מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהתוהה מה לעשות בגילי ובמצבי.

תוהה מה לעשות בגילי ובמצבי.

01/11/19 13:53
6 תגובות

אחרי 7 שנים טובות סך הכל, בחצי שנה האחרונה אני מתמודדת שוב עם סימפטומים של הפרעת האכילה שלי.
בעברית מס' אשפוזים בכמה מחלקות שונות.
בחודשיים האחרונים ממש החמרה במצב.
ירדתי מתחת למשקל היעד שלי.
אני גם ספורטאית ומתפרנסת מספורט. המקצוע שלי דורש פעילות גופנית רבה ואני מרגישה שהדבר פוגע לי בתפקוד.
אני בטיפול וגם אצל פסיכיאטר שהוא גם מומחה בהפרעות אכילה.
אין אצלינו מסגרת מעקב יותר רצינית למבוגרים ואני לא רוצה להגיע לאשפוז.


תגובות

קודם כל, צר לי לשמוע שזה המצב כרגע, אבל נשמע שאת קשובה לעצמך ומנסה לקבל עזרה שתמנע הדרדרות נוספת. באיזה טיפול את? האם גם בטיפול דיאטני וגם בטיפול פסיכולוגי?

מישהי18
01/11/19 22:55

תודה. לא. אני בטיפול רגשי ובמעקב פסיכיאטרי. בואה את הפסיכיאטר פעם בחודש, אפילו חודשיים. הוא פרטי ויקר לי קצת. הטיפול הרגשי טוב. אני מאוד מחוברת וסומכת על המטפלת שלי אבל היא לא מומחית ואין לה נסיון עם הפרעות אכילה. היא חושבת שכשאני אוכל להתמודד עם קשיים מהעבר שעולים עכשיו וכשמצבי הנפשי ישתפר, אז גם יילמו הסימפטומים של הפרעת האכילה. אני מסכימה עם זה בגדול אבל יש מצבים שהפרעת האכילה כבר תופסת קצב ומציאות משלה וזה הופך להיות גלגל כזה. לצערי אני חוששת שאני כבר בשלב הזה, שההפרעה שלי כבר בתאוצה ואני לא בטוחה שאפשר לחכות שאני ארגיש יותר טוב. מה את חושבת? אני לא אצל דיאטנית... מה כבר יהיה לה לחדש לי.. /-: מרגיש לי כמו טחינת מים. אני יודעת שאני צריכה לעלות במשקל. ברור שלא אהיה כנה איתה ברור שלא אעמוד בתפריט שהיא תתן לי. זה אף פעם לא עבד לי... ברור לי שאני צריכה לעלות במשקל.... סליחה אולי זה לא חינוכי מצדי לכתוב את זה כאן ואני יודעת שיש הרבה בנות שמצליחות להיעזר היטב בדיאטניות. יש לך משהו להציע לי? בכלל מה האפשרויות לנשים בגילי. מעל גיל 30. יש לי שתי בנות ועסק משלי.

Lapind-Audubon
02/11/19 14:01

אני חושבת שאם תמצאי דיאטנית שמתאימה לך, זה כן יוכל לעבוד. הדיאטנית האחרונה שטופלתי אצלה וויתרה אחרי כמה זמן על התפריט כי, כמו שכתבת, "ברור שלא אעמוד בתפריט שהיא תתן לי". במקום תפריט, היא היתה נותנת לי אתגרים ומשימות ומאוד עזרו לי להתקדם. אחרי הכל, דיאטנית עם התמחות בהפרעות אכילה אמורה להבין שחוץ מהעניין הטכני של לאכול נכון, יש בהפרעת אכילה צד נפשי מאוד חזק. וגם, שכל אדם הוא אדם ייחודי, וככה גם אמור להיות הטיפול בו.

אני מסכימה עם המטפלת שלך שצריך לעבוד על המצב הנפשי באופן כללי אבל אני גם מסכימה איתך שלהפרעת אכילה יש נטייה לקבל חיים משל עצמה ונוצרים מעגלים שמשמרים את הסימפטומים, ולכן לדעתי מאד חשוב שתהיי גם במקביל אצל דיאטנית מומחית להפרעות אכילה. אני חושבת שכל פעם שאנחנו מתחילים מחדש טיפול כלשהו אנחנו מגיעים קצת שונים ויכולים להיעזר בצורות שונות, כך ששווה לתת לזה הזדמנות. טיפול אצל דיאטנית שמבינה בתחום הוא הרבה מעבר ללהגיד לך שאת צריכה לעלות במשקל ולתת לך תפריט, ובמידה ותפני לכזו אני ממליצה לך לשתף אותה מה עזר לך ולא עזר לך בהתנסויות הקודמות שלך. לגבי האפשרויות שיש, אני לא יודעת מאיפה את אך מלבד אשפוז מלא יש גם אפשרויות של טיפול מרפאתי ואשפוז יום.

מישהי18
02/11/19 16:16

תודה רבה. את מאוד צודקת. האם הצלחת פעם לעלות במשקל שלא במסגרת אשפוזית?

Lapind-Audubon
02/11/19 18:02

בוודאי. המסגרת האשפוזית לא באמת עזרה לי בטווח הארוך. עם אותה דיאטנית הצלחתי לעלות. העלייה היתה מאוד מתונה וככה, במשך 4 שנים, עליתי במנות של 1-2 ק"ג, עם הפסקות וזמני הסתגלות. חשוב לציין שעל אף כל המאמצים לא באמת הצלחתי להגיע למשקל היעד שהיא שאפה אליו