מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

כאב צוואר ממושך

12/09/19 19:18
5 תגובות

שלום,
כותבת כאן כי אני מרגישה מאד לבד ולא יודעת לאן לפנות לעזרה.
לפני 6 שנים התחיל לכאוב לי הצוואר מדי פעם, הרגשה שמשהוא בצוואר לא במקום. הכאב והתחושה היה בא והולך אבל עם השנים רק החמיר וכיום אני חווה את זה כל הזמן.
לפני 4 שנים הייתי אצל ראומוטולוג ששלך אותי לרנטגן שחזר תקין והלכתי לפיזיו שאמרה שהיא לא יכולה לעזור לי.
בשנתיים האחרונות הייתי אצל עוד שתי ראומוטולוגים, שתי אוסטיאופטים ופיזוטרפיסטית. הראומוטולוגים סייעו לי עם בעיות שונות בגוף אבל כשהעליתי את הכאב והתחושה המציקה בצוואר הם לא לקחו אותי ברצינות. שאלתי אחד מהם אם כדאי לעשות עוד רנטגן לראות אם משהו השתנה בשנים האחרונות והוא צחק עלי ואמר שלא מסכנים קרינה כזאת אם אין סיבה טובה. הפיזיו נתנה לי תרגילים לחיזוק הצוואר וממש רציתי להאמין שזה יעזור לי אבל אני עושה כל מיני תרגילים כבר שנה ללא שינוי.
אני מרגישה שיש משהוא לא בסדר בצוואר שלי. זה תחושה של לחץ, הרגשה שמשהוא לא במקום ואני עושה כל מיני תזוזות עם הצוואר שאני יודעת כנראה מזיקות אבל מקבלת מהם הקלה לכמה שניות. הכאב הוא מקומי בחלק העליון של הצוואר בצד ימין ולפעמים מקרין למאחורי עין ימים.
אני לא יודעת למי לפנות כי אני מרגישה שאפאחד לא מוכן לעזור לי/ לא יודע איך או לא מבין את הכאב והתחושה המוזרה שמשגע אותי.
מקווה שמישהו כאן יכול לעזור
תודה


תגובות

תמי-29
13/09/19 9:49

היי ליאור, לי אין יידע רפואי אבל אולי כדאי לפנות גם לאורטופד. היה לי לפני הרבה שנים כאב שהמקור שלו היה הקרנה ממקום אחר. אני לא אומרת שזה מה שקורה אצלך אבל כדאי לחשוב לכל הכיוונים. בכל מקרה אני מקווה שהרופא/ה המייעצת תענה לך כאן, תרגישי טוב

מערכת-כמוני
16/09/19 10:52

שלום ליאור, תודה על השיתוף. אנו מאחלים לך בריאות ומזמינים אותך לקבל תמיכה גם בקהילת כאב, בקישור:

זיוה17
16/09/19 14:34

יש עוד בדיקות חוץ מרנטגן. תברר על mri. ואם עשית רנטגן לפני 4 שנים נראה לי שאפשר לבקש גם c.t. אם אתה חש צורך לבדוק מה קורה תדרוש מהרופאים בדיקות. mri זה ללא קרינה.

ליאור43
16/09/19 18:29

מאיזה רופא מקבלים הפניה לmri?

בלה.ל
16/09/19 18:56

אפשר מאורטופד, נוירולוג, ראומטולוג. ואם יש לך רופא משפחה טוב שמודע לכאב שלך, אולי גם הוא ייתן. בהצלחה מכל הלב.