מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

מחזור וצבא

11/11/19 12:18
2 תגובות

השתחררתי מהאשפוז כבר לפני שנה וחצי, ומאז ירדתי בערך שני שליש ממה שהעליתי, אבל כבר תקופה ארוכה (כמה חודשים) שאני במשקל יציב, ללא עליות/ירידות והbmi שלי יחסית תקין.
אני פחות או יותר מתפקדת (מלבד שבירות מדי פעם, אבל קמה וממשיכה הלאה), הולכת לביהס ורוקדת בסטודיו מקצועי כל יום במשך כמה שעות.

בעיקרון פחות או יותר בסדר לי, אני די מסתדרת ויציבה.
אז רק דבר אחד אני לא מבינה, כבר שנה שלמה שאין לי מחזור.
אני עוד מעט כבר בת 17, וזה לא נשמע לי הגיוני בכלל שלילדה בת 17 אין מחזור.

יש לי שתי שאלות-
1) ממה זה יכול לנבוע? הרי אני שומרת על משקל יציב ו-bmi תקין (קצת נמוך אבל ממש לא תת משקל), מתפקדת כרגיל ועושה ספורט בצורה בריאה. אז מה יכול למנוע מהמחזור להגיע??
(יש לציין שכבר הייתי אצל גניקולוגית שנתנה לי הפנייה לאנדוקרינולוג, אך התור שנקבע לי אליו הוא רק בעוד 4 חודשים, ואני חוששת שחלון הזמן שלי נסגר בינתיים...?)
2) יש לי ממש בקרוב צו ראשון, ובשאלון הרפואי נאלצתי לסמן שאין לי מחזור, משום שרופאת המשפחה לא הייתה מוכנה להחליק לי את זה... (״לשקר״ בטופס). ולכן רציתי לשאול- עד כמה זה יכול להשפיע על המיונים שלי לצבא? (במיוחד לאור העובדה שבתיק הרפואי שלי מופיע שבעבר הייתי מאושפזת בעקבות הפרעת אכילה....)

אודה לתשובה :)


תגובות

שלום אנונימית, ממה שאת מספרת על עצמך, התשובה לשאלתך הראשונה די ברורה: המשקל שלך תקין לכאורה בלבד, כלומר, שביחס לגופך ולרמת המאמץ הגופני שלך, הוא בתת משקל. אין לך מספיק רקמת שומן ולכן הגוף לא מייצר מחזור. אני מתארת לעצמי שזה מבאס מה שרשמתי לך עכשיו, אבל המציאות לא מתחשבת במצב הרוח שלנו וכשאין מספיק רקמת שומן, לא משנה כמה תרצי, לא יהיה מחזור. חלון הזמן לא נסגר מבחינת קבלת המחזור, אבל כל יום שאת לא מקבלת מחזור העצמות שלך נפגעות מזה והפגיעה אינה הפיכה. חשוב לדעת את זה, כך שיש דחיפות של ממש לעלות במשקל ולקבל מחזור. לגבי השאלה השניה, לא יודעת לענות לך, צר לי.

כל הכבוד לך את מתפקדת וזה בסדר שיש שבירות אנחנו סה"כ בני אדם אין מושלם ולגבי המזור אני חוויתי דבר דומה לא היה לי 5 וחצי שנים לא האמינו שהוא יחזור כבר לר דיברו על זה אבל אז הוא הופיע.... תאמיני בעצמך...... עוד משהו שיהיה לך קשה לקרוא זה סגם אם לא תלכי לצבא זה בסדר ואפילו מעולה כי את עוזרת לעצמך ומשקמת את עצמך אני לא הייתי מתביישת בזה דווקא אני גאה ... אבל לא במחלה אלה בעצמי כי אני כבר כרונית כבר 6 שנים אין טיפול כי אף אחד ללא מאמין בי ורוצה לעזור אבל אני לא צריכה אותם ישלי את עצמי וגם אם לא "אחלים" אני אחיה איתו אני יקטין אותו ואני כן רוצה להביא ילדים וכן.... גם את יכולה... זה תהליך ואם תירצי אעזור לך בפרטי!!!!!