מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

אין לי מנוח

10/09/19 8:47
6 תגובות

לפעמים אני מרגישה כאילו אני רוח רפאים- הולכת, מתפקדת אבל הכל חלול ושבור בפנים.
חוסר שקט וחרדות תמידיות תוקפים אותי בכל שעה משעות היום, ואין לי שליטה על כך, כמו בתוך סיוט.
פעם החרדות האלו היו משתלטות עלי בתדירות יחסית קטנה ואת רוב הזמן הייתי חיה בשלווה.
עכשיו, זה ההיפך, רוב הזמן אני בלופ של חרדות ופחדים ובזמן שנשאר, מועט ביותר, אני עוד איכשהו נורמלית.
אפילו בלילה אין לי מנוח, עד שאני נרדמת מתוך חרדות ובכי כבר כמעט מגיע הבוקר ואני צריכה לתפקד כראוי.
יש לי אחים קטנים ועצוב לי מאוד, שאם הם יראו אותי כך, הם יפחדו ולא יבינו מה קורה לאחותם הגדולה בת התשע עשרה.
מנסה ללכת לטיפולים ריגשיים אך לא יודעת מה לי מתאים.
אשמח לקבלת עזרה וסיוע או אפילו סתם תמיכה, תודה!


תגובות

נויה14
10/09/19 23:32

נשמע לא פשוט מה שאת עוברת והתמודדות יום יומית היית כבר בטיפולים? תרפיות למיניהן? היו כאלה ששיפרו את מצב הרוח שלך? גרמו לך להקלה?

רועי-חזן
11/09/19 12:41

היי מישהי16, מצטער על הסבל שאת חווה, אכן לרוב לחרדה יש נטייה לגדול ולתפוס יותר ויותר מקום ביומיום, כפי שאת מתארת שקורה לך. ממה את חרדה? מה מדאיג ומעסיק אותך? כתבת שאת מנסה ללכת לטיפולים רגשיים, באילו התנסית? מציע לך בתחילה לפנות למטפל.ת אחד בלבד, ולבחון האם את מרגישה שם בנוח להביע את עצמך וחווה אותו כרגיש וקשוב, האם את מתחברת לגישה הטיפולית שלו, וכמובן לוודא שהמטפל מוסמך בתחומו ובעל רישיון מקצועי. במידה ואין חיבור שכזה, כדאי גם להעלות בפני המטפל את התחושות שלך ולברר האם ניתן לעבוד עליהם. במידה והחלטת שלא מתאים, אז כדאי בהחלט להמשיך למטפל.ת אחר ולבחון שוב את הדברים. בהצלחה!

מישהי16
11/09/19 15:53

תודה רועי! התחילה אצלי לפני כמה שנים חרדה סביב מים ומקומות עם מים- בריכות, ים, מקלחת זה אתגר יומיומי אצלי וכו'. רוב הזמן הייתי יכולה להתנהל כרגיל בחיים, חוץ מהתקפים מידי פעם. לצערי, בימים האחרונים, לא יודעת מהי הסיבה לכך, אני פשוט חווה נפילה משמעותית. אני כל היום בתוך החרדה, גם ממים וגם ממה יהיה כשאאלץ להתמודד עם מצבים שמפחידים אותי(במצבים עם מים, מול אנשים, במקומות שאהיה חייבת לשבת) לא יודעת אם דיכאון חס ושלום נלווה לכך. אני לא מסוגלת לשבת לשניה, כי הכל צף כשאני יושבת במקום אחד. קשה לי מאוד להירדם בלילות ולוקחת תרופות טבעיות להרגעה. הייתי בטיפול פסיכולוגי במשך שנה של שיחות, ללא שיטה מסוימת וייחודית, אך הוא לא הועיל למצבי.

מישהי16
11/09/19 14:02

קודם כל תודה על ההבנה והמענה! הייתי בטיפול פסיכולוגי במשך שנה, של שיחות. אך כנראה שסוג הטיפול לא התאים לי וזה לא עזר כמעט בכלל. אני חוששת שזה מעט יותר מחרדה כרגע. כנראה שאתחיל השבוע טיפול CBT. מקווה שהטיפול הזה באמת יתאים למצבי ויעזור לי.

רועי-חזן
13/09/19 12:31

מישהי16, אכן נשמע שלמצב שאת מתארת טיפול CBT יוכל לסייע בהפחתת הסימפטומים החרדתיים. שמח לשמוע שמצאת טיפול כזה, ומאחל לך בהצלחה!

מישהי16
13/09/19 16:56

תודה רבה!