מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאף פעם לא באמת טורחים להתייחס פה, אבל אני זקוק לעזרה!

אף פעם לא באמת טורחים להתייחס פה, אבל אני זקוק לעזרה!

22/10/19 20:51
7 תגובות

כנראה זה מקום שרק נועד כדי לפרוק, וזה מקובל ולגטימי. אבל אשמח שמי שקורא את זה באמת יגיד לי מה לעשות למה אני אובד עצות.
אני סובל מחרדות במשך שנה, בחודש האחרון העלתי מינון ל 15 מג ציפרלקס, שבעצם לא רק שלא הביאו לשיפור במצב אלא להתדרדרות איומה.
אני סובל ממחשבה טורדנית שכל החיים הם חלום, או משהו בסגנון, מחשבה שלא מרפה ממני ויוצרת בי חרדה איומה - זה נורא מתסכל כי אין לי דרך להתמודד עם דבר כזה, אין לי אופציה אפילו לטפל בזה. המינון ציפרלקס לא באמת תורם למחשבות, שאותן מחשבות יוצרות אצלי חרדה איומה.
כמובן מעבר לחרדה זה מתבטא בחוסר חשק, מוטיבציה לעשות, דכדוך וחוסר מצב רוח - שכן לחיות במחשבה שהכל חלום אז מה הטעם באמת לעשות.
ברור לי שזאת מחשבה טיפשית, וכן היא אולי נובעת מדה ריאליזציה או משהו בסגנון אף על פי שאני לא באמת חווה את התחושות של הניתוק, אלא רק את אותה מחשבה. מה כדאי לעשות?


תגובות

איילת-השחר5
22/10/19 21:09

שאלתה מה לעשות אני אענה לך מה שאני עשיתי, רופא המשפחה שלי תמיד אמר לי שהכל מתחיל ומסתיים במוח, אז אני החלטתי להרחיק את אותן המחשבות בזה שאני אעשה דברים שיש לי סיפוק מהם, אעסיק את עצמי בכל מה שאני אוהבת, האמן לי זה עובד

נתי23
22/10/19 22:04

וזה באמת עזר לך?

איילת-השחר5
22/10/19 22:14

ועוד איך אני לא לוקחת בכלל תרופות פסיכיאטריות - אמנם יש לי בבית לוריוואן למקרי חירום אבל אני משתדלת לא לקחת, אם אני חשה קצת במצוקה או מחשבות לא רצויות אני ישר יוצאת מהבית להליכה

נתי23
23/10/19 0:12

אולי אפסיק עם הציפרלקס

איילת-השחר5
23/10/19 0:15

אם אתה מחליט להפסיק עם הציפרלקס מציעה לך להתייעץ עם הפסיכיאטר - כי הפסקת התרופה צריך להיעשות בהדרגה

נתי יקר. אתה מספר ששנה אתה סובל מחרדות. האם אתה יכול לפרט יותר על החרדות האלו ומנין הם התחילו. בעניין ה"מה לעשות"? ראשית, אם אתה נוטל שנה ציפרלקס ועדיין אין שום שיפור במצבך הייתי פונה לפסיכיאטר לייעוץ במקרה כזה ניתן לסייע בהוספת תרופה אחרת או בשינוי של התרופה. כן, לעיתים, הגברה של מינון תרופה גורמת לתחושות קשות יותר עד שיש הסתגלות. שנית, טיפול תרופתי הוא רק חלק קטן מן הטיפול שלעיתים הוא הכרחי אבל ממש ממש לא מספיק. חשוב לפנות לטיפול רגשי שיתאים לבעיה ממנה אתה סובל (לשם כך ביקשתי שתפרט יותר בהתחלה). שלישית, אני מצטרפת למה שכתבה לך איילת השחר - אני מבינה שכרגע אתה לא מרגיש מוטיבציה אבל לפעמים המוטיבציה מתנהגת כמו רכב שצריך להתניע אןתו בירידה, דהיינו, לאחר שתחוש הטבה מהטיפול הרגשי והטיפול התרופתי צריך לחשוב אילו דברים בחיים יוכלו לתת לך סיפוק והנאה. ספר מה גרם לך להינות בעבר?

bar87
09/11/19 15:01

גם אני סבלתי קשות ממחשבות שאני בחלום. הייתי מתעוררת בלילות ולא מצליחה להבין אם אני עוד בחלום או במציאות.כתוצאה מכך היו לי התקפי חרדה מאוד קשים.הרגשתי שהחיים שלי נגמרו ושלעולם לא אצא מהלופ הזה.אני שנה אחרי זה ועדיין מתמודדת עם קשיים,אבל יכולה לומר לך שהתחושות הללו הלכו והצטמצמו.וכמו שאמרו כאן לפני,אני מנסה בכל פעם שזה קורה,להסיט את המחשבה לכאן ועכשיו.ובעיקר לא לפחד מהמחשבות שלי.לתת להן לחלוף. אני התחלתי לעשות נשימות עמוקות כל בוקר וכל ערב.זה ממש מרגיע אותי ומשחרר לחצים.