מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתאפרופו פח- מה עם שאלת חפירה שבועית?

אפרופו פח- מה עם שאלת חפירה שבועית?

10/11/19 21:31
14 תגובות

לא זוכר מי פרסם את השאלה הקודמת,
אולי אפשר להסכים על יום מסוים לפרסום, נניח כל שלישי ערב כי סופי השבוע עמוסים בפניות דחופות.


תגובות

ג-ק5
10/11/19 21:35

תרגיש חופשי, זה בערך כמו לכתוב על הקרח, אבל שיהיה.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
10/11/19 22:52

לך על זה :smile:

Adi131
10/11/19 23:23

מה הטעם? הרי אנחנו גם ככה לבד פה. לאף אחד לא באמת אכפת. הכל מעטה ורוד ומזויף של תמיכה. הכל וירטואלי ולא אמיתי. אתה מתעורר בבוקר, וזו המציאות האמיתית. לא המציאות המזויפת כאן, לא ההסתתרות תחת הכינויים החצי שפויים, חצי חולניים. אתה לבד.. לבד.. וזה מה שעצוב.

מיכל---ער-ן
מנהל קהילת ער"ן
11/11/19 9:44

בוקר טוב עדי, אני מסכימה איתך שהרבה מהתמיכה הרגשית שמסביבנו היא לא ברמה עמוקה ומתוך אהבה ואכפתיות אמיתית. אפילו חברה שלי שמתקרתא לי כמעט יום יום שמספרת לי על עצמה ללא הפסקה ולא ממש מתעניינת יום יום גם בי, חושבת שאנחנו חברות טובות טובות. מבחינתה אנחנו חברות ממש טובות. אז אני אומרת לעצמי שיש כל מיני סוגי חברויות, סוגי קירבה ואכפתיות. לא כולם יכולים להיות לנו בדיוק מה שאנחנו רוצים. בסוף זאת אחת או שתיים שממש קרובות וזהו. אני אומרת לך את זה כי אני רוצה להגיד לך שאולי את מרגישה לבד, ואנחנו בסופו של דבר באמת קצת לבד בעולם הזה, ומטשטשים את עצמנו כדי לא להיעצב מזה. אני לא חושבת שהההההכל וירטואלי ולא הכל מעטה ורודשל תמיכה. אני בער"ן כי אני אוהבת אנשים, אכפת מהאושר הפרטי של בני האדם. לא כי אני חושבת שהעולם הזה יפה, הוא לא תמיד יפה. הוא הרבה פעמים מכוער, ואכזרי. אבל בדיוק בגלל זה אני חושבת שאנחנו חייבות למצוא דרכים ליהנות למרות... ולראות את היופי למרות.. ולחייך למרות... כי אין טעם לחיות את החיים האלה בשנאה עצמית, או בשנאת אנשים אחרים. זה לא לגמרי נכון שלאף אחד לא אכפת. לי אכפת. זאת האמת. ואני כאן בכדי להיות כאן עבורך, ולהקשיב. וגם להתנצל אם פגעתי בך.

Adi131
11/11/19 9:53

כן, גם לי יש שתיים כאלה שלא מפסיקות לדבר על עצמן ולא מתעניינות. וזה פשוט נורא ואיום. הן לא חברות. אחת דודה. והשניה מישהי מהאינטרנט שאני מכירה כבר 14 שנה התנתקתי מהן המון פעמים. אבל מה שעצוב זה שאני תמיד חוזרת חזרה ונפגעת.. כי אין לי מישהו אחר.

loveyourself
11/11/19 14:26

אדם חייב ללמוד להיות לבד. הרי בסוף היום הוא גם ככה לבד.

