מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולההתחיבות לMRI שסורבה

התחיבות לMRI שסורבה

26/10/19 18:33
2 תגובות

לפני חודשים נשלחתי על ידי הקרדיולוג לעשות MRI לב אבל אחרי טרטור מרגיז סירבו לתת לי התחיבות. מאז נשלחתי לעוד כמה בדיקות שלא הראו כלום ועכשיו הרופא שלח בקשה חוזרת לעשות לי MRI. ומה אתם חושבים, הם שוב מבקשים ממני לצרף את כל המסמכים שלמעשה כבר שלחתי עוד בבקשה הראשונה שסורבה. האם התנהלות כזאת תקינה ואי אפשר לעשות שום דבר נגד זה?


תגובות

ממליץ לפנות לנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות - פונים באמצעות אתר משרד הבריאות

עו-ד-אדריאנה-שוורץ
מומחה כמוני
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
27/10/19 8:48

ולנטינו שלום, ככל בדיקה או שירות שניתנים על ידי קופת החולים, גם לבדיקת MRI יש קריטריונים (התוויות) המסדירים את הזכאות לקבלת השירות. מאוד חשוב שהרופא יפרט את הצורך ולא ירשום הפניה כללית או המלצה כללית, זאת כדי שהקופה תוכל לבחון את הבקשה באופן ענייני. כורח המציאות מביא לכך שהשיקול הכלכלי הוא שיקול רלוונטי אולם כאשר יש צורך בבדיקה (אין בדיקה אחרת שיכולה לתת את המענה למשל), סביר שתאשר הקופה את הבקשה. לגבי התנהלות הקופה, כאמור, בפניה הראשונה, במידה ולא פורטה הסיבה המדויקת לביצוע MRI או שבקופה סברו שיכול ובדיקות אחרות יתנו את התוצאה - מדובר בהתנהלות סבירה. כך גם הבקשה החוזרת למסמכים הרלוונטיים, בבקשה החוזרת - הקופה אינה שומרת את המסמכים או יכולה לבצע חיפוש בחומר הרפואי של כל מטופל ולמרות אי הנוחות, חיוני לספק לקופה את כל המסמכים הרלוונטיים לבקשה - כי אלו עומדים בפניה במועד השיקול וקבלת ההחלטה. בברכה, עו"ד אדריאנה שוורץ