מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצההתקף אפילפטי בודד

התקף אפילפטי בודד

14/09/19 21:44
4 תגובות

ינואר האחרון היתה תקופה מאוד מתוחה נפשית,
אביה של אישתי בטיפול נמרץ בין חיים למוות לאחר גילוי סרטן לימפומה, נפטר מאז.
אישתי לא זזה ממיטתו ואני מטפל בשני ילדים.
בשעה כ-2 בלילה התעוררתי עם תחושת נימול קשה מכתף ימין לאורך כל היד,
אישתי עסתה לי קצת את האזור וחזרתי לישון. לא אחרי הרבה זמן התעוררתי בבהלה, מאוד מאוד מבולבל ברמה שלא הבנתי איפה אני נמצא בשניות הראשונות, במקביל אני שומע את אישתי מדברת בטלפון עם מד"א כשהתינוק על הידים שלה אחרי שהתעורר מהבהלה, מסתבר שהיא ניסתה להעיר אותי כ-2 דקות ללא הצלחה לאחר שהתנשמתי בכבדות ומתחתי את הידים. הלכתי לשכב בסלון על הספה, הייתה לי בחילה קשה שהובילה להקאה.
מד"א הגיעו לפנות אותי לבילינסון חיוור לגמרי.
לאחר כ-16 שעות בחדר המיון אחרי בדיקות דם, רנטגן, סיטי. הכל תקין ואז הגיע תוצאות של eeg שהראה פעילות אפילפטית. הנירולוג כבר לא התלבט והודיע שיש אבחנה, אפילפסיה. קיבלתי קפרה, נאסר עליי לנהוג כשנה לפחות ושלחו אותי הבייתה עם המלצה לmri מוח להמשך בירור.
תוצאות ה-mri הגיעו ואיתם הבשורות, חשד למחלה דמניאלטיבית, מתחילים לגגל ומגיע לטרשת נפוצה,שוב המשך בירור.
ניקור מותני, כל הבדיקות דם האפשרויות, הכל תקין גם עמוד שידרה ללא נגעים. שוב המשך מעקב ואני עם תוצאות mri חצי שנה אחרי כאשר נראה שאין שינוי משמעותי מהקודם.
אציין שאני מרגיש טוב רוב הזמן, משתדל להקפיד על ספורט, מנהל אורך חיים זהה מלפני ההתקף.
כרגע אני ממתין לתור לנירולוג נוסף לאחר שהנירולוג הראשון מאבחן כטרשת נפוצה וממליץ להתחיל טיפול תרופתי.
לא מבקש ייעוץ רפואי, בעיקר משתף ותוהה אם מישהו עבר מהלך מחלה דומה, טרשת נפוצה עם אפילפסיה.
האם העבודה שה-mri השני ללא שינוי מהראשון עדיין מספיק כדי לאבחן טרשת נפוצה? מאחר ואחרי הראשון לא הייתה אבחנה.
האם האבחון וודאי למרות העבודה שמלבד ההתקף האפילפטי הבודד בתקופה של לחץ נפשי קיצוני אני מרגיש טוב?
האם יש וודאות של קשר בין ההתקף אפילפטי לטרשת נפוצה במקרה שלי?
תודה רבה למי שקרא


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
14/09/19 21:54

הי ג׳יטי אין לי נסיון דומה אבל אני והורדת ביחד כבר 25 שנה ולכן נשמע לי קצת מוזר שקיבלת אבחנה לטרשת על סמך התקף שנקבע כאפילפטי. לאור שאלתך הייתי עוצרת לפני התחלת טיפול והולכת לחוות דעת נוספת באחת ממרפאות הטרשת דרך הקופה או באופן פרטי. גם על האפילפסיה הייתי שואלת שוב, אולי גם שם טעו. בהצלחה

ג-יטי
14/09/19 22:19

היי עינת, תודה על התגובה המהירה. האם יש מרפאה מומלצת דרך הקופה? האם יש המלצה על נירולוג באופן פרטי?

עינת-מילר
מוביל קהילה
15/09/19 8:32

יש בכל בתי החולים הגדולים מרפאת טרשת ולרוב המנהלים של כל מרפאה מקבלים גם בפרטי. כולם טובים באותה מידה ולדעתי השיקול למי ללכת צריך להיות לפי נוחות וזמינות. בטרשת אין לחץ מיידי להתחלת טיפול והבדל של כמה שבועות ואפילו חודשיים לא ממש משנה. למרפאות בבתי החולים מקבלים טופס 17 מהקופה.

ד-ר-אסתר--גנלין
מומחה כמוני
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)
15/09/19 15:15

ג'יטי שלום באופן כללי אפילפסיה יכולה להופיע כחלק ממחלת הטרשת נפוצה, אם כי ההסתמנות איננה שכיחה. מקובל לחשוב שהופעת נגעים דלקתיים במוח באזור קורטיקלי או תת קורטיקלי אחראים לתופעה. ככלל שכיחות אפילפסיה בטרשת היא פי 3-4 יותר משאר האוכלוסיה. בגיל צעיר - בילדים עם טרשת רואים יותר אפילפסיה ממבוגרים. במבוגרים מדווח על שיא האירועות בגילאי ה- 30. בהתייחסות ספציפית למקרה שתארת- מתקשה להביע דעתי באם אכן מדובר בטרשת. צריך לראות את מראה ההדמיה, האם חזר אוליגו קלונל חיובי בבדיקת הניקור מתני? זה שלא היתה דינמיקה בין בדיקות ההדמיה החוזרות לא שולל. מצד שני , יש אבחנה מבדלת להמצאות נגעים בחומר הלבן במוח ולא ניתן לאבחן רק על סמך ההדמיה. מצריך חוות דעת נוירולוג על מנת לבסס את האבחנה לפני התחלת טיםול מונע. בהצלחה ורפואה שלמה.