מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

אפשר להעלם?

27/10/19 20:47
2 תגובות

אני מרגישה שאני שוב באותו מצב באותו מקום , מרגישה עייפה וחלשה. מרגישה שאין לי כח לכלום , רוצה להיעלם ולא לחזור יותר למקום שאני נמצאת בו. אבל גם אם אני אעלם המחשבות תמיד יהיו , ולא יעלמו הם יהיו איתי בכל מקום שרק אלך. קר לי כל כך קר לי , אני קמה בלילה מרוב שקר לי אני לובשת גם בימים חמים סוודרים קפוצונים ועשיתי קניה של סוודרים בשביל שלא יהיה לי יותר קר. אני רק מורידה חולצה או את הסוודר וישר קפוא לי, מה קורה לי? המשקל שלי לא נמוך
אני מנסה לברוח מארוחות אבל אני כל כך נכשלת וישר תופסים אותי , נמאס לי מהמריבות של "תאכלי , מה את לא אוכלת. תאכלי נו. תפסיקי עם השטויות. זה בראש שלך. אם תגידי שאת לא יכולה את באמת לא תוכלי. את לא צריכה עזרה תעזרי לעצמך לאכול. מה זה זה מה שאת אוכלת? תאכלי אוכל נורמלי. תהיי נורמלית"
נמאס לי מהמחשבות נמאס לי מעצמי , נמאס לי מהכל ואני לא יכולה לברוח מזה וגם כשאני רוצה לעזור לעצמי אני לא מצליחה ומתייאשת מעצמי כמו שכולם מיואשים ממני.
למה הכל כל כך קשה? למה קשה לי עם עצמי?
ובכל הרע הזה מרגיש לי גם טוב , מרגיש לי טוב שאני שולטת שאני מצליחה לשלוט שאני "טובה" בזה. ואף אחד לא מבין שהשליטה נותנת לי הרגשה טובה , שאני מצליחה! אני מצליחה!
לפעמים אני אומרת לעצמי שנמאס לי ולא אכפת לי כבר ואני אוכל הכל מהכל גם אם זה הכי משמין ומיצידי שאשמין, וישר המחשבה אומרת לי שאני מטורפת שאני בכלל חושבת על דבר כזה ושאני צריכה להיות רזה. שאני חייבת.
אני צריכה להתחיל שירות לאומי ואני מפחדת לפספס את השירות , ואני מפחדת על העתיד שיהיה לי מה שיהיה כתוב לי בתיק הרפואי ושזה ישפיע על העבודה ומשפחה שתהיה לי.
אני אומרת לעצמי שאמשוך את האשפוז עד שיהיה במצב גרוע ורק אז אכנס כי רק אז אני "ראויה" להיכנס לשם כי כרגע אני לא רזה ולא קרובה להיות רזה.
לפעמים אני חושבת שאכניס את עצמי לאשפוז ושאולי בפעם הרביעית זה יצליח אבל אני מפחדת , אני מפחדת מהמקום אני מפחדת שזה לא יצליח ואצטרך להתאשפז עוד הרבה פעמים. אני מפחדת מהאוכל אני מפחדת שאני יהיה השמנה היחידה ואני יודעת שכולן ככה חושבות כשהן שם אבל אני באמת מרגישה ככה. אני מפחדת מהכל. אני מפחדת מהרופאים ומהצוות. מפחדת מהשקילות. מפחדת להתמודד מול זה לבד. אני כל כך מפחדת שאני כמעט בוכה כי אני לא רוצה להיות שמנה יותר, אבל אני רוצה חיים.


תגובות

הי יקרה, הקושי שלך צועק החוצה ומובן עד מאוד... בוודאי מייאש להתאשפז שוב ושוב ולחשוב על הפעם הרביעית. עם זאת, חשוב לזכור שבכל פעם שאנחנו ניגשים לטיפול, אנחנו קצת שונים, קצת יותר מוכנים, הסיפור שלנו מסופר מחדש, הקלפים נטרפים והזדמנות אמיתית קיימת. נראה שהמילים החשובות ביותר הן האחרונות, ובהן את רוצה בחיים. שולחת אומץ...ימים טובים, נועה.

לא-אני....
29/10/19 12:15

:heart::heart::broken::broken::cry: