מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתלמה מעשה רע מוחק לחלוטין את כל ה"מעשים הטובים"

למה מעשה רע מוחק לחלוטין את כל ה"מעשים הטובים"

25/10/19 4:57
4 תגובות

היי,
אני מנסה להבין משהו.
מדי פעם קוראים למשל על מישהו שבגד באשתו ואז אשתו עזבה אותו. קראתי לאחרונה על מישהי שבעלה סיפר לה ובאותו הרגע אמרה לו לצאת מהבית.
קראתי על ילדים שניתקו קשר לחלוטין עם הורה אחרי שגילו שההורה עשה משהו ממש רע וכן הלאה.
השאלה היא - מדוע המעשה הרע "מוחק" לגמרי את כל הדברים הטובים שכן היו?
הרי נניח במקרה של הזוג - הם כן התחתנו שזו בטח הייתה חוויה טובה מאד, הוא כן קנה לה מי יודע כמה מתנות, ארגן לה מי יודע כמה מסיבות יומהולדת, יציאות וכו' וכו' - אז למה המעשה הרע מוחק את כל הטוב וכל הקשר נעלם בבת אחת בום?
אני לא אומר שזה לא נכון, ההרגשה שלי אומרת (לא יודע אם היא נכונה, אך זאת, לפחות נכון לעכשיו ההרגשה) שכך צריך לנהוג - אבל אני מנסה להבין את "ההגיון" של ההרגשה הזאת.
סליחה אם השאלה קצת מוזרה, רק מנסה להבין...
תודה...


תגובות

ג-ק5
25/10/19 10:31

זה מאוד תלוי, יש הבדלים בין מעשה רע שעושה אדם רע למעשה רע שעושה אדם טוב. רוע בדכ נוטה לעטוף את עצמו בהעמדת פנים של טוב, אבל מהרגע שמתגלה האמת, אתה פתאום מטיל ספק גם בדברים הטובים, האם הם באמת באו ממקום טוב, או מהעמדת פנים, איכשהו טבעם של המעשים הרעים פשוט יותר. הדוגמאות שנתת שם עוסקות בחוסר אמון, הרבה פעמים מהמקום של חוסר אמון אין דרך חזרה, ממהסיבה הפשוטה שקשה מאוד לתת אמון אחרכ, אתה לא יכול להיות עם אדם שאין לך אמון בו, ושבכל בכל פעם תצטרך להטיל ספק ביושרו. העולם הזה מלא בהעמדות פנים, מהרגע שטבעו הרע של אדם נחשף,אין דרך חזרה. בהקשר של בגידות, הייתי אומר שכל הפוליאמורה קיימת על מנת להכשיר את השרץ ולקבל רשיון לבגוד,אבל אז לפחות נחסך השקר.

hh7897987
25/10/19 22:31

בהמשך לגק: אדם ״טוב״ (נניח, שאינו סוציופאט) שעשה דבר רע, יחוש רגשות אשם. ללא קשר לחומרת המעשה או לתגובה של האחר, באופן סובייקטיבי תחושת האשם תחבל באמון ותקשה לראות את הטוב שייצר בעבר. אינדיקציה לאדם ״טוב״, היא שהוא לא יחזק את תחושת אשם אצל חברו. אם תיקרא על פסיכגולוגיה אקזיסטנציאלית בוויקיפדיה- תראה שוויתור על תחושת האשם היא מרכיב מרכזי בטיפול. ** השאלה - מתאי וויתור על תחושת האשם היא דבר בריא, ומתי סיפטום שם סוציופטיות? (אני באמת שואל, כי לכאורה אין שום דבר טוב בתחושת אשם, פיתרון ״רוחני בשקל״ שג׳ק פחות יסכים איתו, - זה שאין היגיון באשמה, ויש היגיון באמפטיה. ייתכן ואשמה היא אמפטיה שהפכה להיזדהות).

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
26/10/19 7:32

ועדיין, בנוסף לכל האמור לעיל ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים נורמטיביים שעושים מעשה "רע" מסויים ( למשל בגידה ) והם כן זוכים לסליחה ומחילה. צריכים לזכור תמיד שהמדיה לעולם תבליט את ה"צהוב" ,את מעורר הסנסציה לטובת עגל הזהב שנקרא רייטינג ואגב זה נכון גם בשיחות חולין. רכילות על משפחה שהתפרקה בגלל בגידה תמיד תהיה עסיסית יותר מאשר סליחה ומחילה בין שני בני זוג אוהבים.

מחפשלהבין
26/10/19 19:34

תודה על התגובות, אני צריך קצת לחשוב על הדברים