מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותדיכאון מזורי חרדה קשה

דיכאון מזורי חרדה קשה

07/11/19 17:18
2 תגובות

מזה שנתיים דיכאון מלווה בחרדה קבועה . אי תיפקוד מקבל וולבטרין 300 מג מזה חצי שנה בעבר ציפרלקס אבל ללא חשק עדיין לשום פעולת הנעה הכול שחור ״ לאחרונה במקרה גליתי כדור בשם ויאנס שהבן שלי מקבל עקב קשב וריכוז לוקח אותו 30 מג בהחלטה עצמאית בנוסף לוולבטרין ורק אז באותו היום שלוקח מצליח לנוע לבצע פעולות עדין תחת חרדה אבל ממש מצליח להתרומם .. האם מסוכן לקחת את הוולבטרין שלא עוזר עם הויאנס ? האם כדאי להפסיק בכלל וולבטרין ולקחת על בסיס יומי את הויאנס .
בנוסף צורך גם קסנקס 1mg להרגעה וגם פרוקסט אשר ניתן לי לכאבי גב אבל זקוק לו גם לעניין הרוגע והפכת מתח . עד 15 מג ביום מזה שנה וחצי .
למעשה הכול נסוב היום לנסיון הרגעת המתח והויאנס לפעולות אשר בלעדיו אין סיכוי לזוז ודוחה את כול החיים הדברים מזניח אין כוח להתמודד רק הויאנס והפרורקסט יעילים יותר מהכול . אודה לעצה מה להוריד מה האינטראקציות ?
תודה מראש


תגובות

סימה-לבני
17/11/19 9:50

שלום רב

אם אסכם את מה שרשמת למעלה, אזי כרגע אתה לוקח את התרופות הבאות:

  • וולבוטרין - לעלון לצרכן הקלק כאן - תכשיר אנטידכאוני
  • פרקוסט - לעלון לצרכן הקלק כאן - תכשיר נוגד כאב ממשפחת האופיאטים (מורפינים)
  • קסנקס - לעלון לצרכן הקלק כאן - תכשיר ממשפחת הבנזודיאזפינים
  • וויואנס - לעלון לצרכן הקלק כאן - תכשיר ממשפחת הסמים הממריצים (אמפטמינים)

הכל כדי להפיג מתח וחרדה.

והשאלה שלך היא מה האינטרקציות בינהן.

אז חשוב לי להבהיר לך שאתה בעצם לוקח "קוקטייל" של תרופות ממשפחות שונות, שאני מבינה שאפילו הרופא שלך לא ממש יודע עליהן, כי את הויואנס אתה לוקח מהבן שלך, אם הבנתי נכון. במצבים כאלה, לדעתי, חשוב שיהיה רופא מלווה, ושהתיק הרפואי שלך יכלול את כל התרופות והמינונים הנכונים, למקרה שפתאום תופיע לך תופעת לוואי לבבית (בגלל הוויואנס למשל) או אחרת, ואף אחד לא ידע מאיפה היא צצה.

נקודה שנייה היא שבכל הדיווח שלך אתה לא מזכיר אם ניסית פתרונות שאינם פרמקולוגים. נראה לי ששווה לך לבדוק את האופציה הזאת, כי הספרות מדווחת על כך שהיא יעילה באותה מידה כמו האופציה הפרמקולוגית (תרופתית) עבור חלק מהמטופלים. כאשר אני מדברת על פתרונות לא פרמקולוגים אני מדברת בעיקר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, CBT, פסיכולוג או מאמן אישי, מישהו שיאפשר לך לדבר, ולבצע את הפעולות היומיות שאתה צריך לבצע, מבלי לקבל תרופות. 

לעניין האינטרקציות,

חשוב להבין שכל התרופות משפיעות על מערכת העצבים המרכזית ולכן תופעות לוואי של כל תרופה יכולות להתעצם בנוכחות האחרות.

במיקרומדקס מציינים כמה מהן במיוחד, מאחר שהן פועלות על מערכת הסרוטונין, לקיחה משותפת של Oxycodone שנמצא בתוך הפרקוסט, ביחד עם Vyvanse  עלולה להגדיל את הסכנה מסינדרום סרוטונין, וכך גם הלקיחה של Bupropion שהוא החומר הפעיל בוולבוטרין ביחד עם ה Vyvanse.

על סרוטונין סינדרום תוכל לקרוא באתר של מיוקליניק, באנגלית,  כאן.

סיכום

לאור העובדה שיש לך בן, ואולי יותר מאחד, כדי  לטפל, אני ממליצה לך לחפש רופא שתוכל לשתף אותו במצבך ובהתלבטויותיך, כדי שתוכלו ביחד לבנות לך תוכנית, רצוי בשילוב פתרונות לא פרמקולוגים, כדי להשתלט על מצב הדכאון והחרדה. חשוב שאותו רופא יידע כל מה שאתה עושה ולוקח ויוכל להגיב בהחלפת טיפול או הורדת מינון במקרה שמתפתחות תופעות לוואי.

למעלה, ליד כל שם של תרופה תמצא את העלון לצרכן שלה, ושם תוכל להתרשם מרשימת תופעות הלוואי שלה ואזהרות נוספות.

אני מזהירה אותך מפני הפסקה בבת אחת של כל אחת מתרופותיך, כי כולן מהסוג שצריך להפסיק בהדרגה, כי אחרת הסבל הוא עצום.

 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

 

HOMEBOY1
17/11/19 11:01

אציע לך לחזור לרופא המטפל\ת ולהתחיל לבחון כדורים חדשים אצלי אחרי שנה של נסיונות נמצא כדור בשם טרזודל ששינה את חיי והקל עליהם. זה דורש סבלנות ואמונה שתרופה מתיאמה תימצא. בקשר לכדורי הרגעב זה טוב למצב SOS אך זה ממכר והגוף מסתגל מאד מהר מציע לך מכל הלב להפוך את הכדור למצבי חירום. לגבי האופיאטים תפסירקי מייד, תסתכלי על מסב ארהב בהתמכרות לאוקסיקונטין ופרוקסט ותביני. כדור זה לא נועד בשום אופן להרגעה כרגע את משתמשת בו כמו מכורה לסמים. כדור זה נועד לכאב בדרגת 9-10. אני יודע כי אני פגוע צוואר קשה עם כאב כרוני עצבי ושנים נתנו לי אותו יחד עם מדבקת מורפיום פנטה. הורדתי אותו אחרי שראיתי בחור שהכרתי בטיפולים מגיע למצב נרקומן, מאבד את משפחתו וביתו רק בגלל שהשמש באורס והפרקוסט ככדור הרגעה ואחרי שלוש שנים כבר נטל 8 כדורים 10. זוהי עצתי . צרי איתי קשר עם תרצי באופן פרטי ונשוחח בטלפון ואספר לך על מלחמתי בכאב ומה עשיתי גם ללא תרופות, כאב בדרגת 10, תסמונת ש 70% מהסובלים בה מנסים ורבים מצליחם להתאבד מכאב.