hh7897987
10/11/19 23:41

אני לא בטוח שהתמיכה פה פחות אמתית מפורמט אחר. גם בחברות בעולם הלא ווירטואלי יש גבולות, יש חברים שתדבר אתם על בישול וכאלה שתדבר על קונפליקטים בנפש האדם, או ילד במצוקה נפשית שבשלבים הראשונים לא מרגיש נוח לשתף מצוקה נפשית עם הורה. ה״כינויים״ הם זכות, ובעבר האמינו שהם חלק מזכויות יסוד ב ״ניטרליות של הרשת״ - הזכות לזהות (אמתית או מזויפת) - הזכות לאנונימיות - הזכות לבעלות וקניין (האם מה שאני כותב שייך לי, היכן פיזית נשמר) היום האנושות ויתרה על הזכויות ברשת כי התקשורת המסחרית מילאה בפחד. והזכות הדיגיטלית ניתנת למימוש רק ע״י הבנה ותחושת ממסוגלות. (אם לפתיח תאוריית קונספירציה, מטרת התקשורת לפתיח פניקה על פני מסוגלות כך שנרכוש מוצרים שהם יותר שרות מוגבל על פני מוצר לטווח ארוך). האפשרות לבנות זהות ״בדויה״, מאפשרת לנו להתבטא באופן חופשי מבלי להישפט כמוזרים. גם אם נשרוף את עצמנו ונישפט כמוזרים תמיד נוכל לפתוח פרופיל חדש.

ג-ק5
11/11/19 0:18

לא רק שהתמיכה פה פחות אמיתית,זו למעשה תמיכת דמה. תכלס אתה מדבר עם עצמך ומשלה את עצמך שיש שם מישהו. זה הבלוף הוירטואלי במלוא תיפארתו, כבר התחלנו לבלבל תקשורת אנושית עם תקשורת של מקלדות. עדר של אנשים יושבים מול מסך ומחרטטים את עצמם לדעת שהם לא לבד.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
11/11/19 6:18

ולדעתי הדו שיח בינך, ג'ק ,לבינך, hh יכול להוכיח שהעזרה פה כן יכולה להיות אמיתית. אבל זו דעתי. ולענייננו - כן מצא לך יום לחפירות

ג-ק5
11/11/19 9:42

אין לי מושג איפה ראית פה דו שיח.

Adi131
11/11/19 9:54

חחח ג'ק.. אתה מצחיק אותי.

hh7897987
11/11/19 12:28

הבעיה בתפיסה ש״העולם שטחי וחסר יכולת להבין אותי ושאני לבד״, היא האמונה שמשהוא בחוץ צריך להבין אותי ולגרום לי להיות מאושר. הערך היחידי הוא שיש משהוא שמקשיב. צריך להוריד צפיות: אני אומר שישנם דברים שניתן לתת לסביבה ובמקרים נדירים גם לקבל וזה יכולת ההתבוננות. אני כופר אפילו בעצם היכולת ״ליצור״ אמפתיה והבנה. היכולת להיות מאושר היא יכולת נרכשת שתלויה בערך הכרת העצמי. הבעיה שהכרת העצמי היא סובייקטיבית, לא ניתנת להכרה ע״י הסביבה ולכן לדרוש מהסביבה להכרת העצמי סופו תחושת בדידות וניכור.

ג-ק5
11/11/19 12:32

אדם לבד משחר בריאותו, מגיע לפה לבד והולך מפה לבד, אומנם אנו חיה חברתית אבל על מנת להפיק מכך תועלת חזקה עליך לשתף פעולה עם המכנה המשותף, אמרת מכנה משותף אמרת טימטום ובערות, מי שמצליח אני מקנא בו. אושר זו פיקציה, ההכרה בפיקטיביות שלו כרוכה בכנות שלמרבית האנשים פשוט אין. אני בהחלט מסכים עם הצורך להנמיך ציפיות.

ג-ק5
11/11/19 12:39

עצם היכולת ליצור אמפתיה קיימת אלא אם כן אדם פסיכופת. אפילו בעלי חי יוצרים אמפתיה. ללא יכולת אמפתיה אין כל הבדל בין אדם לחיית טרף נטו, יש לכך דוגמאות חיות.