מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהחוסר חברים וזוגיות

חוסר חברים וזוגיות

אנונימי
אנונימי
17/09/19 23:12
5 תגובות

שלום לכם,

אני עובר ימים קשים בשנה האחרונה עקב בדידות וחוסר יכולת לתקשר אם אנשים. אני מאוד רוצה שיהיו לי חברים וזוגיות אבל אני לא יודע מאיפה להתחיל. חשוב לי לציין ששנה שעברה חזרתי לארץ אחרי שבע שנים שבהם גרתי במדינה אחרת. ציפיתי שהחזרה ארצה תחזק את הקשר שלי פה ויגרום לתחושת "משפחה" אבל זה לא קורה כי אף אחד לא יודע איך אני מרגיש. בנוסף, הירידה מהארץ גרמה לאיבוד חברים מנעוריי. אין לי כמעט קשרים בכלל - ממש כמו עולה חדש. משפחתי עברו אימי עברה לגור באיטליה בתקופה הקרובה עם בן זוגה ואבי גר באמריקה שנים רבות כך שאין קשר בינינו.

אשמח לכל יעוץ או עזרה. :)

תודה רבה. :)

דניאל


תגובות

ג-ק5
18/09/19 9:41

היעוץ שלי - טרמינל 3

רועי-חזן
18/09/19 14:55

היי דניאל, שינוי מגורים ובמיוחד הגירה מארץ אחת לאחרת לאחר הרבה שנים היא חוויה מאתגרת ומעלה הרבה קשיים לרוב. בנוסף לכך, נראה שציפית שכשתחזור לארץ ההשתלבות מחדש תהיה קלה יותר על סמך הקשרים המוקדמים שהיו לך, אולם להפתעתך נראה שהחברים המשיכו הלאה בחייהם, ובדומה גם בני משפחתך עזבו בינתיים את הארץ. כך שכגודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה מהבדידות שאתה חווה כעת, ואכן אתה חווה אתגרים של "עולה חדש" כפי שכתבת. יחד עם זאת, בדידות היא לא דבר קבוע, ויש אפשרויות שונות להכיר ולפגוש אנשים חדשים בגילך, כשבשונה מ"עולה חדש" אתה מדבר עברית, מכיר את התרבות ואת הארץ, כך שיש לך כבר הרבה יתרונות שבוודאי יעזרו לך בתהליך. מרכזי צעירים, התנדבויות במסגרות שונות, חוגים שונים ועוד - אלו פלטפורמות שיכולות לעזור לך להכיר ולהתחבר. במידה ואתה מזהה קושי ייחודי ביצירת קשרים חדשים והיית רוצה לבחון זאת, כדאי לשקול לפנות לטיפול קבוצתי שממוקד בעבודה על יכולות בינאישיות ואף לכשעצמו מהווה מסגרת להיכרויות חדשות. מה דעתך? בהצלחה!

YOAV6
19/09/19 0:52

היי דניאל. מצטער לשמוע על מצבך, אם תרצה אתה מוזמן לקפה או לבירה או כל דבר שיעלה לך את המצב רוח ואולי להכיר חבר. בכל מקרה אני מאחל לך שאם הזמן יהיו לך חברים וחברות וזוגיות, לפעמים הדברים צריכים זמן בשביל להסתדר, ולהיות לבד זה באמת באמת לא קל. מבין ומזדהה איתך.

9May
07/10/19 0:57

אתה לא לבד

meאני
07/11/19 23:04

היי דניאל בן כמה אתה? אשמח להציע לך חברות