הפסיכיאטריות.

אני הפסקתי לפני 6 ימים ועדיין קשה לי

barak2017
01/05/21 12:26

יואב וענת שדיברנו, לא קל להפסיק תרופות פסיכיאטריות, אני לא ממליץ לאף אחד לבצע כל פעולה. אני כן חושב שהפסיכיאטרים היו צריכים לקחת אחריות ולאפשר גם לכל מטופל לסיים וללוות את הממטופל בתהליך הפסקה וגמילה מתרופות פסיכיאטריות. הדבר שמקומם אותי זה שהפסיכיאטרים קל להם לתת תרופה אבל לתת שירות ''ליווי לגמילה'' אין מוצר כזה היום. ולמה? כי המטרה העיקרית שלהם היא להמשיך את שיטת "הדלת המסתובבת" של נטילת התרופות. מה רק בתרופות אפשר לטפל? יש טיפולים אבולטורים שלא מצריכים ניתוח ברפואה הפיזיולוגית מדוע ברפואה הנפשית הרוחנית אין עוד המלצות של הרופאים הפסיכיאטרים? אז נכון הם יאבדו קלינטורה אבל יש מצבים שבהם באמת אין אפשרות אלא רק לקחת תרופות פסיכיאטריות ומיניסיון אני יודע את זה על עצמי, היד לא צריכה להיות קלה על ההדק של הפסיכיאטרים. וכן יש צורך לאפשר "תהליך לליווי וגמילה מתרופות פסיכיאטריות" על ידי הפסיכיאטר המטפל בין אם הוא פרטי או דרך הקופה. בקופה באמת אין להם הרבה זמן והשירות בהתאם אבל בפרטי צריכה להיות אפשרות לקבל שירות אפילו שיחתי עם הפסיכיאטר ולקחת אולי משהו נקודתי אבל לא לכרוני.  יש גישות טיפוליות אחרות ובצבים שבהם באמת אין ברירה אז אין ברירה