מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהמחפשת פיתרון לבעיה

מחפשת פיתרון לבעיה

09/11/19 14:24
12 תגובות

היי אני בת 23 ואני סובלת מבולימיה במקביל גם אנורקסיה כבר מזה שנתיים, אבל יש לי בעיה אחרת: יש לי בבטן כניראה בקע סרעפתי ( או ריפלוקס ) וזה גורם לזה שהאוכל שאני אוכלת עולה בלי בעיה למעלה כלומר אני לא צריכה להתאמץ להוציא את כל האוכל שאני אוכלת דבר שגורם לי לאבד שליטה ולהגיע לבולמוסים מטורפים שאחריהם הריקון נעשה בצורה קלה , אני לא מתאמצת להוציא הכל מספיק שאני שותה המון מים והכל יוצא. דבר זה כמובן הביא אותי למצב של תת משקל שמתקרב כבר לתת משקל חמור. מצד אחד יש לי בולמוסים מטורפים שנימשכים כל היום בכמויות אדירות ומצד שלי אני מרוקנת הכל הכל בקלות ולכן אני מאבדת את השליטה שלי בעצמי. השאלה שלי היא האם יש איזשהו ניתוח לסגירת הטבעת הזאת או השריר הזה ? בדומה לניתוח קיצור קיבה רק בכיוון ההפוך ואם כן למי עליי לפנות ?


תגובות

מישהי18
09/11/19 15:41

היי. נשמע ממש קשה וצרוף סבל )-: דבר ראשון הייתי ממליצה לך לפנות למסגרת טיפולית רצינית- אולי אפילו אשפוז. זה נשמע שההפרעה כבר ממש פוגעת בתפקוד שלך ובטוח גם מסכנת אותך. בנקאות כל כך חריפות יש אבדן של אלקטרוליטים וזה ממש מסוכן.

מישהי18
09/11/19 15:42

* בהקאות תרגישי טוב!

katkat95
09/11/19 15:50

היי את יודעת להגיד איזה בדיקות דם מומלץ לעשות על מנת לבדוק את זה? ואיזה עוד דברים לבדוק כדי לראות אם קיימת סכנה לגוף?

שלום קטקט, מסכימה עם מה שנכתב לה פה. נשמע שאת נמצאת במצב שמצריך אשפוז מבחינת הפרעת האכילה שלך. לגבי הבעיה של בקע/רפלוקס, את צריכה לעשות בירור גסטרו על מנת שהרופא יוכל להמליץ לך על הטיפול הנכון. כחלק מהבירור הרפואי כבר יפנו אותך לכל הבדיקות הנדרשות. שמרי על עצמך...

מישהי18
09/11/19 16:05

אני לא יודעת להגיד בדיוק אילו בדיקות אבל כן כדאי שתלכי לרופא משפחה. שיבדקו לחץ דם ודופק בכל מקרה. במקרים קיצוניים זה בא לידי ביטוי גם בדופק אם אני זוכרת נכון. בכל אופן רופא משפחה יוכל לענות לך על הכל וגם יפנה אותך לבדיקות המתאימות. זה נראה לי דיי דחוף, במיוחד אם את מבלה ימים שלמים סביב ההפרעה ולא מצליחה לתפקד.

מישהי18
09/11/19 16:06

עכשיו ראיתי שדנה ענתה גם (-: זה פשוט מקסים שיש פה אנשי מקצוע שזמינים לשאלות בשבת!

katkat95
09/11/19 20:06

צודקת זה ממש מדהים ותגידי כמה זמן נימשכים אישפוזים? לאיזה תקופות יש?

יוסי83
10/11/19 0:08

ממש מוזר. שאני מקיא בעקבות הבולמיה אני גם ממש לא מתאמץ, אני פשוט עושה את זה. ככה זה כבר כמה שנים וחשבתי שזה נורמלי. זה אגב מה שמושך אותי להקיא כל הזמן, שאני מרגיש את האוכל עולה ואת האופציה הכל כך זמינה להקיא. יש דרך לפתור את זה ?

katkat95
10/11/19 0:16

כניראה שיש לנו את אותה הבעיה, לא חיפשת משהו? או ניסית לשאול מישהו?

יוסי83
10/11/19 13:00

לא. עד אתמול הייתי בטוח שזה המצב הנורמלי.

מישהי18
10/11/19 23:27

משך האשפוז תלוי במצב החולה. גם המצב הגופני שהגיעה עמו וגם המצב הנפשי והיכולת שלה להיעזר ולשתף פעולה. אצלי, האשפוז הכי ארוך היה חצי שנה ועזר לי מאוד. אבל גם שמעתי על מקרים של חודשיים. זה תלוי גם במדיניות של כל מחלקה. בכל אופן ככל שתקדימי לפנות לעזרה ולטפל ככה תגדילי את סיכויי ההחלמה ובעיקר את איכות ההחלמה והשיקום. את מוזמנת לפנות בכל שאלה. בהצלחה!

הפרעת אכילה בולמיה מחלה ערעורההה שהורסת חיים שלמים