מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההאם אני במצב שזקוקה לאשפוז/אשפוז יום?

האם אני במצב שזקוקה לאשפוז/אשפוז יום?

05/10/19 18:27
3 תגובות

אני ממש לא יודעת, מרגישה ללא מוצא.
אני לא נשקלת (מפחדת) ומרגישה שמנה כמו תמיד, ואני בד"כ בתת משקל אבל לא גדול (סביב BMI 17). מה שכן, אני אוכלת בערך רק יוגורט. אני מוציאה מהפה ולא בולעת גבינה, לחם קל וגם חצי מקרטיבים לייט שאוכלת.
אני מרגישה שהגוף רעב אבל לא מצליחה לשנות..
מפחדת מהאוכל, מהשמנה, מלבלוע..
ירקות הורדתי כי גיליתי שהם מנפחים לי מאוד את הבטן (אני אחרי 2 ניתוחים). לפעמים מוצצת קלמנטינה. שותה קצת חלב שקדים ללא סוכר דל קלוריות, לפעמים מוציאה חלק מהפה, גם חלק מהיוגורט.. זהו אין כלום חוץ ממה שהזכרתי. שנים (מאז האשפוז האחרון) לא אכלתי "ארוחה" או מבושל.. מפחדת גם מפירות.
כל לילה אני אומרת לעצמי "מחר אוכל חצי פרוסה" "מחר אוכל קורנפלקס" אבל אז אני מפחדת ולא בולעת..
מרגישה נורא
קשה לי לחיות ככה
כל יום זה סבל אחד גדול, אני עייפה כבר.. מעל 25 שנה עם ההפרעה הארורה הזאת..
אני חלשה, בלוטת התריס שלי בבלאגן למרות שאני מקבלת 2 סוגי כדורים.
אני מתפקדת בקושי, כמו סמרטוט.
מותשת פיזית ונפשית. לא יודעת כבר מה לעשות עם עצמי...


תגובות

אלה, אינני יודעת אם את מטופלת או לא, אך ברור ממה שאת רושמת שמצבך מאד גרוע :( נשמע שרמת החרדה מאכילה ומשקל כל כך גבוהה שהיא משתקת אותך וזה עונה על השאלה שלך: כן, נשמע שאשפוז מלא או אשפוז יום יכולים בהחלט לעזור פה...

פפפפ
06/10/19 13:53

וואו! מטורף!!!תעזרי בכל מה שאת יכולה! את יכולה לצאת מזה עם טיפול טוב!

rachel22102018
07/10/19 22:10

אלה היקרה אני לא יודעת בת כמה את אבל 25 שנים נשמעים לי כמו נצח. אנורקסיה לא מתבטאת רק בגוף אלא גם בנפש ובמקרה שלך bmi 17 זה כן נמוך וגם אם היה יותר גבוה , עדיין את במצב של הפרעה . אנורקסיה או לא , את צריכה עזרה. אבל את עם עצמך צריכה להחליט קודם ולדעת לקבל את העזרה. עצם העובדה ששאלת את השאלה הזו ,זוהי כבר התחלה של משהו טוב. החיים קצרים מדי , זה משפט ידוע ומוכר, אבל נכון. אני מרשה לעצמי לומר לך את כל הדברים הללו ממקום של הזדהות. הפרעת אכילה היא מחלה קשה , היא אורח חיים ובניגוד לשאר המחלות את התרופה. אבל לבד אי אפשר לעשות זאת. תתחילי באשפוז יום במקום עם דיאטנית צמודה ושיחות. איבדתי זמן יקר מדי על המחלה ואני מצטערת על כך , איבדתי שנים של נעורים. יצאתי ממנה מחושלת וחזקה מתמיד. הצלחתי לראות עתיד , הצלחתי לחיות, אני מצליחה להנות מהחיים והכי חשוב מצליחה להנות מאוכל. לא אשקר לך , זה לא פשוט אבל אפשרי. את חזקה ומבלי להכיר אותך אני יודעת אז קחי את עצמך בידיים ואל תרחמי על עצמך. בהצלחה אהובה. אם תרצי התייעצות אני כאן:)