מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהמנסה להבין - למה מעשה רע מוחק את כל ה"מעשים הטובים"

מנסה להבין - למה מעשה רע מוחק את כל ה"מעשים הטובים"

25/10/19 4:58
3 תגובות

היי,
אני מנסה להבין משהו.
מדי פעם קוראים למשל על מישהו שבגד באשתו ואז אשתו עזבה אותו. קראתי לאחרונה על מישהי שבעלה סיפר לה ובאותו הרגע אמרה לו לצאת מהבית.
קראתי על ילדים שניתקו קשר לחלוטין עם הורה אחרי שגילו שההורה עשה משהו ממש רע וכן הלאה.
השאלה היא - מדוע המעשה הרע "מוחק" לגמרי את כל הדברים הטובים שכן היו?
הרי נניח במקרה של הזוג - הם כן התחתנו שזו בטח הייתה חוויה טובה מאד, הוא כן קנה לה מי יודע כמה מתנות, ארגן לה מי יודע כמה מסיבות יומהולדת, יציאות וכו' וכו' - אז למה המעשה הרע מוחק את כל הטוב וכל הקשר נעלם בבת אחת בום?
אני לא אומר שזה לא נכון, ההרגשה שלי אומרת (לא יודע אם היא נכונה, אך זאת, לפחות נכון לעכשיו ההרגשה) שכך צריך לנהוג - אבל אני מנסה להבין את "ההגיון" של ההרגשה הזאת.
סליחה אם השאלה קצת מוזרה, רק מנסה להבין...
תודה...


תגובות

הי יקר. מעשה רע לא מוחק את כל הדברים הטובים. הבעיה היא שכשאדם מרגיש פגוע על ידי מישהו אחר הוא מתרכז לגמרי בכאב הזה ובפרשנות שלו לכאב. לדוגמה אם אתה מקבל מכה באצבע הקטנה של הרגל אתה יכול להרגיש שכל הגוף שלך מזועזע אתה יכול להתחיל לחשוב שאולי ריסקת משהו גדול יותר. אתה יכול להתחיל לחשוב שלעולם תצלע. אינך חושב בזמן הזה על חלקים אחרים בגוף שלך שעובדים נפלא ומתפקדים. אינך חושב שזו בסך הכל מכה קטנה באצבע והיא תחלוף. אישה שהבינה שהבעל בגד בה (ואני מתייחסת לדוגמה הספציפית שנתת) יכול להיות שבאותו הרגע מרגישה שסכין חדה ננעצה בה, יכול להיות שבאותו הרגע היא מאבדת את כל האמון בבעלה, יכול להיות שבאותו הרגע היא חושבת שכל הדברים היפים שאמר לה היו שקר. יש כמה פרמטרים לתגובות קיצוניות של ניתוק: 1. האישיות של מי שקיבל את הפגיעה 2. הרקע שקדם לפגיעה 3. היכולת לסלוח והפרשנות שהאדם נותן לפגיעה 4. טיפול נכון בסיטואציה של האדם שפגע. לא תמיד מי ש"זורק" ישאר בעמדה הזו לאחר שהדברים עובדו....מה דעתך? למה שאלה זו מעסיקה אותך? איפה היא "נוגעת" בך?

שלום987
05/11/19 1:44

אני לא חושבת שהמעשים הטובים נמחקים.. פשוט יש סיטואציות קשות. הבאת דוגמא של בן זוג שבוגד- אישה שנבגדת רואה בבן זוגה מאותו רגע רק את הבגידה.. מדמיינת משו שעשה וכולי. ככה רוב בני האדם שנפגעים. כשנפגעים ממשהו, אוטומטית הרגש כלפי המישהו הזה הופך להיות מה שהוא עשה. קשה לשלוט בזה וזה לגמרי מונע מרגש טהור. אבל לדעתי עד שלא חווים את זה קשה להבין כי כמו שאמרת היו אנשים טובים..

אנונה
05/11/19 6:26

הבעיה היא בתפיסות. אישה שרואה סקס חד פעמיממחוץ לבית כמעשה בגידה ומסיימת בגלל סה את הקשר היא אישה מסוג מסויים יש הרבה שהיו מדברות את זה עם הגבר שלהן וכן היו רואות את הפלוסים בו ובקשר ואת האהבה אליו כפלוס הכי גדול, אל מול המינוס של להפסיק את הזוגיות הזאת. זה מאד אינדיוידואלי אבל מה שאתה מציג זה לא מדוייק. לא נמחקים כל המעשים הטובים, אלא עוברים טרנפורמאציה כי הרגש של האכזבה הוא גדול לפעמים הרבה יותר מהאמון שכבר נוצר שאליו נספחו אותם רגשות כמו אהבה ורצון חהעניק. כשאישה נבגדת מתחילים לרוץ המווון סרטים בראש שקשה מאד לגשת ולפתור אותם בשיחה. אלו הרגשות שמדברים. אישה לרוב לא תרצח מהאיבוד שפיות הזה, אלא תשלח החוצה ואו תתגרש, יש זוגות שמצליחים לפסוח על בגידה ולגשת לטיפול ולסדר את הקשר ויש כאלה שזה תירוץ מספיק טוב בשבילם לסיים את הקשר והכרתי בנות שהובילו למצב של בגידה בכך שהפסיקו סקס באמצע או קראו הודעות במסנגר תוך כדי סקס עד שהכבוד בסקס אבד והגבר הלך בידיעת האישה כי בעצם תכננה את זה, לבגוד באישתו באופן חד םעמי כדי להרגיש נחשק שוב . אלו מקרים אותם בית המשפט אמור לבדוק והם לא בודקים החולרות. יש המון נצלניות שהתגרשו כי לא איכפת להן בכלל מה יהיה עם הבעל והוא היה אמצאי מלכתחילה. חשוב לדבר עלהאהבה ביום יום. רק כך מונעים מצבים כמו שתיארת.בידידות, תמר.